Erwin, ik ben een trage en dan ook nog met olieverf, dus kan je nagaan hoeveel projecten ik kan afronden op jaarbasis.
Jan, ik zou met acryls willen kunnen schilderen, ik moet dat dringend eens leren, maar ik vrees dat ik dan altijd met deze hobby bezig zou zijn.
Swa, het is zoals met leren lopen he, eerst kruipen (door het stof), dan gaan en daarna lopen...maar elke stap is plezant als de wilskracht er is.
Aris, dank je vriend.
Swaken, hoe meer hoe liever !
...tijd voor een update...want ik kreeg een paar heads up van iemand op PlanetFigure over de tuniek van de tempelier, nl. deze is niet wit maar houdt het midden tussen grauw beige/grijzig en...de stof is zwaar ! Mijn eigen schuld, had ik maar opnieuw de film moeten bekijken, dan had ik dat geweten.
Dus snorde ik extra referenties op en toen kwam ik uit bij deze voorbeeldfoto.
Ik vond het niet zo erg dat ik moest sleutelen aan het uitzicht, dat is een uitdaging.
Over de reeds aangebrachte laagjes heb ik met een heel fijn penseeltje een geweven textuur gemaakt, ineens rekening houdend met wat middentoon, schaduw en hooglicht. Nu is het wachten tot dit droog is en dan kan ik verder met de afwerking van de tuniek, het rood moet nog helemaal aangepakt worden.
Ik vind het een hele verbetering, veel levendiger dan het clair obscur wit.
Bedankt nogmaals voor de leuke reacties en tot snel met meer kleur.