Hoofdsponsor

1/50 Le Santisma Trinidad 1:50 ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
"WAW" is de enige bewoording die uit mijn mond komt

Prachtig gedaan!

de groetjes,

Laurent

Hier word ik toch ook efkes stil van... ... ... .

Gewoonweg schitterend!! ApplausApplaus

Droop

Luc,
Voila, da's het resultaat,zeg.
Mooi, zeer mooi en proffesioneel

Groetjes
Ward

Indrukwekkend, je hebt dit monnikenwerk echt tot een schitterend einde gebracht!
Nog maar eens het bewijs dat RC-schepen zeker niet moeten onderdoen voor statische!

Johan

gewoon,praaaaaaaaaaaaachtig
man ,zeer knap werk,ik doe het niet na
alee nog niet
ronny

Luc,
ik ben sprakeloos zo'n monnikken werk, alles werd reeds gezegd, dus ga ik hier niet in herhaling vallen.
Hopelijk houden ze goed als ze in het water liggen bijhet varen.
Zal wel de weerstand verhogen bij het varen.

Grts

Johan

Hoi mannen, een paar mensen hebben mij gevraagd om de stappen eens te tonen van het maken van zo'n plaatje.

Je kunt ook op het laatste zien het verschil tussen kloppen met een hard plankje en kloppen met balsahout.

De koperfolie

1_Afbeelding_332.jpg

Het snijgereedschap.
zeer belangrijk : het blad uitlijnen op de maataanduiding boven en beneden en niet op de aanslagklant aan de onderkant.Na een paar keer snijden ga je blad iets schuiner staan waardoor de breedte gaat varieren.Met de maataanduiding boven en onder ben je altijd zeker.

1_Afbeelding_333.jpg

1_Afbeelding_334.jpg

het op maat snijden

1_Afbeelding_335.jpg

de mal met 91 naaldjes van 5mm.

1_Afbeelding_336.jpg

het papier om het plaatje gemakkelijk te verwijderen

1_Afbeelding_337.jpg

1_Afbeelding_338.jpg

Links de harde aanklopplaat rechts balsa

1_Afbeelding_339.jpg

1_Afbeelding_340.jpg

1_Afbeelding_341.jpg

1_Afbeelding_342.jpg

1_Afbeelding_343.jpg

plat kloppen mbv balsa

1_Afbeelding_344.jpg

1_Afbeelding_345.jpg

1_Afbeelding_346.jpg

resultaat mbv balsa.

1_Afbeelding_347.jpg

1_Afbeelding_348.jpg

1_Afbeelding_349.jpg

1_Afbeelding_350.jpg

ps het laatste plaatje was een mm te breed (slecht gesneden maar goed genoeg voor dit voorbeeld)

hopelijk is het nu wat duidelijker.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel voor het plaatsen van deze werkwijze.

Het papiertje zal wel regelmatig vervangen moeten worden?.

Maar wel een flinke klus zeg,en dat in die grote aantallen...respect voor het doorzettingsvermogen.

Ron.

ziet er goed uit luc
en als ik het goed begrepen heb dan heb je ze gewoon vast geplakt met g4? ga je er ook nog een vernislaagje of een laag g4 over zetten of ga je het zo laten ?

Misschien kan dit in een howto gegoten worden Luc. Het is in ieder geval heel duidelijk voor mij ;)

Dat ziet er inderdaad erg mooi uit, en wat een geduldwerkje, hoeveel plaatjes had je in het totaal nodig ?

Nog een vraagje, dat "spijkerpatroon", heb je dat ergens uit je informatie gehaald of gewoon x aantal spijkertjes genomen ?

Laatst bewerkt:
@ amazone : neen ,ik heb dubbelzijdige plakband gebruikt en als proef ingesmeerd met g4 en meer dan 10u onder water laten liggen.Deze test was nodig omdat dubbelzijdige plakband niet waterbestendig is.
Waren na 10u de plaatjes los gekomen of kon ik ze gemakkelijk verwijderen(wat niet het geval was) dan had ik een andere oplossing moeten vinden.

@ Danny : ik heb er zo'n 1200 nodig gehad met vele weggegooid die ik eens opnieuw moest aftrekken als ze niet juist geplakt waren.

Dat spijkerpatroon staat in de How-to van WARD over koperen beplating bij de houten schepen.

ps : afhankelijk van het jaartal van de schepen had je ook een ander spijkerpatroon.

een proefstukje !!!!

Dit worden de kleuren gewoon zwart en rood van Humbrol

Maar het belangrijkste : gelijkt dit op hout.

Ben er gewoon met een schuurpapier overgegaan. Misschien beter elk kartonlatje apart schuren.

1_Afbeelding_351.jpg

1_Afbeelding_354.jpg

1_Afbeelding_352.jpg

1_Afbeelding_353.jpg

Graag jullie mening

Dank u wel

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan