Zoals beloofd een nieuwe update.
Een gaatje zagen.. De koepel mag er in.
Dus gaan we eerst maar even aftekenen. Anders komt het niet goed.
Als het eenmaal gezaagd is, mag de koepel er in gelijmd worden. Ik heb hiervoor twee componenten lijm gebruikt en dan eerst de lak tot het metaal er af gehaald. Anders zal het snel weer los laten. Met lijmklemmen niet te strak aangeklemd om te laten drogen.
En weer een boel veel onderdelen voor een snorkel.
En zo moet deze worden.
En natuurlijk op zijn plaats. Er komt er voor de koepel ééntje en er achter.
En dan nog een flinke dikke plaat messing. Daar zijn onderdelen voor een aantal tankjes uitgesneden. Helaas zijn deze middels glas/zandstralen uitgesneden. Hierdoor zien we dat het nogal beschadigd is. We zullen hier dus flink mogen vijlen en schuren.
Even van wat dichterbij. Hier gaan we ook weer een tankje van maken. Eerlijk gezegd geen idee waar deze voor gaat dienen.
En dan al vast op de helft van het gebouwde geheel. De delen soldeer ik aan elkaar vast.
En bijna klaar. Nog even wat polijsten.
En dan komt het geheel langs de koepel te zitten. De spanten weer even netjes op maat gemaakt en natuurlijk weer een gaatje gezaagd.
Ik moet toch melden dat dit geen goed idee is. Zoals de meeste wel weten heb ik geen professioneel zet gereedschap. Dus een mooi kistje maken dat is er niet bij. En het buigen van dit aluminium is niet gemakkelijk. Bij het goed en haaks buigen zal aluminium breken.
We nemen om deze reden dan ook de maten op en vouwen het geheel op de tast in elkaar om vervolgens van hout een blokje te maken. Dat hout zal de basis worden.
Op het hout zal dan aluminium tape geplakt worden dat geschuurd zal worden waarna het afgwerkt word.
De strippen die nog vast in de plaat zitten zijn bedoeld voor de geponste en gezette rand. Deze gaan we wel gebruiken.
En zo word het geheel dan in vorm. De lijst die er op zit zal voorgeboord gaan worden voor het ponsgat.
En dan kan hier straks een nageltje in gestoken worden.
Tot de volgende keer, dan zal dit afgwerkt zijn zoals hiervoor beschreven en zal de staart vin aan de romp zitten.
Nu eerst verder met de installatie van de nieuwe klapdoos.....