Hoofdsponsor

1/50 Le Santisma Trinidad 1:50 ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik vind het toch lijken op hout ;)

maar kan dit niet gewoon met waterverf worden gedaan?
 
Yep, voor mij heeft dit toch ook een look van hout. Dat vind ik geslaagd.

Ik hoop echter dat je toch wat beter gaat afplakken/-boorden en er nog een extra laagje verf gaat opzetten?
 
Siemen bedankt maar RC.

Exserco bedankt . Bedoeling was om het hout te simuleren.
Teststuk ligt al in de vuilbak.
 
luc dit ziet er goed uit op foto.
in het echt weet ik niet daar ga je zelf best overkunnen oordelen.
nu ik zie wat je bedoeling juist is zal ik morgen eens een proefje doen om te zien of het nog beter kan. zodat je ook een houtnerf in je plankjes krijgt :laugh: maar het ziet er zeker niet slecht uit
 
Als je zou schrijven dat het hout is dan zou ik geschreven hebben dat je een slechte houtsoort of kwaliteit gebruikt zou hebben. Die struktuur is geweldig. :D

Persoonlijk zou ik dus de struktuur iets fijner maken. Denk eens op schaal. Dat hout is natuurlijk ook qua struktuur fijner, dat is ook de reden dat er appelhout en peren hout gebruikt word voor de schepen die gelakt worden. Dus niet alleen voor de buigzaamheid. De nerf is fijn en komt ook het schaaleffect tegemoed.

Maar nogmaals. Een compliment voor het resultaat. Ziet er goed uit. :P
 
yep, net als hout maar zoals Rik al zei vind ik het iets te ruw uitziend. Misschien met een fijnere korrel schuren?

Mijn complimenten!
 
Bedankt allemaal voor de reacties.:D:D
Het karton was opgeschuurd met korrel 60.Zal dus naar 200 gaan of zoiets.
 
zelfde gedacht als Rik en Michel, is een beetje te ruw geschuurd...

Voor de rest, ziet het heel goed uit, de voegen tussen de planken zijn gelijk echte...

de groetjes,

Laurent
 
ben nu op dit moment volop bezig met de waterdichtheid te testen.

enkele sfeerfoto's


1_Afbeelding_359.jpg

1_Afbeelding_360.jpg

1_Afbeelding_357.jpg

1_Afbeelding_358.jpg

1_Afbeelding_355.jpg

1_Afbeelding_356.jpg


1_Afbeelding_361.jpg


Mijn favoriete foto : getrokken door Robbe (9j)


1_Afbeelding_362.jpg

1_Afbeelding_363.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtige foto's Newbie ^^

Zo op het water- in haar element - ziet ze er nog indrukwekkender uit !! ;)

Kunt ge er nog mee varen als ze zo laag in het water ligt ? Of is dat normaal ?

Groeten, Pascal
 
newbie,
ze licht volgens mij prachtig op haar waterlijn

mooi beeld,weet ge toevalig ongeveer het gewicht aan balast
ronny
 
Hola, le moment suprème. :D


Dat zijn inderdaad machtige foto's, Luc en de 1ste keer dat je model in het water ligt dan gieren de zenuwen van pure spanning je door de keel, hé? Allez, bij mij toch. :8

Ze ligt er echt prachtig bij.

Enne... hoe is het met de waterdichtheid gesteld?



Droop
 
@ Luc

Enne... hoe is het met de waterdichtheid gesteld?

Zeer goed,geen druppel te zien

en btw proficiat nog.

@ Ronny

mooi beeld,weet ge toevalig ongeveer het gewicht aan balast

19 kilo lood en 9kilo eigen gewicht = 28 kilo


@ pascal :

Ik denk dat ik ze nog dieper in het water ga leggen nl. halfweg of 1/3 de berghouten.
 
ziet er inderdaat heel goed uit.
maar ik den ook dat ze nog een stuk dieper moet hoor.
waar ik nu helemaal niet meer aan uit kan is dat jij met schaal 1/50 maar 19 kg nodig hebt voor ze op haar waterlijn te leggen. wat als ze nog wat dieper komt op 25 kg kan komen en ik met schaal 1/25 200 kg nodig heb:wub: dan vraag ik me af waar de logika zit. ik zou denken dat je ongeveer 100 kg nodig zou hebben.
 
Luc,
dat is werkelijk en andere zicht van een historisch schip.

wauw, mooi zeg

groetjes
ward
 
ziet er inderdaat heel goed uit.
maar ik den ook dat ze nog een stuk dieper moet hoor.
waar ik nu helemaal niet meer aan uit kan is dat jij met schaal 1/50 maar 19 kg nodig hebt voor ze op haar waterlijn te leggen. wat als ze nog wat dieper komt op 25 kg kan komen en ik met schaal 1/25 200 kg nodig heb:wub: dan vraag ik me af waar de logika zit. ik zou denken dat je ongeveer 100 kg nodig zou hebben.

De opwaartse kracht ( waterdruk) van je schip heeft zoveel meer vierkante cm ter beschikking, zoveel maal groter.Een naald ga zinken en niet drijven. s.g. van het geheel speel ook een rol
In werkelijkheid hadden ze enkele tonnen nodig als ballast, en het schip was toch zoveel maal zwaarder.
enfin simpel geredeneerd,volgens mij

groetjes
ward
 
Laatst bewerkt:
waar ik nu helemaal niet meer aan uit kan is dat jij met schaal 1/50 maar 19 kg nodig hebt voor ze op haar waterlijn te leggen. wat als ze nog wat dieper komt op 25 kg kan komen en ik met schaal 1/25 200 kg nodig heb:wub: dan vraag ik me af waar de logika zit. ik zou denken dat je ongeveer 100 kg nodig zou hebben.


Dat is iets waar ik ook al vaak m'n hoofd over heb gepijnigd, vooral dan bij vliegtuigen en dergelijke.
Als je bijvoorbeeld een vliegtuigje (bij voorbeeld een F-14) op schaal 1/72 zou gaan maken in massief aluminium zou gaan maken, dan zal dat model nauwelijks enkele kilo's gaan wegen. Terwijl een echte F-14 niet eens massief is, maar juist zo geconstrueerd word om zo licht mogelijk te zijn.... toch weegt een echte F-14 leeg zo'n kleine 22000 kg... conclusie : gewicht laat zich niet op dezelfde wijze schalen als afmetingen.

Luc... deze "actiefoto's" doen m'n hart sneller slaan gezien mijn voorliefde voor dit soort schepen... en ja inderdaad vooral voor dit specifiek schip.

Slechts 1 puntje van kritiek : voor deze eerste watertests had je wel de Spaanse vlag moeten laten wapperen op een tijdelijke bevestiging, dat verdiend ze zeker en vast.
 
Dirk berekent het is zelf.

Vm= Lengtekwl xBreedtemax x Tiefgang x 0.45...0.65

bv Vm= 12dmx3dmx1.3dm x0.65 = 30.42 dm³ = 30.42 kg
 
Wat ik in mijn vorige post was vergeten te vragen ; vaart ze daar al mbh van de straalaandrijving, of is het gewoon op handkracht (een stootje) ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan