Dank je jongens. Doet wel goed zo. Maar mocht je iets zien, van dat kan beter, wel zeggen. Dit geld echt voor iedereen. Ik denk ook wel eens niet aan sommige zaken. Misschien kan iets ook anders. Gewoon zeggen hoor.
Als er zo alleen maar complimentjes komen, dan weet ik ook niet wat ik moet doen.
Maar ook nu weer een update.
Even voor Mega. De strips zaag ik uit een plaat Alpeca. Deze metaal is een soort nepzilver waar een zilver smid mee oefent. Maar is ook hier goed voor te gebruiken.
En zo zaag ik de neus ook uit. De luchthapper moet in een ronde drie demensionale vorm gevormd worden. Dat zal dus nog wel wat worden.
Dus na een avondje buigen, vijlen en schuren, is dit het resultaat. Buigen stukje bij beetje gewoon met de vingertjes. En een beetje bij kloppen met een hamertje en een dikke doek.
Dan weer een gaatje frezen. Het was al laat dus kon ik niet te lang doorgaan. Buurman moest wel vroeg werken. Ik had middag dienst en mocht dus uitslapen.
Gaatje uitgefreesd en gezorgd voor een mooie schaduw. Deze schaduw is nodig vanwege de voorgaande foto´s.Zo rood is niet mooi.
Als je goed kijkt zie je bij het resultaat dat er ook een gaasje tussen is gedaan. Dit is tule die ik ook bij de Cutty sark gebruikt heb. Dus de witte kleur voorzien van een zwart verfje en zo voor schaduw en inkijk gezorgd. Dat stukje tulle zorgt gewoon voor de afwerking en maskering dat er geen motor te zien is.
Even terug komend op het probeersel. Deze ligt hier nu onderste boven met dubbelzijdig plakband dat water bestendig is. En super dun. Het papier is nu een keer of 4 gelakt en dus helemaal glad en mooi glimmend.
Eens omgedraaid kan het netjes op maat gesneden worden. Dan is het ineens een soort van sticker. En kan opgeplakt worden. Dan netjes schuren met de romp mee en valt het mooi te lakken.
Kwestie van aanbrengen. En klaar. Later als het geheel nog een blanke laklaag krijgt zal dit best aardig worden. Let wel, het origineel was ook goed te zien dat het er op geplakt was/is.
Natuurlijk ook het logo. Dit is op de zelfde manier gedaan.
Het probleem is dus nu net dat het met de laatste mis ging. Dus deze opnieuw doen. Gelukkig heb ik het printbestandje nog hiervan. Daarom kan ik exact de maat nog eens uitprinten om dit kunstje nog eens opnieuw te doen.
Opmerking, met het lakken van papier op deze manier, wel aan beide kanten doen. En zorgen voor intrekkende laagjes. Dan word het mooi egaal. En blijft de kleur ook mooi. Ik was bang dat het doorschijnend zou worden, maar dat valt heel erg mee. En blijkt hier goed voor te gebruiken.
Tot de volgende maar weer. Maar we moeten ook weer werken. Nog steeds geen vakantie.