Weer wat geprutst. Het is erg lastig om hier de goede details in te vinden. De tekening is onduidelijk en foto's zijn vaak van veraf genomen. Dus het zoeken naar de juiste hoeken en details in de romp kost veel tijd.
Wat mij is opgevallen is dat er veel versies zijn. Niet alleen maar van de Kareldoorman maar ook van eventuele modelen die door anderen gemaakt zijn. Zo is er bij de een wel een catwalk op een bepaalde plaats en bij de andere weer niet. De speigel is bij een aantal gewoon anders. Maar ook de vorm van het schip zelf. Zullen we dit dan maar eens dichterlijke vrijheid noemen. Zo is het moeilijk om te achterhalen hoe het nu echt was. Iemand tips??
Maar goed wat we dit keer hebben gebouwd.
Geplaatst: Wo 26 Mrt, 2008 15:37 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Weer wat geprutst. Het is erg lastig om hier de goede details in te vinden. De tekening is onduidelijk en foto's zijn vaak van veraf genomen. Dus het zoeken naar de juiste hoeken en details in de romp kost veel tijd.
Wat mij is opgevallen is dat er veel versies zijn. Niet alleen maar van de Kareldoorman maar ook van eventuele modelen die door anderen gemaakt zijn. Zo is er bij de een wel een catwalk op een bepaalde plaats en bij de andere weer niet. De speigel is bij een aantal gewoon anders. Maar ook de vorm van het schip zelf. Zullen we dit dan maar eens dichterlijke vrijheid noemen. Zo is het moeilijk om te achterhalen hoe het nu echt was. Iemand tips??
Maar goed wat we dit keer hebben gebrouwd.
Het plateau voor de deklandspiegel aan de bakboordzijde. Ook deze ziet er toch een aantal keren anders uit. Dit is mijn verzie. Het boven aanzicht van tekening en ook het zijaanzicht. Uitwerking van foto's.
Deel van het dek kunnen weghalen. Blijkt op de foto's dat deze open moest zijn. Bij de meeste modellen die ik gezien heb van anderen is dit niet zo. Maar een zwart geschilderd vlak. Ik heb hier dus een catwalk van gemaakt. Zo is dit ook op een aantal foto's te zien. Op de tekening is dit heel onduidelijk. Er staan spullen op maar ook de lijn van de landingsbaan is doorgetrokken. Heel lastig en vooral verwarrend.
En dan de catwalk vanaf de deklandingspiegel. Het eerste deel is open en komt een railing langs. Net zoals op de deklandingspiegel op het open deel. Daarna is deze dicht. Ook de steun voor de neerklapbare mast is nu al gemaakt. Vanaf hier gaan we weer verder.
Het scratschbouwen is leuk maar vooral ook een uitdaging. Ik probeer om zoveel mogelijk een natuurgetrouw model te bouwen. Dus wanneer er zaken zijn die niet of niet helemaal kloppen, schrijf dit dan. Dan kan ik dit nog aanpassen.