Hoofdsponsor

1/35 M7 Priest met dozer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad, Walesha, je hebt daar de volle 100 % gelijk. Twintig jaar terug was Verlinden het topje van de ijsberg, maar tegenwoordig zit hij ver in 't water... :8:8

Resin is wel geen product dat zich laat verwerken zoals spuitplastiek, maar als je kijkt wat merken als Alpine Miniatures op de markt brengt qua figuren, dat kan VP er niet aan tippen. Bij AM heb je geen gietholtes, en is de detaillering veel fijner...

Maar daar tegenover staat dan weer dat de kits van VP een welkome aanvulling zijn op de bestaande (plastiek) kits inzake conversie of supering. Zoals Martin's Dozer Blade, wat toch al een oude aanvulling is.

En waarmee Martin een pracht van een voertuig mee realiseert.

Groeten Rik

@Rik,

Klopt helemaal... elk tijdperk in de geschiedenis kent een einde van vergane glorie, wat ooit een must was staat nu vaak onderaan de ranglijst. Het hoeft niet gezegd dat al van in den beginne de conversiesets van VP enige ervaring vereist... hoe dan ook, Martin is hier heel goed bezig en ik blijf met grote belangstelling dit uitzonderlijk model volgen.

@Martin,

Je hebt daar wel iets unieks gevonden, ik heb die foto al laten zien aan verschillende mensen die hiervan op de hoogte zijn en idd, nog niemand heeft ooit een M7 Priest met een dozerblade gezien. :P

ik heb ook het internet afgezocht voor meer fotos van deze M7 helaas niets gevonden :(

Ik heb nu het dozerblad zo goed als afgewerkt, alleen nog de kieren dichten (tussen de boven en onderkant van de dozerblad zit een grote kier die gevuld gaat worden)

IMG_54751.JPG

en nu in losse onderdelen:

IMG_54651.JPG

IMG_54691.JPG

IMG_54711.JPG

IMG_54721.JPG

IMG_54742.JPG

next up alle fijne details na werken en dan is hij klaar voor de spuit :)

Groet Martin

@Martin, let op... die kier daar onderaan was origineel zo, dat is ook nog zo bij sommige modere bulldozers.

@Martin, let op... die kier daar onderaan was origineel zo, dat is ook nog zo bij sommige modere bulldozers.

Klopt ! De onderste rand is een dikkere plaat die eronder gelast werd. Dit omdat deze zijde het meest gevoelig is aan sleet.
Tegenwoordig gebruikt men hiervoor zelfs harde staalsoorten, ik weet niet of dat toen ook al zo was.

Je model is al prachtig geworden, Martin. Ik kijk al uit naar de schilderfase.

Groeten Rik

bedankt mannen

ondertussen zit de eerste verf laag er op (nog niet helemaal dekkend) maar het is de basis (en ja het is groen)

IMG_54922.JPG

IMG_54912.JPG

IMG_54931.JPG

Ik zal mij erbij zetten, Guy. Dan wachten we met twee. :8

Altijd interessant om een model te zien evolueren in de verweerfase.
Alvast een prima start, Martin. Mooie strakke basislaag.

Groeten Rik

bedankt mannen

De buitenkant moet nog volledig voorzien worden van een goed dekkende basis laag. Dit is "slechts" een idee voor de kleur (wel de definitieve kleur van de binnen kant) maar er zijn veel onderdelen niet dekkend gespoten dus die worden nog onderhanden genomen.

Dit weekend wat tijd gehad voor het verweren van de binnen kant en kanon.

IMG_54961.JPG

IMG_54943.JPG

IMG_549682.JPG

IMG_54992.JPG

nu is het zaak om de alles goed de lijmen, kieren te dichten en dan de rest spuiten.

Groet Martin

Na dat de 2 helften op elkaar zijn gelijmt is de buiten kant volledig dekkend gespoten.
Hierna ben ik maar gelijk bezig geweest met de pigmenten op de onderkant aangezien hier lastig bij te komen is als de dozer er voor zit.

Met het dryfitten kwam ik er achter dat de dozer een beetje scheef zat dus die moest even met grof geweld uit elkaar en recht gezet worden.

Gelukkig is het allemaal goed gekomen en zit hij er nu goed voor.
Next up:
Lekker verweren. fade, chippen en nog veel meer :D

IMG_56871.JPG

Ik heb wat decals toegevoegd en de onderkant al stoffig/modderig gemaakt omdat het lastig gaat worden nu de dozer er (recht) voor hangt.

IMG_56881.JPG

IMG_56861.JPG

IMG_56911.JPG

IMG_56901.JPG

teaser met bepakking

IMG_56631.JPG

Martin

Prachtige vorderingen Martin. Mooi begin van de weatheringswerken...
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark

Héél indrukwekkende bouw en ik weet uit ervaring dat het schilderwerk al even innemend zal zijn !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan