Het wordt nog zotter. Ik ging het probleem van de zuigers meteen te lijf. Aan de kant van de achterste truck was het niet zo erg, daar moest ik gewoon de openingen onderaan de armen wat groter frezen.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239811-5769f69db44d4285771c1b22d2ac2bbd.jpg?hash=V2n2nbRNQo)
In deze openingen komen stukjes 8mm aluminiumbuis die ik ondertussen gekocht heb. Daarmee heb ik nu het complete gamma buizen van 3 tot 10mm. Maar aan de andere kant van het kanon was er een grotere calamiteit vast te stellen.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239812-907fe564fbb3e83e1191d773004927ac.jpg?hash=kH_lZPuz6D)
De benodigde armdikte die ik aan de achterkant had, was hier een stuk smaller. Hier zou ik nooit dezelfde diameter van buis door krijgen. Bovendien zat er aan de binnenkant reeds de geperforeerde messingplaat die je op deze foto ziet. DE wand kon daar dus nog niet eenvoudig dikker gemaakt worden.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239813-ec188b4c1b52f64c6ccae17a28439e0a.jpg?hash=7BiLTBtS9k)
Ik besloot dit voorzichtig terug te demonteren. Het Evergreen zou daardoor beschadigd raken, maar dat moest toch opnieuw ontworpen worden voor een kleinere tussenafstand tussen de armen.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239814-b2f5cfad488c4f69229c818d4c85c5ad.jpg?hash=svXPrUiMT2)
Hier is de plaat weggehaald.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239815-59c00e46ddc489546e04861898d5161e.jpg?hash=WcAORt3EiV)
In de plaats zijn twee stukken tussenwand gelijmd, die de breedte van de armen op dezelfde afstand brengen als de schuifmaat daarnet.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239816-7e0a84143e9bbfa17357a13f097ced96.jpg?hash=fgqEFD6bv6)
Ook de scharnieren boven op de armen zijn weggezaagd, want die zouden zich anders niet meer boven het middelpunt van de zuiger bevinden.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239817-30d3b6ef140889c3253a68c15cb5ca30.jpg?hash=MNO27xQIic)
Een nieuwe verbindingsplaat is uitgesneden en vastgelijmd.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239818-0f7f076b1463bc632874b910745410fb.jpg?hash=D38HaxRjvG)
De geperforeerde messing plaat is aan de zijkanten teruggeplooid en is nu licht trapezoïdaal. De plooiranden gebruik ik nu om ze te verlijmen, die moesten dan wel terug recht geslepen worden.
De scharnieren zijn al teruggezet.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239820-d4ff1b55b350a06ec430fededbbc992f.jpg?hash=1P8bVbNQoG)
Er wordt geplamuurd nadat de openingen dichtgestopt zijn met Evergreen. Morgen kan ik de onderkant aanpakken om er openingen in uit te frezen voor de zuigers. Het moet wel snel gaan, want het kanon is vandaag ingeschreven voor de wedstrijd volgend weekend in Bornem.
http://www.mcwillebroek.be/mcw_happening_2017.html
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239811-5769f69db44d4285771c1b22d2ac2bbd.jpg?hash=V2n2nbRNQo)
In deze openingen komen stukjes 8mm aluminiumbuis die ik ondertussen gekocht heb. Daarmee heb ik nu het complete gamma buizen van 3 tot 10mm. Maar aan de andere kant van het kanon was er een grotere calamiteit vast te stellen.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239812-907fe564fbb3e83e1191d773004927ac.jpg?hash=kH_lZPuz6D)
De benodigde armdikte die ik aan de achterkant had, was hier een stuk smaller. Hier zou ik nooit dezelfde diameter van buis door krijgen. Bovendien zat er aan de binnenkant reeds de geperforeerde messingplaat die je op deze foto ziet. DE wand kon daar dus nog niet eenvoudig dikker gemaakt worden.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239813-ec188b4c1b52f64c6ccae17a28439e0a.jpg?hash=7BiLTBtS9k)
Ik besloot dit voorzichtig terug te demonteren. Het Evergreen zou daardoor beschadigd raken, maar dat moest toch opnieuw ontworpen worden voor een kleinere tussenafstand tussen de armen.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239814-b2f5cfad488c4f69229c818d4c85c5ad.jpg?hash=svXPrUiMT2)
Hier is de plaat weggehaald.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239815-59c00e46ddc489546e04861898d5161e.jpg?hash=WcAORt3EiV)
In de plaats zijn twee stukken tussenwand gelijmd, die de breedte van de armen op dezelfde afstand brengen als de schuifmaat daarnet.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239816-7e0a84143e9bbfa17357a13f097ced96.jpg?hash=fgqEFD6bv6)
Ook de scharnieren boven op de armen zijn weggezaagd, want die zouden zich anders niet meer boven het middelpunt van de zuiger bevinden.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239817-30d3b6ef140889c3253a68c15cb5ca30.jpg?hash=MNO27xQIic)
Een nieuwe verbindingsplaat is uitgesneden en vastgelijmd.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239818-0f7f076b1463bc632874b910745410fb.jpg?hash=D38HaxRjvG)
De geperforeerde messing plaat is aan de zijkanten teruggeplooid en is nu licht trapezoïdaal. De plooiranden gebruik ik nu om ze te verlijmen, die moesten dan wel terug recht geslepen worden.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239819-0176b7eac339779e2c5eb0f5ac0398d2.jpg?hash=AXa36sM5d5)
De scharnieren zijn al teruggezet.
![attachment.jpg attachment.jpg](https://www.modelbouwen.be/data/attachments/239/239820-d4ff1b55b350a06ec430fededbbc992f.jpg?hash=1P8bVbNQoG)
Er wordt geplamuurd nadat de openingen dichtgestopt zijn met Evergreen. Morgen kan ik de onderkant aanpakken om er openingen in uit te frezen voor de zuigers. Het moet wel snel gaan, want het kanon is vandaag ingeschreven voor de wedstrijd volgend weekend in Bornem.
http://www.mcwillebroek.be/mcw_happening_2017.html