Ja Droop, ze zeggen hier wel eens ben je uitgeslapen? Zo ja, dan kun je je bed verkopen.
Maar we hebben een update, en eindelijk kan ik weer verder, dankzij de dopjes van de kwasten.
Aan de andere kant, bakboordzijde moest nog het een en ander aan gaatjes gemaakt worden. Hier was ik niet aan toe gekomen om dat ik hier voor een uitdaging kwam te staan, die is nu opgelost. De roosters moesten ook nog uitgeboord worden en natuurlijk op maat gevijld worden, ik ben hier dan ook al half op weg. Rechts is al vierkant maar mag nog bijgewerkt worden zodat dit wat strakker word, al komt er wel een rooster overheen.
En toen een kwast dopje. Deze in ringetjes gesneden en kan daarna op de plaats gelijmd worden. Dit word dan de uitloop van allerlei loosgaten. Daar zit een kleine velsrand op met een uitloop. De uitloop die daarin komt te zitten. Laat ik voor wat het is. Dat zou een heel klein rond buisje zijn dat ook nog een een bocht heeft. Maar dat zit dan in dat gat. En zie je niets van.
Een op zijn plaats, moet nog gelijmd worden, maar dat is voor later. Eers allemaal maar eens maken. Dit word met tweekomponenten lijm straks gelijmd. En natuurlijk moet het dan nog wel afgwerkt worden.
En dan zit er om een dikker kwastje een dikkere dop. Eigenlijk is dit gewoon een buisje. Dit buisje is alleen wel wat harder. Dus met het rollend snijden kom ik er wel doorheen. Alleen wel oppassen dat deze dan niet weg schiet, vind je nooit meer.
Ook hier weer een dryfitje. Deze moet dan in het gaatje komen. Het moet nog gelijmd worden maar het past en ik heb dan ook een mooi afgewerkt rond gat. Dit zijn een soort van patrijspoorten en andere openigen.
En zo moet het worden, het moet alleen nog wel afgewerkt worden. De gaatjes zitten daar waar ze moeten komen en zitten daarom niet allemaal even hoog.
Enthousiast he, dan gaat het wel eens mis. Nee hoor, bij het uitvijlen van de ronde gaten om aan de juiste diameter te komen brak er toch het een en ander af. Overal is het goed gegaan, en hier splinterde het hout toch wel even. Nou ja komt bij het afwerken wel goed. Een beetje plamuur zal weer wonderen doen.
Tot de volgende, ik heb de tafel weer even tot mijn beschikking dus we kunnen weer.