Bedankt iedereen om mee te helpen denken
Een berichtje terug gehaald van april.
...
Ondertussen verder afgegaan en wat kom ik tegen ,mijn perfecte aandrijving
schip weegt 20 kilo en vaart tegen een snelheid van 6km/uur
hier een paar foto's
Eervolle vermelding voor zijn geweldig idee:
de boot met maker
voorstuwing(komt nog een stuk bij onder het roer)
aanzuiging in het midden van de kiel
de aandrijving gebeurt met een aeronaut pomp die men gebruikt om water te spuiten bij een brandweerboot.
Volgens mij is dit de oplossing voor de aandrijving van de Trinidad, of wat denken jullie.
ps hij zei wel dat het schip met de zeilen vortgestuwd werdt maar het omdraaien en tegen de wind in gebeurte met de pomp.
De grootste pomp was te krachtig dan kreeg hij grote dallen in het water naast het schip.
Ik weet niet of de pomp bv 1 uur aan één stuk kan pompen.
01/01/09
ondertussen weet ik dat deze pomp maar 30 seconden werkt
de pomp die ik gevonden heb mag max 30 minuten werken.
Mijn grootste probleem gaat niet het debiet zijn, ik vermoed dat dit genoeg is,maar of de pomp regelbaar is,anders moet ik altijd op volle snelheid varen of aan/uit,aan/uit wil ik aanmeren.
Een berichtje terug gehaald van april.
...
Ondertussen verder afgegaan en wat kom ik tegen ,mijn perfecte aandrijving
schip weegt 20 kilo en vaart tegen een snelheid van 6km/uur
hier een paar foto's
Eervolle vermelding voor zijn geweldig idee:
de boot met maker
voorstuwing(komt nog een stuk bij onder het roer)
aanzuiging in het midden van de kiel
de aandrijving gebeurt met een aeronaut pomp die men gebruikt om water te spuiten bij een brandweerboot.
Volgens mij is dit de oplossing voor de aandrijving van de Trinidad, of wat denken jullie.
ps hij zei wel dat het schip met de zeilen vortgestuwd werdt maar het omdraaien en tegen de wind in gebeurte met de pomp.
De grootste pomp was te krachtig dan kreeg hij grote dallen in het water naast het schip.
Ik weet niet of de pomp bv 1 uur aan één stuk kan pompen.
01/01/09
ondertussen weet ik dat deze pomp maar 30 seconden werkt
de pomp die ik gevonden heb mag max 30 minuten werken.
Mijn grootste probleem gaat niet het debiet zijn, ik vermoed dat dit genoeg is,maar of de pomp regelbaar is,anders moet ik altijd op volle snelheid varen of aan/uit,aan/uit wil ik aanmeren.