Hoofdsponsor

1/24 Magirus-Deutz TLF 16 Feuerwehr

Schaal 1/24 - 1/25
ERVARING
Ervaren, maar lang geleden.
BOUWWIJZE
Papier is papier. Zoveel mogelijk out of box!
BOUWBUDGET
Geen budgetlimiet, maar ik denk dat ik alles heb.
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Alles welkom.
Ah ok ja dat is in elk geval een stuk goedkoper en handzamer. Voordeel van de boortjes is wel dat je altijd exact de juiste maat hebt.

heb met bewondering naar de verende en draaiende as gekeken, is niet alleen een kwestie van kunnen maar ook zeker van maken volgens mij.
Weeral een knappe update die je laat zien, proficiat!

Er wordt heel soms, als ik een half uurtje heb, aan gewerkt. Best wat vooruitgang wel, alleen niet toonbaar want teveel van hetzelfde. Maar het ligt niet stil dus.
Ik herken dat Roy, stukje per stukje, zeker de moeite van een update niet waard, en nog een stukje, en nog eentje... en voor je het weet zit je een half model verder :-)

Op dit moment en tot eind februari is het zo dat ik niet aan modelbouw kan doen wegens te grote drukte qua werken. Maar dit project zal als eerste worden afgewerkt.

We wachten geduldig af , het is zoals bij ons hier thuis ook af en toe een paar minuutjes
Komt wel ok
groetjes
Marc

Ben dus niet de enige die met kleine stapjes verder werkt aan zijn bouwsels. Ook de verslaggeving raakt op die manier een beetje achterop.
Ondertussen volgen wij de activiteiten op het forum verder op. Wat de papierbouw betreft, vroeger nooit gedacht dat in deze branche zo'n omvangrijke projecten te vinden waren. Ondertussen zijn we wel een beetje wijzer geworden :winking:.

Heb deze tool terug gebruikt en had dit ook voor.

cirkel.jpg

Je kan de druk van de naald regelen door aan het hendeltje te draaien waar de naald inzit.
Door de druk te verminderen werkte het hier wel perfect.

126. Er is veel gedaan, maar daar heb ik dan ook lang voor nodig gehad. Laatste update was ruim 3 maanden geleden.

Veel werk aan de wielen. Foto's gemaakt maar ik denk dat die niet zo interessant zijn. Ik zal de werkvoortgang laten zien na het maken en monteren van de achteras, herstelwerk en bijwerken kleuren wiel, het maken van de twee voorwielen (reservewiel was al klaar), de achterwielen, de aandrijving inclusief assen; het in hoogte stellen van beide assen; en het bevestigen van de wielen. Eén (dubbele) achterwiel-subassembly kost ruim 3 uur werk.

Al het werk bij elkaar kostte me deze sessie 20 uur.

Totaal aantal onderdeeltjes: 389 + die van huidige update (nog checken).
Totaal bestede tijd: 116,5 uur

Laatst bewerkt:
Mooi hoor Roy!
Zie ik nou goed dat je de snijranden van de spatborden niet gekleurd hebt?

Fred

@Bart: dank je. Geduldig... en ook weer een beetje op zoek naar de afwisseling, zie al uit naar plastic modelbouw. Neig naar de Citroën, maar misschien zijn er liefhebbers van de Fokker die me kunnen overtuigen :) Eerst deze af!

@Pascal: dank je wel. Jij ontstijgt mijn niveau inmiddels in aanzienlijke mate hoor, dus het respect is minimaal wederzijds.

@Fred: klopt, ik heb tot nu toe de onderkant wel bijgekleurd. Speciaal voor jou in deze post dan bijgekleurde spatschermen ;)

127. Denk dat dit een gecombineerde brandstoftank-spullenopslag is.

128. Vóór het inkleuren en monteren van voornoemde subassembly.

129. En erna (althans, grotendeels ingekleurd).

Totaal aantal onderdeeltjes: 389 + die van huidige en vorige update (nog checken).
Totaal bestede tijd: 119,5 uur

Die bak veranderd al heel wat het zicht. Wat plastic betreft: voor mij mag het de Citroën zijn.

Terug
Bovenaan