Dankuwel voor de beleving van mijn topic. Vandaag twee nieuwe onderdelen. Bedankt, heren. Dan gaan we toch gewoon door met de vertoning? Vandaag een hele update over de ventilatie.
De voorste motorkap had een verzonken fan bij de oudste versies. Ik heb hier het middelpunt bepaald. Het model zal dus een exemplaar van voor 1959 gaan voorstellen. De latere kregen een uitlaat verwerkt in de ventilator.
Met de cirkelsnijder waren er heel wat toertjes nodig om hierdoor te geraken, er mocht niets gebogen worden omwille van de scharnieren in messingdraad.
Deze strip Evergreen vormt de buitenste koker.
Het gaas van Alliance was eerst te rafelig en scheurde door. Dan sneed ik het ruimer af en plooide het rond een roundel.
De binnenste koker bestaat uit messing buis, die hier nog wat getrimd wordt met een polijststeen.
De uitgesneden schijf plastic wordt omgevormd tot een fan. Die komt op de motor zodat hij later nog te schilderen valt.
Het resultaat.
De tweede motorkap heeft de uitlaat in de ventilator maar met een beschermende kap rond. Er is weer een gat nodig.
Deze keer kunnen we wel gebruik maken van een goed geproportioneerd kitpart. Het moet wel wat dunner geschuurd worden.
Op dezelfde manier gaan we hier nu het gaas aanbrengen.
De knalpot is hier wat te schuin gegoten, daar moet een stuk messingbuis onder komen.
Nu nog een nieuwe fan maken .