Hoofdsponsor

1/35 M7 Priest met dozer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
en een uniek stuk bovendien, nooit eerder een foto gezien van een Priest met een dozer blade.

Prachtig Martin.
Ik ben benieuwd naar je verwering van je dozerblad, het Shermangedeelte is bij jou geen probleem.

Peter

Die richters en andere instrumentjes op en rond het kanon alsook de binnenkant van de loop is dat in koper (kleur) ? volgens mij is dat in blank metaalkleur of bedriegen mijn ogen mij zo vreselijk ?
Voor de rest.......................................................................... een dikke duim é Martin !!!!

Die richters en andere instrumentjes op en rond het kanon alsook de binnenkant van de loop is dat in koper (kleur) ? volgens mij is dat in blank metaalkleur of bedriegen mijn ogen mij zo vreselijk!
Veel, zoniet alle optische instrumenten waren idd in koper, er werd een soort "coating" overzet zodat je een doffe koperkleur kreeg.
Die coating was tweezijdig, enerzijds hield het corrosie tegen en anderzijds was de glans weg. Sommige van die instrumenten werden soms ook wel zwart geverfd zoals bvb de optiek van een 60mm veldmortier.
De binnenkant van een loop is altijd blank metaal.

Na de tweede wereldoorlog werden die instrumenten geschilderd in de kleur van het kanon zelf.

Sorry voor mijn late reactie hier,

De afgelopen periode ben ik bezig geweest met de verwering. Met name pinwashes, regen strepen. Ook heb ik de basis kleur olive drab wat gefade met buff olie verf.

Uhmmm
... Misschien moet ik echt meer SBS dingen laten zien maar ik en dan zo bezig met bouwen.

Hier zijn iig de foto's

Voor fading
IMG_56901.JPG

Na fading
IMG_5696.JPG

Nu met bepakking

IMG_57052.JPG

IMG_5706.JPG

IMG_5707.JPG

IMG_5708.JPG

IMG_57101.JPG

Groet Martin

Laatst bewerkt:
Martin, ik denk niet dat je aan dit juweeltje nog iets moet toevoegen... voor mij is dit een winnaar!

Prachtig resultaat tot nu toe Martin.
Ben echt benieuwd naar het vervolg.

Mark

Prachtig resultaat, Martin.

Zal je het dozer blade met metaaltinten bewerken ? Wanneer dergelijk blad wat arbeid verricht heeft is de verf er vlug af...

Groeten Rik

Machtig mooi werk alweer Martin. Ik kijk uit naar de totale afwerking. Als ie klaar is mag je 'm hier in de vitrine parkeren !

Tussen al die roestbakken bij u G, zou die er vlug helemaal anders uit zien :laugh::laugh::laugh:
(Sorry voor de off-topic).

Mark

:D, bedankt mannen,

ik denk ook dat Guy er een roest bak zal van maken;)

@Mathiask: eigenlijk is het heel simpel met olie verf een beetje verdund boven aan aan brengen en met een schone penceel met een beetje white spirit naar beneden halen

Ik heb er nog wat andere dingen bij gevoegd, een koffer, blauwe klapstoel. Tevens is de bepakking iets verder afgewerkt en is vastgelijmd.
Tevens weer een uurtje met pigmenten gespeeld voor de dozer blad een weer een gedeelte van de onderkant.

IMG_57141.JPG

IMG_5712.JPG

IMG_57172.JPG

er moeten nog wat dingtjes aan getipt worden met verf zie ik
IMG_57161.JPG

IMG_57182.JPG

IMG_57193.JPG

next-up, het pigment werk verder af maken. En alle laatste details toevoegen, bepakking matt vernissen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan