Hoofdsponsor

1/12 Hydroplane Ferrari "Arno" van Achille Castoldi (1/12)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Furioza
  • Startdatum Startdatum
heel netjes rik het lijkt net echt leer dat er al jaaaaaaaaaaaren op zit

wat een beetje verf in de goede handen wel niet kan doen ;)

Dank je Amazone. :P

Maar weer even wat kunnen doen. Gatenkaas tijd. :huh:

1_050820091330.jpg
Beschermplaat voor onder de stoel.

1_050820091331.jpg
Beetje tape om beter te kunnen boren. Dan glijd de boor niet zo snel weg. En natuurlijk makkelijk aftekenen. Als dan is afgetekend, kan er met een dun boortje gecenterd worden.

1_050820091332.jpg
Eens alles netjes is geboord. Dan kan de tape er af. En vandaar uit kan de beschermplaat weer netjes gepolijst worden.

1_050820091333.jpg
Wederom is het schildertijd. De tape is al aangebracht en de zwarte ondergrond met het kwastje aangebracht. Natuurlijk de delen die geschilderd moeten worden wel eerst even netjes opruwen met een fijn schuurpapiertje. Eens de zwarte verf er op zit. Dan kan de metall verf op het model aangebracht worden. Ik heb hier gekozen om hier een alukleur voor te gebruiken. En er geen metalen strip overheen te plakken. De reden is dat het metaal dat ik heb te dik is. Dat zal het oog niet ten goede komen. Dan kunnen we kiezen uit dunner. Maar door het buien van de plaatjes zal dit ook niet mooi vallen rondom deze rand heen.

Natuurlijk word vervolg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Rik,

Zoals we van u gewoon zijn, toont ge ook deze keer weer prachtig schilderwerk ^^

Die beschermplaat ziet er ook heel mooi uit. Ook van alpeca ?

Groeten, "Wet Sellery"

Dit is idd de beschermplaat van Alpeca. Deze had ik een aantal posts hiervoor al staan dat ik deze al gemaakt had. Vandaar dat ik hier niet over uitgeweid ben.

Dit ziet er allemaal mooi uit!
Gebruik je gewone inkt of ecoline om die stoel te schilderen?

Ik gebruik de inkt van Games Workshop. Deze vind ik nu eenmaal fijn werken. Maar vroeger deed ik dit ook met ecoline. Daar gaat dit ook mee. Maar moet je wel anders behandelen.

Hoi Rik,

gebruik je een airbrush of doe je het met een penseel?

De airbrusch gebruik ik eigenlijk bijna nooit. Komt door de compressor. BRRRRRR. Je weet wel zo´n alfa van Revell.

Dus dit heb ik allemaal met de kwast/borstel gedaan. Dat komt in dit geval ook het resultaat ten goede ivm het drybruschen van de laagjes over elkaar heen.

Als je zo strak kunt kwasten heb je inderdaad geen airbrush nodig. Schitterend strak werk Rik!

Groeten, Rinie

Zo, even mee laten genieten van een probeersel. :O

1_080820091334.jpg

Even een volgend stukje uitgeprint. Deze nu in de blanke lak gezet. En zo proberen straks even uitsnijden om op het model te kunnen lijmen.

Even een tegenvallertje voor vandaag. Het windscherm is stuk gegaan. Deze is gaan scheuren nadat ik deze heb laten vallen. Dus deze toch weer overnieuw gaan maken. Dit is geen gezicht. Helaas geen foto´s van, maar daarvan straks bij de wederopbouw wel plaatjes.

Terwijl het blaadje ligt te drogen even een stel buiten foto´s genomen van de status tot zover. De rand is goed gelukt. We kunnen weer verder.

1_080820091376.jpg

1_080820091377.jpg
Met stoel er in.

1_080820091378.jpg
Zo is de zilveren rand goed te zien.

Laateeeerrrrrrsssss.

Ik ben onder de indruk Rik! Schitterend scratch werk en op een heel hoog niveau afgewerkt! Vergeet je het kopkussentje niet? :)

Dank je wel, Peperbus. Maar zonder jou was dit niet gelukt. :nowink:

En dit is toch wel een fijn compliment vandaag, dus deze dag kan niet meer stuk. :laugh:

Weer even wat verder geknutseld. De instap bescherming. Die is dus van metaal. Deze dus ook moeten maken. Maar man, man, man. Dus eerst een malletje gemaakt.

1_080820091380.jpg
Dat malletje van papier en iets te groot, kan ik lekker vijlen tot de juiste maat. Maar ja. Het onderdeel moet echt alle kanten op gebogen worden. :O Dat had ik dus niet verwacht. :@

1_080820091379.jpg

Maar goed het is gelukt gelukkig, nu eens ge-oefend te hebben, de andere kant moet ook nog. ;)

Dat ziet er keurig uit Rik. Mooie instapbescherm strip. Hoe heb je die strip op de juiste breedte gekregen, of had je toevallig strips van de juiste breedte liggen?

Groeten, Rinie

Hoi Rik,

ik kan niet anders dan bij de mening van Rinie (mega) aansluiten.

Dit is een echt pareltje aan het worden, Rik. :O

Mooooooooooooooooooooooiiiii !!!!!

Droop

nu zie je de kleur ook zoals ze is nu ze buiten ligt ;)

mooi rik zo diep rood is tog iets anders dan oranje met een flits binnen getrokken. en de zetel past er goed bij zo te zien

Kan niets toevoegen aan het commentaar van bovenstaande bouwers!
Ziet er werkelijk zeer strak uit.

Dank je jongens. Doet wel goed zo. Maar mocht je iets zien, van dat kan beter, wel zeggen. Dit geld echt voor iedereen. Ik denk ook wel eens niet aan sommige zaken. Misschien kan iets ook anders. Gewoon zeggen hoor. :P Als er zo alleen maar complimentjes komen, dan weet ik ook niet wat ik moet doen. ;)

Maar ook nu weer een update.

1_080820091381.jpg
Even voor Mega. De strips zaag ik uit een plaat Alpeca. Deze metaal is een soort nepzilver waar een zilver smid mee oefent. Maar is ook hier goed voor te gebruiken. ;)

1_090820091382.jpg
En zo zaag ik de neus ook uit. De luchthapper moet in een ronde drie demensionale vorm gevormd worden. Dat zal dus nog wel wat worden.

1_090820091383.jpg
Dus na een avondje buigen, vijlen en schuren, is dit het resultaat. Buigen stukje bij beetje gewoon met de vingertjes. En een beetje bij kloppen met een hamertje en een dikke doek.

1_090820091385.jpg
Dan weer een gaatje frezen. Het was al laat dus kon ik niet te lang doorgaan. Buurman moest wel vroeg werken. Ik had middag dienst en mocht dus uitslapen. :laugh:

1_090820091386.jpg
Gaatje uitgefreesd en gezorgd voor een mooie schaduw. Deze schaduw is nodig vanwege de voorgaande foto´s.Zo rood is niet mooi.

1_100820091388.jpg
Als je goed kijkt zie je bij het resultaat dat er ook een gaasje tussen is gedaan. Dit is tule die ik ook bij de Cutty sark gebruikt heb. Dus de witte kleur voorzien van een zwart verfje en zo voor schaduw en inkijk gezorgd. Dat stukje tulle zorgt gewoon voor de afwerking en maskering dat er geen motor te zien is.

1_100820091391.jpg
Even terug komend op het probeersel. Deze ligt hier nu onderste boven met dubbelzijdig plakband dat water bestendig is. En super dun. Het papier is nu een keer of 4 gelakt en dus helemaal glad en mooi glimmend.

1_100820091392.jpg
Eens omgedraaid kan het netjes op maat gesneden worden. Dan is het ineens een soort van sticker. En kan opgeplakt worden. Dan netjes schuren met de romp mee en valt het mooi te lakken.

1_100820091393.jpg
Kwestie van aanbrengen. En klaar. Later als het geheel nog een blanke laklaag krijgt zal dit best aardig worden. Let wel, het origineel was ook goed te zien dat het er op geplakt was/is.

1_100820091394.jpg
Natuurlijk ook het logo. Dit is op de zelfde manier gedaan.

1_100820091397.jpg
Het probleem is dus nu net dat het met de laatste mis ging. Dus deze opnieuw doen. Gelukkig heb ik het printbestandje nog hiervan. Daarom kan ik exact de maat nog eens uitprinten om dit kunstje nog eens opnieuw te doen.

Opmerking, met het lakken van papier op deze manier, wel aan beide kanten doen. En zorgen voor intrekkende laagjes. Dan word het mooi egaal. En blijft de kleur ook mooi. Ik was bang dat het doorschijnend zou worden, maar dat valt heel erg mee. En blijkt hier goed voor te gebruiken.

Tot de volgende maar weer. Maar we moeten ook weer werken. Nog steeds geen vakantie. :nowink:

Terug
Bovenaan