Wat hebben we nu gebouwd. Wel de plateus waar de sloepen op komen te staan. Gek eigenlijk. Je zou verwachten dat bij een schip de huid dicht zou zijn en glad. Dat is dus allesbehalve bij de KD
maar goed.
De werkjes.
En dan zijn ze zo gemaakt.
Daarbij heb ik mijn houtworm op de KD losgelaten. En die heeft een gaatje geknaagd. Waar die dremel al niet goed voor is. In het midden zien we een ledje zitten. Toch lastig om deze te vinden is gebleken. De vrees van de dremel heeft hier echt moeten graven. Daar ben ik dus nog wel even mee bezig geweest. En het ledje netjes uitgegraven. Dit is een van de deklandings ledjes. Die schijnt ook naar onder. Dus kan ik daar gebruik van maken. Nu maar eens kijken in het donker of dat ook echt zo is. Anders moet ik van dat ledje maar een extra ledje solderen.
De Kareldoorman is al oud, dus tijd voor een brilletje. Dit is de achterkant. Ik heb eerst een tekening op papier gemaakt en daarom deze gemaakt. Dan kon ik gewoon op het papier plakken. Is lekker stevig. Het tussen stukje moet er nog tussen uit.
De boeg weer dicht gemaakt met een heel dun stukje triplex. Het is echt bijna vloeidun en toch 3 lagen. Hoe doen ze dat toch. En dan de onderdelen van de bril er op gelijmd. Het papier mag er straks af. Kwestie van schuren.
Toch nog maar een ledje erbij denk ik, maar ik wacht eerst maar eens vanavond af en controleer dat na het werk nog wel een keer.
Nu blijkt dit ook te zijn verbouwd, hier zien we dus ook gelijk waarom. De Kareldoorman is heel wat versleuteld. Nu is het voor mij de uitdaging om hier de juiste detail van te zoeken. Zodat alles wel bij het tijdsbeeld past.
Ik had dus eerst deze foto op het oog.
Niet alleen de bordessen zijn er opgeplaatst. Maar het net is verwijderd aan de zijkant. Ook is het gat tussen de luiken dicht gelast. Dit wil nog wel eens verschillen per foto. Goed uitkijken dus. Ik heb nu de keuze gemaakt om bij mijn Kd het hier dicht te laten en daar later een rond gat te boren. Zoasl op de eerdere foto.