Hoofdsponsor

1/35 King tiger, Porsche koepel [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met zout of paprika Philip ? Ziet er al goed uit.
Ben benieuwd naar het vervolg...

Mark

Nu niet voor het één of het ander maar ik vind het resultaat tot hiertoe zeer goed.

Het eerste dat ik bij een kit koop zijn de friultracks en dan ben ik al veel geruster

Inderdaad een zeer mooi resultaat man.
Dat chippen kan inderdaad lang duren, in het echt ook e. :)
Ik ben nu voor de eerste keer bezig met Friuls en moet Famo gelijk geven.
Deze zijn wel priegelwerk maar met een mooi resultaat. Ben nu nog even aan het zoeken hoe ik deze moet verven en verweren maar kom er wel uit.
Deze koti word echt een prachtig poesje.

Heren, ik ga nog bijna blozen, en das geen zicht...
Ik heb een paar andere fora achter mij gelaten, grotendeels wegens onbestaande sfeer of nauwelijks reacties op posts. Dit soort commentaar geeft een duwtje in de rug. TNX!
Hou je anderzijds zeker niet in om te zeggen waar het anders en beter kan.

@ Mark, geen chips met paprika of zout meer voor mij, ik was teveel aan het groeien en in de verkeerde richting, nl. het horizontale vlak dus, voor het moment is het groenten eten en trainen voor mij. :-)

In de chips van de Tiger zit zoveel werk dat ik allicht de begonnen Dragon pz 38t even laat staan en tussendoor dit Calimero eierdopje ga aanpakken.
35110bt.jpg

Ik heb nog een JT en een Tiger I in de kast, maar zo een mega beest maak ik niet onmiddellijk nog een keer opnieuw vrees ik.

Hier zijn we geraakt met het achterdek en voordek. Ik denk dat dit deel af is, uitgezonderd de draadtang. Die krijgt allicht nog een wasje.
Voor wie de oranje bruine kleur ervan vreemd vind, deze bestaat uit een grootvader van de plastic, een geperst composiet materiaal dat idd deze kleur heeft.

IMG_2357_zps8fa96977.jpg

IMG_2365_zps39c2ff6f.jpg

dit is de kleur oud en vuil:
wirecutters2.jpg

Dit is de kleur nieuwstaat:

did-wwii-german-wire-cutters-case-538-p.jpg

Knap man.
Je blijft ons verrassen.
Dat van de handvaten kan (zal) wel kloppen gezien je refferentiemateriaal maar dit volgens mij in de uitvoering die soldaten zelf bij zich dragen.
Op een tank is meestal alles mee in de camo kleur, al dan niet als fieldconversie.
Zie een brandblusser op een tank is nooit rood maar heeft ook de camo kleur.
Anderzijds breekt het mooi de kleur/camo en heb je een opvallend detail.

mooi werk dat u hier laat zien het word hoog tijd dat ik het ook eens probeer dat chippen.
gr dirk d

Knappe vorderingen Philip. Alles op de juiste plaats.
Ik begrijp je redenering voor de kleur en misschien ligt het wel aan de flits, maar persoonlijk vind ik de kleur van gereedschap nogal aan de felle kant.
Ik zou dit wat meer verdonkeren , "downtonen", als je begrijpt wat ik bedoel, meer gebruikt uiterlijk...
Verder niets dan lof en dat met die chips, ja misschien eens pickles proberen dan, als je van zout en paprika uitzet...:laugh::laugh::laugh:

Mark

Dag Philipson,

Mooie chips op het dek. De handvatten zijn inderdaad in dergelijk roodbruin. Het is een soort bakeliet dat daarvoor gebruikt werd. Ze mogen zelfs iets donkerder, maar misschien komt dit door een wash.

De houten stelen van hamer en schop zou ik in de toekomst iets bruiner durven schilderen. Dit roodbruin is eerder geschikt voor de kolf van een geweer.

Toch mooie vorderingen !

Groeten Rik

Je chips zijn adembenemend naar mijn bescheiden mening. Je kleurnuances zitten ook heel goed, less is more.

Bedankt jongens.
Rik, je hebt gelijk. Goed opgemerkt.
De hamer en bijl hebben een steel van een houtsoort die te mooi is voor dat soort gereedschap. Ik ga de bijl zo laten voor het contrast, maar de hamer en de draadtang krijgen nog een dark umber wasje. Dan zwakt alles nog wat af.

Ik moet nu toch eerst in dark umber nog een paar kapjes van het loopwerk inlijnen, dan pak ik die ook mee.
De schopsteel en houtblok achteraan stonden sowieso al in een natuurlijker houtkleur.

Ziet er zeer goed uit! De chips heel deftig uitgevoerd. Wordt een knappe KT die gezien mag worden.

Beste Philip

Het is misschien een vijgen-na-pasen vraag, maar welke verf(tinten) heb je gebruikt voor je Dunkelgelb en Olivgrün? Enkel Revell Aqua?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan