Ik verwachte al zoiets. Dit omdat de uitlaten in die tijd nog niet echt verchroomd werden. Maar in een soort van kachel zwart. Dit voor het mooi houden en het onderhoud. Wederom weer veel dank voor het uitzoek werk.
En zoals al aangegeven een update van de kleine vorderingen.
Aller eerst even in de weer geweest met het nep leer. Dit is ontdaar door de achter laag, die van stof, door mijn vrouw. Zij kon wat ik niet kan.
Dat heb ik dan in twee reepjes geknipt. Om op het standaard te plakken.
Wat er dan zo uit gaat zien. Dus bijna niets. Maar wel zacht, dan beschadigd de romp niet.
Dit is het standaard voor het schip, misschien wel duidelijk, maar ik heb daar dus ook mijn naam op gezet. Dit omdat ik dit toch wel enigzins leuk vind.
Dan daar onder het plakband zitten pedalen. Deze komen dan voor de stoel te zitten. Maar voordat ik de pedalen er in schroef, dan eerst even gaatjes boren.
Dan na een tijdje boren met de dremel. Nee, niet met het handje deze keer.
Metaal is mij toch wel wat teveel van het goede. Kijk eens naar het matje. Dus gelijk een waarschuwing, neem een plankje onder het metaal als je gaat boren. Nu is dit bij mij momenteel niet erg. Dit word straks toch afgebroken.
Boren gaat namelijk erg gemakkelijk door zo´n matje heen.
Voor je er erg in hebt. Heb je van je mooie tafel een gaten kaas gemaakt. Nu, ja. Leg dat maar eens aan het andere helft van je trouwboekje uit.
De pedalen. Deze heeft nu een steuntje gekregen. Een steuntje komt onder de metalen plaat en de andere zoals het hoort bijna niet te zien tegen de wand aan.
Zoals hier dus wel goed te zien is. Maar als straks de kap er op zit. Dan zie je daar niet veel meer van. Dat is dan wel weer jammer. Ook zien we de handles al netjes zitten.
De handels. Deze zijn van hout gemaakt en de handel zelf van sateh prikkers. Deze netjes rood geschilderd, en voila.
Dan ziet het er ineens weer wat voller er uit van binnen. Ik denk alleen dat ik het zo laat voor deze keer. Onder het motto, less is more. De ferrari is nu gebouwd als zijnde strak gebouwd schip. Een bewuste keuze dus.
Klein overzichtje met een nieuwe blanke laklaag er overheen. Dit omdat de metalen platen ook nog van een laagje voorzien moesten worden. Anders word dit net als zilver dof en blijf je poetsen.
Als laatste onderdeel de meterbende. Tja als schipper op hoge snelheid moet je natuurlijk wel weten wat je motor doet toch. Dus nu ook het stuurwiel/roer er op gemonteerd. En wat andere zaken. Zoals de rode knop. En natuurlijk het tag aan de linker kant.