Een volgend stukje gemaakt om op de onderslede te plaatsen.
Het oliereservoir voor het terugslagmechanisme.
Bron; Primepotal / Paul Truhe
Eerst een messingstaafje afgezaagd en de beugels errond geplooid en erop bevestigd. Nu dat ging eigenlijk wel gemakkelijker gezegd dan gedaan omdat de beugels errond zitten en dan ook nog geplooid moesten worden onder een hoek van 90°. Na ettelijke mislukte pogingen kwam de tip van Silenoz om eerst de messing van de beugels op te warmen in een vlammetje van een kaars, opkuisen en dan te plooien. En hopla zo geschiedde en het werkte. Nu volgens de deskundige uitleg ,van onze tipgever, plooit de messing beter omdat de inwendige spanningen verminderd zijn doordat het stuk verhit geweest is door die vlam. Of iets in dien aard.
Die korte plooien moeten er zijn om het stuk op de onderslede te kunnen monteren met bouten.
Het resultaat (niet opgekuist)
Elk reservoir dat de naam reservoir waardig is, heeft een bijvul-dop. Een P&D-tje geslegen ,een gaatje ingeboord en een koperdraadje geplooid erdoor gestoken en gesoldeerd, opgekuist en als je goed kijkt zie je het liggen onder de rode pijl
Op het reservoir geplaast ziet het er zo uit. Tevens , de 2 gaatjes erin geboord om het reservoir eventueel volledig te openen.
Onder de beugels heb ik ook de plaatjes gezet die op de onderslede gelast zijn om de beugels vast te zetten. De bouten zijn P&D's.
Aan de andere kant ,de olie-uitgang en leidingetje gemaakt. De koppelmoer is uit plasticcard.
Dan het geheel dryfit gemonteerd op de onderslede met een ander foto ter vergelijking erbij
Bron : Erwin
De rest dan.
Voila, even kijken wat we nu onder handen zullen nemen