Hoofdsponsor

1/24 Kruising Mad Max/2CV met Alien Bugs. [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien eens in het bos kijken naar een boskabouter voor je darmen :)
Het eendje is al aardig getransformeerd in een zwarte zwaan, goed bezig
 
Zeg Alain moeten er niet wat meer lichten vooraan om de prooien te zoeken ??????
nogmaals ik vind da goe joeng
Weet ge wat ge ook kunt doen daar was ik vannacht aan het denken , als ge nu in den "action " hebben ze een soort plasticine die zonder bakken hard word en daar hele dunne rollekes mee maakt en dan met een spatel of bot mes dwarse inkeepingen maakt en zo op een hoopje legt , dan kunt ge nog een hart of nieren nabootsen en ze hebben dat in verschillende kleuren maar je kan die zelf bijkleuren is dat niks voor u , . Ge kunt op het net wel afbeeldingen krijgen van darmen en ingewanden
om de juiste kleuren maar allee dat speelt geen rol he want waarom zouden de ingewanden van aliens er hetzelfde uitzien , ge ziet ik leef met u mee he , dan kunt ge ook nog groene bloedvlekken op de voorkant van de geit maken , het is maar om te helpen he voel u tot niks verplicht hoor
Grtz Marc
 
:yikes: Eén van de raketlanceerinstallaties is losgekomen, opnieuw gelijmd en nu weer goed laten drogen. :angryfire: Het plan was om vandaag alles samen te steken maar dat zal dus moeten wachten.

Ondertussen zal ik op zoek gaan naar extra lichten want die zouden inderdaad wel goed staan op de geit om zo in het donker de aliens te kunnen vinden.

:tongue: Weer enkele dozen als donorbox gebruiken dus, straks heb ik niet één volledige doos meer. :huh:

De darmen zijn geschrapt om het niet al te afgrijselijk te maken en zo verbannen te worden op wedstrijden, wel komen er bloedspatten op de geit.
 
Eerder vanavond wat verder gewerkt aan de geit en ook met de schilderwerken van de figuren. Alles ligt nu te drogen en foto's nemen zal nog even moeten wachten om het droogproces niet te storen.

Wel heb ik nog een vraagje in verband met de grondplaat. De bedoeling is om een landschap te maken die het beste lijkt op een kruising van Death Valley/Mars/De maan. Hoe kan dat bereikt worden om de rotsen/stenen na te bootsen? Zou dat lukken om eerst propjes papier die ongeveer het beoogde model hebben neer te leggen en die dan te bekleden met natgemaakte keukenrol? Dan wat in model 'boetseren' en na drogen schilderen/spuiten?

Modelbouwers: het einde is in zicht en weldra zal iedereen kunnen meegenieten van het eindresultaat. Ook ben ik al aan het nadenken over het volgende onderwerp. Misschien doe ik dat beter pas na het beëindigen maar het is sterker dan mezelf. En, by the way, ik heb geen inspiratie voor een volgend project. Zal nog even moeten nadenken dus.
 
Alain, waarom zou je voor de ondergrond geen fijn wit zand gebruiken dat je in een gipslaag strooit ?
Je kan voor stukken steen en rots kattenbakvulling gebruiken, of steentjes voor een aquarium...
Je papier kan ook dienen, maar wel drenken in verdunde houtlijm... Hierna een kleurtje geven kan dan geen probleem zijn.
Ik weet echter niet of dit de goede oplossing is (papier gedrenkt in houtlijm), gezien dit toch een zekere droogtijd nodig heeft en je soms te snel wil verder gaan.
Neem ook eens even de tijd om het diorama topic te doorlopen. Daarin staan vele voorbeelden hoe de andere bouwers een ondergrond fabriceren.
Google is wat dat betreft je beste vriend (zegt mijn zoon ook steeds tegen me...) inzake opzoekingswerk.
Succes met welke oplossing je ook kiest.

Mark
 
Dankjewel Interceptor. Wederom ben ik google en de andere topics vergeten te checken. Zal ik vandaag eens bekijken.
 
alain ge kunt misschien echte stukjes steen nemen en die al kleven en dan verder werken met kurk of plaaster of en van die fijne kiekendraad daar kunt ge een landschap mee vormen ik weet ook niet hoe dat dat verder moet maar kijk eens op het forum bij die gasten die die diorama's maken die laten toch ook zien vanaf het begin
Grtz Marc
 
Zoals al werd gezegd: bekijk eerst een keer foto's van woestijnen, daar zitten van continent tot continent ook enige verschillen in en ja... echte steentjes en fijn zand kunnen een must zijn om een dergelijke ondergrond te maken, in sommige woestijngebieden vind je ook dorre en taaie struiken.
 
De bodemplaat moet nog even wachten, wel dank ik jullie voor de tips. Ik heb er veel aan.

Ondertussen enkele foto's van de stand van zaken. Allereerst de geit zelf, alle delen zijn samengevoegd en na 24 uur drogen zal de afwerking beginnen. De rekkers moeten er uiteraard nog af maar door de verbouwingen was de pasvorm niet meer zo goed dus moest alles op z'n plaats gehouden worden. Dat waren enkele spannende momenten. Er komen ook nog roosters voor de zijramen en ook achteraan. Dan alles een roestwash geven en nog verder details aanbrengen.

attachment.jpg

Dan is er Crazy Maxime…zo staat er er nu bij en ze moet uiteraard nog afgewerkt worden. Ook heb ik rode verf op haar borsten gemorst. Beetje gevaarlijk om het er af te vegen dus heb ik het maar laten zitten :33: Figuurschilderen zal me ooit wel lukken, het ziet er niet zo heel slecht uit vind ik maar het kan natuurlijk niet tippen aan de pro's onder ons.

attachment.jpg

Dan is er de zaak van de aliens, er zullen er twee komen op het diorama. Eén er van staat al deels in de verf en de andere is net samengeplakt. Ik moet zeggen dat de pasvorm van Warhammer 40000 goed is. Zeker een aanrader als je er iets van kan gebruiken in een project.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dat was het dan voor vandaag, commentaar mag zoals steeds gegeven worden. Zowel negatief als positief.
 
Het heeft niet veel gescheeld of het project was op de hoop beland om stof te verzamelen maar het zal in orde komen. Wel twijfel ik sterk over de wedstrijdmogelijkheden.
 
Laatst bewerkt:
Waarom als het landschap ook zo goed word dan is dat toch ok of niet soms natuurlijk zult ge hier ook wat werk en verstand moeten in steken
maar ik geloof erin
Marc
 
Er zal inderdaad wat werk moeten ingestoken worden maar ik zie het zitten.

Kan je trouwens zand van op het strand een ander kleurtje geven? Heeft iemand dat al eens gedaan? Ik zou het met de airbrush willen doen.
 
Zand kan je idd airbrushen hoor, François Verlinden deed niks anders!
 
Absoluut dat je dat zand kan airbrushen.
Ik denk dat zowat de enige vereiste is dat het droog moet zijn (en uiteraard goed vastkleven, anders blaas je het weg).
Heb dit trouwens zelf ook al gedaan met goed resultaat.

Mark
 
Alain denk eraan dat ge ( is maar een hint ) sporen van banden achter de geit laat anders het precies of die uit de lucht is gevallen , dat zand kunt ge kleuren dat is geen probleem
Grtz Marc
 
weet je wat ik soms gebruik om fijn stof of zand te bekomen gebruik ?
Dat is de overblijfsel van het slijpen van stenen , het stofgedeelte veegde ik samen en stak die in een bokaaltje .
ik deed een beetje houtlijm met water verdund over mijn project en strooide daar het spul over drogen en afschudden .

grt Nicolas
 
Hei mensen, bedankt voor de vele reacties ivm dat zand. Hopelijk kan ik er dit weekend aan beginnen. Ondertussen nog een foto van de huidige stand van zaken. Nog wat detailafwerking en de geit is klaar.

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan