Hoofdsponsor

1/35 King tiger, Porsche koepel [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Begint er goed uit te zien Philip.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark

Mooi spuitwerk.

kleine vraag tussendoor: als je met de haarlaktechniek werkt, dien je dan de decals aan te brengen als dry-transfer? of kan je gewone decals gebruiken?

Ik zou geen zone van de decal met de haarlakmethode doen.
Of dit als laatste doen maar eerst een laquer ertussen.

Je kan de gewone decals gebruiken maar wel best een glans lak er eerst over om het bekomen effect al te beschermen en op glanslak kleven ze beter dan op een ruuw oppervlak.

Zoals Buzzy zegt, je decal kan zeker bovenop je chips van de haarlakmethode als je een laag glanslak eerst aanbrengt. (met de borstel! want anders te dun met AB)
Als je decal op een chip ligt, dan zo een sol en set product gebruiken (of hoe heet het?)
Dat is op zimmeriet zowieso nodig. :-)

Dat is inderdaad het moment dat het beter is dat iedereen je gerust laat.
Zelf ook ondervonden met mijn Tiger I.

Ik denk dat je de originele tracks hebt gebruikt en geen Friuls ?
Philip, zie ik dat nu goed, dat je stenen in de romp van de tank legt ?
Heeft dit een speciale reden (gewicht uiteraard) inzake bevestiging op je grondwerk ?
Voor het overige mooie vorderingen en schilderwerken.

Mark

Niets ontgaat de interceptor.
beroeps(mis)vorming zonder twijfel. :-)
Idd die stenen helpen de romp neer te drukken.
Dit helpt zweven van de romp tegen te houden. Geen wondermiddel uiteraard. Maar het helpt wel degelijk.
De tracks zijn idd plastic, maar ik begin stilaan over te hellen, mijn gierigheid overboord te zetten en te meer en meer Friul te overwegen voor de toekomst.
Onafgezien daarvan, blijft dit de mooiste kit die ik ooit heb verknoeid, inclusief de wel degelijk mooie en hoogkwalitatieve tracks.

Verknoeid zou ik nu niet direct zeggen Philip.
De werken zien er toch goed uit, inclusief de tracks...
Ik vind die dus wel geslaagd hé. Goed geschilderd en geweatherd.
Ik heb trouwens bewondering voor de manier waarop de tracks worden aangebracht (in delen).
Weer wat bijgeleerd met die stenen. Blijven die in de tank na afwerking, of is dit tot de romp zich heeft "gezet" ?

Mark

Het lijkt me toch allemaal keurig hoor Philip, al zijn Friuls wel een oplossing voor de huisgenoten die niet langer dekking hoeven zoeken.

Ik vind deze plastiek tracks wel mooi geweathered hoor! Maar idd... zeker niet gemakkelijk om te instaleren!
Good luck!

Thierry

Een tip voor in de toekomst als je plastic tracks gebruikt.
Kleef een klever omgekeerd (met klevend deel) naar boven op je snijplank, vervolgens Kleef je daar een rechte lat of richel op.
Tegen deze richel Kleef je al je links van je track op de omgekeerde klever (ik gebruik papiertape) in elkaar. Als dit gedaan is wrijf je met het borsteltje je tamiya lijm op de tracks (deze loopt tussen de kieren en spleten).
Vervolgens wacht je 5 minuten zodat de lijm zijn werk al wat gedaan heeft maar nog niet volledig uitgehard is en dan kun je je tracks mooi rond je wielen leggen zonder problemen en moet je juist de 2 uiteinden nog aan elkaar kleven.

@Buzzy : Dat is ook mijn manier van werken als ik een Dragon kit maak waar Magic tracks bijgeleverd zijn, maar niets gaat natuurlijk boven friuls. Die zetten zich van zichzelf in de juiste kromming en zijn ook veel gemakkelijker om te weatheren (de slijtage = gewoon de verf er terug afvijlen).

@Philipson : Doe zo maar gewoon verder. Ziet er al heel goed uit

Bedankt jongens,

Idd, de tracks leg je best op een stuk plakband. Ze moeten er vervolgens best weer af om degelijk te schilderen. Dan breekt er wel es terug wat. En door deze kit een jaar te laten liggen waren ze opgekruld. Ook bleek 1 track niet gepast te sluiten.
Door A-B-A tracks (De track wordt samengesteld uit een reeks van 2 verschillende schakels), was een A stuk toe voegen te weinig en een ABA dan weer te veel.
Maar het kwam zonder gepijnigde huisdieren of het huisuitgejaagde kinderen of ander misplaatst associaal gedrag allemaal nog vrij gemakkelijk goed.

De tracks liggen er in tussen op en ik ben er overigens heel content over. Ik zou het niet anders willen hebben.
Ik ben nu aan het chippen. Foto's volgen nog, maar ik ben nog even zoet aan dit grote beest. Terzijde is nog op te merken welke enorme hoeveelheden verf er in dit model gaan. Het is al een enorme tank en dan moet je denken dat door de zimeriet de oppervlakte misschien nog wel verdubbeld. Er zit ongeveer een half potje revell aqua in (niet bepaald kleine potjes!) , alleen al voor het leembruin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan