Ja dat is ook een optie. Moest ik maar eens gaan proberen. Alleen dan wel als het hondenweer weg is. En het beter begaanbaar is. Dit is niet te doen.
Ik waar gewoonweg uit mijn schoenen.
Even een stukje uitleg over hoe ik die pennetjes er in lijm, hier is immers om gevraagd.
Een Exacto mesje. Met daarin een mooi beiteltje. Mocht je dit ook willen aanschaffen, let dan op de kwaliteit, deze zijn hard en stijf/nietbuigbaar. En die goedkope buigen en breken makkelijk. Met alle gevolgen van dien.
En dan doormiddel van een snijdende/stekende beweging. steek ik het net boven het gelakte oppervlakte af. Het is dan nog niet klaar.
Hier is net iets beter te zien hoe ik iets boven het oppervlakte de pen afsteek. Let wel dat de schuine kant van het beiteltje aan de onderkant zit. Anders steek je dus wel in het gelakte hout. En dan krijg je beschadigenen. En dat is dus zonde omdat je dan een kuil krijgt ipv een glad oppervlak.
Ik blijf even op het zelfde stukje. Dan ga ik met het beiteltje er nog een keer langs als ik alle pennen heb afgestoken. Dit keer zo vlak mogelijk met de platte kant. Let wel op dat je dan de lak niet raakt. Dus ook hier blijf ik een klein stukje boven de lak.
Als alles gedaan is. Dan is het gemakkelijk om het weer glad te schuren. Het hout dat gelakt is moet je dus weer bijna kaal schuren. Ik heb het eerst een keer gelakt om er zeker van te zijn dat ik de potloot streepjes weg krijg van waar ik de gaatjes geboort hebt. En om voor beschadigingen te voorkomen. Dus dat deze lak nu bijna helemaal weg geschuurd word is niet zo erg.
Nadat alles weer een keertje is gelakt. Ben ik begonnen met de spiegel. Ik heb ervoor gekozen om hier een lichte houtsoort voor te gebruiken ipv een ziveren spiegel. Dit lijkt mij toch mooier.
Daarbij zal ik normaal gezien de spiegel eerst er op monteren en dan de huidlaag. Maar bij de echte is dit ook zo gemonteerd. En dus wijk ik maar af van mijn eigen methode.
Nu ook weer eerst lakken en dan de nagels in de spiegel aanbrengen en weer lakken. Maar als eerste de spiegel is iets ruim, dus netjes op maat schuren.
Er komt schot in de zaak. En het meeste schuur en plamuur is gelukkig voorbij.