Hoofdsponsor

1/35 M2A3 Bradley W/BUSK III [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Swa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mannen bedankt en ik kan Meng van harte aanbevelen voor een kitje (nee, helaas geen aandelen ;)). Maar detaillering en passing is subliem, doet voor mijn gevoel niet onder voor AFV, Tamiya en Dragon.

@StevenVD, geen idee, zie er hier niets aan? Misschien dat de track een beetje scheef heeft gezeten tijdens het verplaatsen.

Beste bouwer collega's ik ga hier misschien iets stom zeggen of vragen want op dit gebied ken ik echt niks buiten hetgeen waar ik ooit eens aan gewerkt heb
Is deze panzer familie van de M113 want zoals deze eruit ziet natuurlijk zonder geschutskoepel trekt deze redelijk op een m113
Het zit zo na mijn school moest ik naar de fabriek gaan werken en met name Henschel Ingineering in Wilrijk waar ik toen woonde het was denk ik 3 km van waar ik woonde
En nu komt in dat fabriek reviseerde ze m 113 en de hs 30 en als ik die zo zie zie ik enige gelijkenis
De hs 30 was meer een snelle kleine panzer met een enorme Rols motor als ik het goed voor heb heette die toen de Scorpion maar de m 113 daar heb ik 4 jaar aan gewerkt heb tegen mijn zin wel ik had het meer voor de gewone auto's dat was het zo een beetje ik denk dat ik wel verkeerd ben maar ik persoonlijk zie enige gelijkenis

GRT Marc

Marc, snap wat je bedoeld en een bepaalde gelijkenis is er wel gezien de klep vanachter, turretversie en dergelijke. Ik ben ook geen deskundige in modern AFV, dus helemaal kan ik het je niet vertellen. Maar de Bradley was de vervanger voor de M113, dus neem ik aan dat ze ook wel de nodige zaken overgenomen zullen hebben. Maar als je specificaties er op naslaat zijn er toch wel de nodige verschillen te noteren, zeker qua gewicht en dimensies. Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord en anders hoop ik dat een van onze deskundigen een betere toelichting heeft

M113:

Gewicht 12,3 ton
Lengte; 4.863 m
Breedte; 2.686 m
Hoogte; 2.5 m
Bemanning; 2
Passagiers; 11

M2A3 Bradley:

Gewicht; 27.6 ton
Lengte; 6.55 m
Breedte; 3.6 m
Hoogte; 2.98 m
Bemanning; 3
Passagiers; 7

Eigenlijk is de Bradley de opvolger van de AIFV, de Amerikanen waren niet tevreden over de AIFV. Ze hebben deze laatste dan ook nooit in dienst genomen.
De bijnaam van de bradley is de "Ugly", de soldaten vonden hem in het begin een lelijk voertuig.

Grtz Bart

Ik zou hem meer nice dan ugly noemen als ik er mee kon rijden maar smaken verschillen hier duidelijk onder de strijd jongens ;)

Prachtig eindresultaat Swa..topperke man..!
Fijn verwering en mooi gedetaileerd...

Grtz yves,

Thanks, Mannen.

'Ugly'? Zeker, dit was een van de redenen waarom ik hem aangeschaft heb, door al zijn lelijkheid wordt het een schoonheid. Allez, mijn mening hé.;) 2015 belooft trouwens een vreemd jaar voor me te worden, al drie modellen die het predicaat 'done' krijgen. Zijn jaren geweest, een of geen.:laugh::laugh::laugh: En ik vrees dat er al weer een staat te trappelen, de Komatsu.

Swa bedankt het is zoals je zegt enige gelijkenis het viel me dadelijk op , maar zoals ik al zei omdat ik er na mijn schooltijd aa gewerkt heb
Bedankt
Marc

Mannen, jullie natuurlijk ook hartelijk dank voor de comments. Verwacht binnenkort een nieuw projectje op te starten. :laugh:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan