Swa dat spatbord ziet er netjes uit, op naar de volgende zou ik zeggen
Cheers,
André
Bedankt André en dat hebben we gedaan, de fenders zijn..........
klaar!!!!
enkel moeten ze nog gemonteerd worden op de KV zelf! Zo moeilijk de eerste fender ging zo gemakkelijk ging deze. Het viel bij wijze van spreken vanzelf in elkaar.
Ben door de tips van Rik weer terug gegaan naar de basis van het solderen, met als resultaat veel fijner werk en minder ergenis.
Nogmaals dank, Rik. Nu eerst de pics:
Zoals eerder gemeldt zou deze fender de nodige battle damage hebben vandaar ik 1 stuk aan de voorzijde heb weg gelaten. wel gebruik ik de ophangingen en het binnenstuk. Hiervoor heb ik gaten geboord waar normaal gesproken de bouten zouden zitten. De laatste pic geeft een beetje een idee hoe het er op de KV komt uit te zien, echter kan de schade nog aangepast worden. Weet ik nog niet
Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met het motorluik om hier de PE roosters op te gaan zetten, alleen vond ik dit er niet helemaal deftig uit zien. Het PE rooster en onderstuk waren naar mijn zin te groot en zou het opgegoten detail aan bouten en haken niet ten goede komen. De meegeleverde rooster van Trumpeter zagen er natuurlijk ook niet verkeerd uit maar als je kunt kiezen voor PE is voor mij de keuze snel gemaakt.
Maar hoe dit opgelost, hier heb ik even over moeten denken. En toen het risico maar aanvaard als het mislukte, ik niet meer de goede roosters zou hebben die voor deze KV nodig zijn. Deze roosters lopen namelijk op het eind vlak en staan niet helemaal rond. Ik heb toen zowel de kitonderdelen als de PE roosters gebruikt om tot een voor mij goed resultaat te komen. Het gegoten roosters heb ik voorzichtig uit de voor mij uitziende beugel gezaagd en dunner geschuurd, zodat het niet te dik oogt. De PE heb ik vervolgens aangepast aan de ontstane beugel. Zelf ben ik best tevreden met het eindresultaat.
Gisteren had ik trouwens ook nog een meevallertje.
Zoals jullie weten staat onze KV op Friuls echter kwam ik er achter dat ik 2 linker of 2 rechter tracks had. Op zich zou dit nog niet zo een probleem geweest zijn want dit had ik wel op kunnen lossen. Toch heb ik een email gestuurd naar Friul en na wat berichten over en weer. Kwam gisteren de postbode met een pakketje uit Hongarije, een compleet nieuwe set met KV-tracks. Denk dat je hier kunt spreken van een zeer goede aftersales waar sommige merken nog een punt aan kunnen zuigen. Want het versturen kostten zo'n 2535 forint (ruim 10 euro). Dus mannen, ze kosten geld maar met deze wetenschap een lekker gevoel.
@Ratticus; welke metalen bedoel je precies? Voor beugels en dergelijke gebruik ik koperdraad in verschillende diktes. Kettingen zijn van RB models, een hoop PE uit de scratchbox, koper buis 1mm ooit eens ergens in een modelbouwwinkel. En als laatste waar de fender opligt is een stuk aluminium veiligheidsbeslag van een deur, dit is zeer vlak om op te werken en door de grootte weinig geleidend tijdens het solderen. Hopelijk heb ik je vraag zo een beetje beantwoord, mocht dit niet zo zijn laat maar weten hé!
Grtz.