Hoofdsponsor

1/24 Kruising Mad Max/2CV met Alien Bugs. [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Alain dat vind nu eens goed die geit dat was helemaal buiten mijn verwachtingen knap ben eens nieuwsgierig naar het vervolg
grtz Marc
 
Net een kwartier naar Crazy Maxime die naast de geit staat gekeken. Ik vind dat ze te klein is om er mooi bij te passen. Misschien is het beter om de geit om een vignet te plaatsen en een apart diorama te maken met Crazy Maxime en de aliens. Iets met een soort van schuilplaats die ze moet verdedigen?

Wat denken jullie ervaren rotten daar van?
 
Zelf vind ik het nog mee vallen.
Men heeft in het echt ook grote en kleine mensen plus daarbij is een vrouw doorgaans (ok, er zijn uitzonderingen ook) kleiner is dan een man.
 
Mijn mentor heeft me er ook op gewezen dat de geit een heel stuk verhoogd is. Het is dus inderdaad te doen zo. In het echt zou Maxime zo'n 1m66 zijn.
 
Idd, het visuele aspect van die verhoogde geit speelde je parten, wees gerust: de verhoudingen kloppen! :P
 
mrartex nu ga ik eens heel eerlijk zijn tegen u ik heb deze achter de schermen gevolgd omdat ik deze maar niets vond .maaaaaar ik moet op mijn woorden terug kommen want ik heb me voor 99,9% vergist in dit onderwerp het is heel anders geworden dan ik had voor gesteld .
gr dirk d
 
Ja Alain ik denk dat ge goed zit hoor een geit is van nature al hoog ( ik heb er zelf een gehad ) en dan nog die verhoogde versie kijk maaer eens als ze er vlak naast staat komt ze toch bijna even hoog als het dak . En daarbij er is toch een gezegde " het is een kleintje maar een vechterke " of slaat dat niet op de dame ik weet het niet meer
Marc
 
van dichtbij vind ik de verhouding perfect kunnen.
persoonlijk zou ik geen rekening houden met "verder vanaf", iedereen hangt toch altijd met zijn neus bijna tegen de diorama's om ze te bewonderen.
Gewoon bouwen zoals je van plan was, ik ben veel te nieuwsgierig naar het totaal plaatje.
vgr
Marc
 
@ Soetkin: dat vind ik mooie woorden, dankjewel.

@ de anderen: het is inderdaad haalbaar om Maxime naast de geit te zetten. De twijfel stak weer eens de kop op maar die kop is weer ingedrukt nu. We gaan vol goede moed verder met her project.

Net even geëxperimenteerd met een roestwash….niet zo goed gelukt vind ik, dat zal opnieuw doen worden.

attachment.jpg

Aan de achterkant van de bagagedrager is er ook nog iets niet naar m'n zin. Daar wil ik nog iets opleggen en ik had gedacht aan een reservewiel. Morgen eens dryfitten om te zien als dat iets is.
 
Ik vind de roest toch niet zo slecht hoor.
Het is net oppervlakkig roest dat er wil door komen.
Om echt roest te bekomen moet j met de verschillende roestkleurvarianten werken, zowel verf als pigment.
Zoals eerder gezegd als ik met pigment nog niet de nodige ervaring heb zou ik ze zo laten of eerst op iets anders uittesten.
Lees de topics van GUnit eens anders, daar staat goed uitgelegd hoe je realistisch roest bekomt.
 
Ik moet Buzzy volgen... afgaande op de foto ziet het er helemaal niet slecht uit, wil je het toch verbeteren... zoals Buzzy zegt: neem de topics van GUnit eens door en ook op Youtube vind je heel wat filmpjes met tips&tricks over het aanbrengen van roest.
 
Bij klaarlichte dag ziet het er een stuk beter uit, enkel een paar plekjes waar strepen van de borstel te zien zijn bijwerken en het is goed. Het volgende project zal wat meer roest hebben hier en daar en dan zal ik het forum en de posts van gUnit zeker eens goed bekijken.
 
Ik vind de roest die je hebt aangebracht, zeker niet teveel Alain. Integendeel, het zit juist goed.
Ik zou inderdaad de wijze raad van Buzzy en Walter opvolgen. Het experimenteren met roest pigmenten kan je beter op een proefstuk doen...
Ik blijf wel met de nodige interesse volgen.

Mark
 
Mr.A. ,sorry dat ik zo laat reageer maar mijn laptop was overleden.Ik ben al van in het begin fan van dit project(iel) en kan alleen maar zeggen dat het fantastish goed gelukt is ! ons maxime past qua grootte perfect bij El Cabra (de geit). Wat is je volgende stap? Grtz. De Staf....
 
De volgende stap is de figuren afwerken en de grondplaat. De plank is al in mijn bezit dus ik kan er aan beginnen zodra het past.

Crazy "El Cabra" Maxime ... Of is dat er wat over als titel?
 
Hangt er van af of je ze beide nog wil combineren of niet.
Geit alleen is El Cabra, meid alleen is Crazy Maxime
Geit + meid zou "El cabra Maxime" kunnen zijn of misschien "El Cabra Maxima"; klinkt beter en iets exotischer.
 
"El Cabra Maxima", klinkt exotisch en stoer tegelijkertijd. Daar valt over na te denken.

Ondertussen eens alles op de grondplaat gezet, zo heb ik (en jullie) een idee over de verdeling. De grondplaat kan niet groter omdat ik het moet kunnen meenemen met de fiets en het openbaar vervoer. Zo past het perfect in een stevige doos die ik heb. De afmetingen zijn 34cm x 34cm. Niet echt groot maar wel haalbaar.
Er moet nog een woestijnlandschap gemaakt worden met rotsen waar de aliens vanachter tevoorschijn komen. Maxima staat achter haar geit omdat ze nog materiaal wilde uithalen om de achterbumper te herstellen. Ze kan echter nog van plaats veranderen al naargelang het al dan niet goed aanvoelt. Ieder mag zijn/haar mening geven hierover.

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan