Hoofdsponsor

1/35 M2A3 Bradley W/BUSK III [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Swa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad mooie vorderingen. Prachtig interieur, alleen jammer dat je er na samenbouw bijna niks meer van ziet.

Groeten Rik

Amai Swa , prachtig interrieur,da wordt ongetwijfeld nen topper !!!
En idd spijtig da er achteraf weinig van terugziet,moet een enorme voldoening geven van zoiets te bouwen..?!

Grtz yves,

Ziet er een mooi gedetailleerd model uit, zelfs de tracks zien er picobello uit, en met zo een interieur zou ik toch de luiken proberen open te zetten.
Aan het rubber van de loopwielen mss wat beschadiging aan brengen, want die zien op het veld enorm af en er zijn gauw stukken uit door stenen en andere rotzooi.(foto van de loopwielen van mijne Abrams)

attachment.jpg

Mmmmmmm lekker !!
Zeg Swa, blijven de luiken en deuren openstaan ? mooi gedetailleerd werk wegsteken zou zonde zijn é, niet ?
Nog een vraagje i.v.m. die tracks, verwerken die gemakkelijk ? heb onlangs gelezen in een review dat het eerst een beetje zoeken is eer ge ze gemakkelijk in elkaar krijgt. Is dat zo of hoe is jou ervaring? Het ging wel over een ander model weliswaar.
Als de track gemaakt is, is het een stevig geheel ? natuurlijk niet zoals een friul é maar is het sterker als de tracks van Modelkasten als die in elkaar zitten. Zoals ge weet Swa zijn die van modelkasten wel een mooi maar wel een broos geheel. Nu, das mijn ervaring.

Hey,

Knappe vorderingen. :)
Zelfs in plastiek hangen de tracks wat door, moet je de dure friuls niet kopen dan... :) ;)

Mannen allereerst allemaal bedankt voor de lovende woorden!

Het interieur zal natuurlijk minder zichtbaar zijn wanneer samengesteld, maar ik denk dat er genoeg mogelijkheden zijn om er toch van te genieten. Want elk luik wat open kan zal door mij open gebouwd worden, want het zou een doodzonde zijn van de kit hé, als we alles zouden wegstoppen.

De wielen moeten ook nog voorzien worden van beschadigingen maar dat is iets wat ik altijd in een later stadium doe. Maar goed gezien, DJs.

Dan de tracks! 'A hell of a job' om ze schoon te maken, maar wanneer ze het zijn dan zien ze er heel netjes uit met een zeer fijn detail. Door het beweegbare heb je voor het in elkaar zetten geen lijm nodig zoals bij 'magic tracks' van Dragon. Kijk het zijn geen Friuls, echter heb je daar soms ook nog heel wat opkuiswerk aan. En over de prijs zullen we het allemaal eens zijn, best stevig te noemen. Het in elkaar zetten van de MENG tracks gaat trouwens bij deze kit zeer eenvoudig, je voelt en hoort een zachte klik wanneer ze samenvallen. Verder heb je hier geen gereedschap voor nodig!Even een gevoel bij krijgen maar met je wijsvingers en duimen druk je ze zo in elkaar. Het gevolg is volgens mij een relatieve sterke track, waar je wel op moet letten is de 'sack', doordat ze stevig in elkaar zitten durft dit wel een beetje zijn eigen leven te leiden. Ik ben enkel benieuwd hoe beweegbaar ze nog zijn na de AB, maar dat zal de toekomst leren.

Ik heb geen vergelijk naar Modelkasten omdat ik het samenstellen hiervan er al fragiel uit zag zien, dus heb ik me daar nooit aan gewaagd. Wel heb ik een keer HobbyBoss tracks geprobeerd in elkaar te krijgen (lees prutsen). Kleine prijs maar een regelrecht drama, haha (nu kan ik ermee lachen toen zeer zeker niet).

Tot zover en hopelijk deze week een kleine update van de werkzaamheden.

Lang geleden maar ook hier een update. De schilderwerken aan het huis hebben helaas een zware impact gehad op de modelbouwvorderingen. Maar 9 liter verder is het gelukkig wat rustiger, en het weer is ook weer een stimulans om wat meer binnen te gaan prullen. Wat is er aan de Bradley gedaan, veel bouwen. En ik kan de kit van harte aanbevelen aan de liefhebbers, het valt ik elkaar en kan zich zeker meten met Dragon, Tamiya enz. Hier en daar heb ik met wat leadwire wat leidingen gescratched, maar verder is het helemaal ootb. Let ook niet op eventuele kieren want het voor- of nadeel van een interieur is dat je daar ook nog wat mee moet doen, het is maar hoe je het bekijkt. :D

PICT0040.jpg

PICT0041.jpg

PICT0042.jpg

PICT0043.jpg

PICT0044.jpg

PICT0046.jpg

PICT0047.jpg

PICT0048.jpg

PICT0049.jpg

PICT0050.jpg

PICT0051.jpg

PICT0052.jpg

PICT0054.jpg

PICT0045.jpg

Graag tot de volgende en hopelijk kan ik dan wat van de interieur werken laten zien in een gekleurd jasje.

Mooie vorderingen Swa ! Ik heb de kit ook in huis gehaald, indrukwekkende doos... en een hoop plastic.
Succes nog, ik volg met veel enthousiasme.

Hey,

Mooie vorderingen, wat een impossante motorblok, die moet je zeker tonen. Die extra leidingen brengen indd wat meer leven in het geheel, ook al zie je achteraf er maar weinig van, het weten dat het er zit, maakt veel goed, allez bij mij dan toch.... :)
Doe zo voort naamgenoot... ;) :)

Mannen bedankt voor de comments!
@Lightning: een imposante kit waar je zeker veel plezier aan gaat beleven.
@ Swaken: Helaas is het tonen van het motorblok en airco niet mogelijk. Of je moet er voor kiezen om de upperhull los te laten, dit wordt echter niet mijn keuze omdat ik eventuele kieren in de aansluitingen niet vind kunnen. Maar zoals je zegt voor jezelf weet je dat het er zit en we hebben natuurlijk nog de bijgevoegde foto's voor het nageslacht. :laugh::laugh:

Ik heb ervoor gekozen om de verwering van het interieur minimaal te houden, ook met de chips ben ik zeer spaarzaam omgesprongen. Voor sommigen onder ons misschien wat saai, maar ik verwacht dat in dit geval 'less is more' is. Maar allez, eerst wat foto's en opmerkingen altijd welkom.

Binnenzijde lowerhull:

PICT0068.jpg

PICT0067.jpg

PICT0066.jpg

PICT0065.jpg

PICT0064.jpg

PICT0063.jpg

Binnenzijde upperhull:

PICT0075.jpg

PICT0074.jpg

PICT0073.jpg

Binnenzijde turret:

PICT0072.jpg

PICT0071.jpg

PICT0070.jpg

Wat zien we nu nog straks van de noeste arbeid?...... Weinig, maar volgens mij genoeg. :)

PICT0055.jpg

PICT0056.jpg

PICT0057.jpg

PICT0058.jpg

PICT0059.jpg

PICT0060.jpg

PICT0061.jpg

PICT0062.jpg

Hopelijk trekt het ergens op en tot de volgende update.:wiggle::wavey:

Hey,

Die zie er zeer goed uit man.
De verwering is heel goed daar het zeker geen afgeleefd voertuig maar een modern en goed onderhouden ding is :)
En zo te zien zal er veel te zien zijn in het voertuig, als alle luiken openblijven gaat dat zeer zeker een trekkertje worden :)
Knappe werken Swa :) ;)

Inderdaad een heel mooie cleane bouw. Echt een ontdekkingstochtje om naar te kijken.

Ziet er een schitterend interieur uit, en hier en daar het bijvoegen van die kabels heeft er zeker een mooie toets aan.
Wat het verweren betreft dat is elk zijn keuze, ik persoonlijk zou voor iets zwaardere gaan.
Maar hetgene ik hier toch nog zou doen zijn de zetels een lichte wash geven en dan een kleine drybrush erover
zodat er wat meer diepte in de bekleding komt, omdat deze zetels toch goed zichtbaar zullen zijn als ge alles open zet.

soms maakt de modelbouwer door z'n werk iets interessanter dan het voor mij eerst lijkt. Zo een onafgewerkt hoop plastiek uit de doos heeft mij nog nooit naar een Bradley doen klijken. Nu wel, al was het maar voor de "stapjes."

Ik begin te begrijpen waarom die doos zoveel kostte toen ik die een keer in handen had. Chapeau voor de schilderwerken.

Mannen bedankt voor de comments, hij nadert zachtjes het eind van de bouwstatus. Op naar de verfjes, whaha. Zodra ik tijd heb zal ik een paar foto's posten van het voltooide model.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan