Hoofdsponsor

1/35 King tiger, Porsche koepel [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Revell 36/89 Beige en olivgrun 361.
Een fabrieksnieuw voertuig zou in sand 36/16 kunnen, maar die bleken af naar 89 beige in een aantal maanden.

Het primerkleur op de spatbordenlijn maak ik uit ziegelrot 36/37 en rost 36/83.

Ik heb nu even een moment nodig, ik ben het overzicht kwijt en weet niet meer wat eerst te doen.
In elk geval de spatborden nog aanpakken, de zimmeriet hier en daar een beetje met lichtgrijs drybrushen, nog hier en daar een paar prullen als de kabels nog een keer bekijken,.. euch dat ik het zelf niet meer weet.
Ik denk dat ik hem een dag of 3 aan de kant zet eerst en dan es met "frisse" ogen kijk.

Hier staan we, en ook ergens wat gefrustreerd door mijn povere fotografie:

IMG_2379_zpsc335a5cc.jpg

IMG_2377_zps96313efd.jpg

IMG_2385_zps82079312.jpg

Philip, een vraagje i.v.m. de loop. Op de eerste foto is er precies een opening tussen de vlammendemper en de loop.
Was dit in "real life" ook zo ?
Vind de kleuren van het gereedschap nu wel beter. Heb je die ondertussen bewerkt, zo ja, knap gedaan man.
Die primer kleur op de spatborden lijn, is subtiel en zeer geslaagd te noemen (mijn mening hé).
Meestal geen slecht gedacht om eens een paar dagen afstand te nemen van het model zodat je er nadien terug met andere ogen kan naar kijken.
Succes verder.

Mark

Hahaha, Ik heb net de mondingsrem terug op de loop geduwd. Die zat dus los.

De tools zijn idd iets herwerkt, behalve de bijl.
Er is ook gechipped met grijs, (niet dat je dat op deze povere foto's kan zien)
Een paar zones hadden iets teveel primer chips en zijn zo wat verbeterd. De sleepogen en dergelijke zijn nu ook met grijs gechipped en kregen daarna nog een roestbruin wasje.
Na het posten van de foto's ben ik de zijkanten van de koepel met primer gaan chippen, daar waar de zimeriet verdwenen is.

De tools ogen een heel stuk natuurlijker ! Proficiat.

Misschien de loop nog wat bijwerken ? Ik vind hem wat afsteken tegen de hull, misschien wat chippen en een beetje roest ?

Groeten Rik

Hallo,

Intussen de loop hier en daar van een bruin wasje voorzien en licht gechipped in grijs en leemkleur.
De spatborden bemodderd en en kogelinslagen opgelicht. Een 88mm granaat de kop afgesneden en uitgeboord. De schade aan de zimeriet met lichtgrijs en primer ingelijnd, dit vooral op de koepel.
De antenne erop en de mg van wat grafietpoeder voorzien.
T'is veel in een keer...
De foto's zijn iets beter dan de vorige maar nog steeds niet denderend. Sorry daarvoor.

Mvg,
Phil

IMG_2397_zpsfb6bf219.jpg

IMG_2394_zps0b84bf8f.jpg

IMG_2400_zpsdbb0895f.jpg

Je mag zeggen wat je wil, ik vind hem er echt indrukwekkend uitzien!

Laat die foto's maar minder zijn, ik vind hem er impressionant uitzien.
Ben ik helemaal eens met Tom. Mooie vorderingen weer Philip.

Mark

yep dat is al een serieuze poes geworden ,mijn gedacht.
Mooi gedaan en mooi geweatherd.
Een schoonheidsfoutje, misschien op foto 2 eens tegen de track duwen want dan sluit ie mooi aan tegen het trekwiel.

Ik vind hem echt top het geheel klopt perfect,misschien heb ik er overgelezen maar weet je al hoe je deze gaat presenteren op een sokkel of verwerkt in een dio...

Hallo Danny,

Ik heb een plaatje in gips, "Arnhemstreet" met tramrails door. Dat kan nog zeker af tegen volgend weekend.
Ik heb verder nog 2 figuren een gewonde en krijgsgevangen Brit die +- ondersteund wordt door een Duitse soldaat in tarnjack. Ik denk geen commandant in de koepel te zetten, zodat ie geparkeerd lijkt.
We wagen ons dus binnenkort nog een keer aan een paar figuren. Helaas niet mijn sterkste kant om het zacht uit te drukken. :-)
Als ik me niet vergis zijn dat figuren van Jaguar.
Hiernaar ga ik moeten streven dus:
Ahem...

63035.jpg

Denk als je dit langzaam aan doet, dit zeker haalbaar moet zijn voor je Philip.
Tijdsdruk is natuurlijk een kwalijk iets...
@Danny : graag gedaan hé, met twee zie je meer dan alleen...;)

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan