Hoofdsponsor

1/35 KV-1-Bezposhadniy [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Swa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als test kan je de decal terug bevochtigen, je zal gauw merken of het water er onderdoor loopt en de decal terug los maakt.
Als oplossing wellicht eens proberen om met decal SOL de decal zachter te maken? (ik denk maar luidop hoor, geen garantie dat het lukt!!!)

Silvering is een killer, nieuwe decals aanschaffen en deze verwijderen is, vrees ik, het enige doenbare, tenzij het jou niet stoort. Dit heeft iedereen ooit al wel voor gehad.

@Beyond, ik heb geprobeerd voorzichtig te kijken of het wil lukken met Sol. Helaas pindakaas, ik heb het weer zo gemaakt dat het voor de eeuwigheid is.
@ Gunit, zou kunnen maar ik heb al een keer een beroep moeten doen op de verdeler van Trumpeter omdat de decals niet bij de kit zaten. Dus die zal me zien aankomen, vrees ik. Dus zal het waarschijnlijk toch gaan zoeken in de verwering. Iemand tips?

Archer heeft een setje decals in zijn gamma voor de KV-1 : http://www.archertransfers.com/AR35032.html.

Het zijn wel andere als degene die bij je kit zitten, maar zo heb je een ander model...

Ik denk dat je je silvering niet zult kunnen verdoezelen. Zoals GUnit al zei : andere decals is de beste optie,... op een laag glansvernis !

Bij Archer zijn de decals (van de link) ook verkrijgbaar als Dry Transfer, dan heb je totaal geen last van silvering.

Succes nog.

Groeten Rik

Bij Archer zijn de decals (van de link) ook verkrijgbaar als Dry Transfer, dan heb je totaal geen last van silvering.

Dat is natuurlijk nog de beste oplossing als je de decals die erop staan netjes los kan maken!

Thierry

Mannen na lang wikken en wegen, heb ik besloten om de KV verder af te gaan werken zoals hij is. Wel heb ik al wel een paar filters gezet om de problemen met de decals af te zwaken. En ik moet zeggen dat dit niet helemaal verkeerd uitpakt, het geeft in ieder geval een ander zicht. Of het is natuurlijk wat ik zelf wil zien. :D Okay, het wordt niet helemaal wat ik ervan verwacht had, maar dat zie ik dan maar als leergeld. Mijn idee is om nog een aantal filters te zetten en te kijken of ik het met pigmenten ook nog kan afzwakken. Want mijn idee achter de KV was al een hevig bemodderde tank, dus stof zal ook wel genoeg aanwezig geweest zijn. ;)

Ik ben begonnen om de lowerhull en wielen te voorzien van de modder. Gebruikte materialen wash, pigmenten, plaaster en acrylic resin. Hoewel nog niet gereed vind ik het er persoonlijk niet slecht uitzien. Wil ook nog wel iets gaan proberen met de AB en na de tracks volgt eindafwerking. Allez, kijk zelf maar of het ergens op lijkt.

PICT1627.jpg

PICT1629.jpg

PICT1628.jpg

PICT1630.jpg

PICT1631.jpg

PICT1632.jpg

Grtz e tot de volgende.

Awel dat ziet er perfect uit zoals het er uit moet zien, als modder kan dit serieus tellen !

Yep... I agree!

De modder ziet er heel goed uit Swa! + 1

Thierry

Muddy beast !

Alvast een mooi resultaat. Je foto toont het niet duidelijk, maar is dit droge of natte modder ?
In een volgende fase kan je een tweede laag aanbrengen die iets donkerder is, op plaatsen waar verse modder dient te zitten. Zo heb je al een eerste schakering in de kleuren.

Je hebt al een goede structuur verkregen in je modder, maar je kan dit nog versterken door wat zand toe te voegen aan je mengsel.

Prachtige werken !

Groeten Rik

Een "Mud-piggie "
Nu vind ik wel dat ge ook meer slijk zou kunnen aan brengen op de voor en achterkant van de romp ,samen met slijkspetters hogerop. Want als je onder de fenders en onderkant van de hull zwaar beslijkt stop het daar niet alleen volgens mij. Misschien eens googelen naar beslijkte panzers ( WO I, WO II en huidige panzers )
Het is maar eens zeggen Swa, het is niet verkeerd bedoeld hoor -nono- :)

Mannen bedankt voor de comments. We gaan weer gewoon verder mee 'modderen'.
@Inflandersfields, bedankt voor de tip met het zand. Daar had ik zelf nog niet direct aan gedacht, thanks mate.
@Famo, helemaal gelijk. Maar zie dit als de basis van het geheel, maar om de modder (nog) niet op plekken te krijgen waar ik het zeker niet wilde had ik een en ander beschermd met tape. Waar ik verder mee wil experimenteren is statisch gras toevoegen aan de modder en kijken of ik daarna met de AB de bedoelde modderspetters aan kan brengen. Dus wordt dus zeker vervolgd want mijn tracks zien er ook nog uit zoals ze net uit de fabriek komen.

Enne....iets verkeerd zeggen kun je bij niet gauw, ik zie alles als positieve feedback waardoor je van elkaar kunt leren.

Na een tijdje van bezinning heb ik de KV op een punt dat ze ver klaar is. Modder heb ik aangepast naar de comments en de ideeën die ikzelf had. De tracks heb ik hierbij wat ontzien omdat ik deze niet teveel wilde beslijken, omdat ik ze er te fraai voor vond. Had ook het idee, iets wat op den duur weer ronddraait op droge wegen schoon wordt. Maar zeker ben ik nog niet hoor. :laugh:

Laten jullie maar weten of het DONE is of niet....

PICT0955.jpg

PICT0956.jpg

PICT0957.jpg

PICT0954.jpg

PICT0960.jpg

PICT0958.jpg

PICT0959.jpg

Mannen wat zijn jullie toch kunstenaar's , alhoewel ik niet van oorlogsmaterieel hou is het toch geweldig gebouwd hoe dat ge het kunt weet ik niet maar het ziet er fantastisch uit
Marc

Mooi model geworden Swa, alleen die schone tracks eronder is voor mij persoonlijk een nono :)
Dat is de reden dat ik bijna nooit Fruils onder mijn modellen doe zodat ze ook een laagje modder mee krijgen.
Maar dat terzijde als og een mooi model.

Als jij hem af vindt, zou ik er niets meer aan veranderen...
Mij lijkt hij toch zo goed als DONE, misschien enkel wat minieme modder in de tracks (er blijft altijd wel een beetje zitten) en de broek van je figuur nog in een mat vernisje zetten?

Prachtige bouw,maar..moet voorgaande opmerkingen bijtreden dat er op de tracks geen moddeer is terwijl er 20cm hoger er wel modder aanwezig is...
Nu het is altijd een persoonlijke keuze en deze opmerking doet zeker geen afbreuk op het model...!!!

Grtz yves,

Soms wacht je beter met de tracks tot je een ondergrondje maakt, dan trek je de kleuren meteen ook naar mekaar toe, mooi ding geworden! Met de decals kwam het gelukkig nog goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan