Welnu, de fout helemaal gevonden. Het licht niet aan mij. Maar ook niet aan de tekeningen. De fout is nog veel eenvoudiger. Ik heb de tekeningen van voor de eerste verbouwing. Dus was het schip net iets anders. Ik ga van de foto's uit en dus van na de tweede verbouwing. Er staat ook niet altijd heel duidelijk bij van wanneer de foto's zijn. Mijn beslissing is dus nu ook om het schip te maken volgens de tweede verbouwing. Een beetje afwijkend van de tekeningen dus. En mag dan ook veel gebruik maken van de foto's. Er zijn overigens heel veel meer foto's van de KD na de verbouwing. En dit geeft toch een hele goede referentie. Dit is dus meegenomen in mijn beslissing. En heeft de doorslag gegeven. Het resultaat zullen jullie dan ook hieronder zien.
Begonnen aan de zijkanten, het gundek dat naast het schip hangt. Nu begon het helemaal te knagen. Het dek loop helemaal niet zoals ik dat op de foto's ziet. De tekening kan ik niet koppelen aan de foto's, er moest dus iets zijn maar wat. Nou ja de hele dag mee zoet geweest en gevonden. Heel vervelend maar overkomenlijk. Is geen kit dus zelf denken. Volgende keer iets meer denken. En dan pas doen.
Nog maar eens een kiekje van onderen. Dan kun je goed zien waar de schoen weer is gaan wringen.
Dus tijd voor de zaag, De gehele romp uitelkaar. De beslissing genomen. Als dit niet lukt. Gewoon overnieuw. Het is hobby maar het moet wel goed zijn. Anders is het niet de Kareldoorman toch.
En weer dicht. De boeg is nu extreem hol zullen we maar zeggen. het is nog niet afgewerkt. De latjes zitten er alleen nog maar op. En we gaan weer verder.
Hier is nu goed te zien wat ik bedoel. Het is nu onder het dek bijna rechtaan lopend aan het dek. En dan pas gaat er een scherpe bocht naar de kiel. Dit was dus waarom deze hele operatie zo broodnodig was.
En dan bijde zijden dicht. In de grondlak gezet. Is snel drogende en al voor de eerste keer in de plamuur. Is ook sneldrogend. Dus nog even wachten en we kunnen weer stofhappen
De voorkant. Volgens mij moet deze iest bijgewerkt worden. Alleen is het zo dat dit pas kan wanneer de plamuur droog is. Straks even alles netjes nameten met de reliefkam en dan nog een beetje bijwerken.
Dit zou het dus moeten zijn.
Alleen voor de gene die nu goed opletten, er hangen nog netten aan de zijkant van de kareldoorman. Die van mij krijgt daar dus de vernieuwde stalen konstructie. Deze is dus van voor mijn Kareldoorman. En dus van een verbouwing eerder. Er is veel gesleuteld aan de Kareldoorman.
Bron foto's vlaggenschip smaldeel 5
We gaan weer verder bouwen. Ipv afbreken.