@dancooper: lange stukken rollen heb ik gelukkig nog niet hoeven doen, dat is nog wel lastiger denk ik ja.
@Erwin: ik probeer het alleen maar bij papier te houden (en transparant plastic dan), ook weer zo'n uitdaging
Maar met wat beleid en gestructureerd werken zijn die balken eigenlijk best doenbaar.
@the--mouse: je hebt gelijk en ik zal proberen op m'n taalgebruik te letten
@airbus56: zo perfect is het mijns inziens niet, maar dank voor de aanmoediging. Je kent het wel, een lelijk stukje blijft in je oog springen en dan ga je toch 's kijken of het opgelost kan worden. Dit was een kwestie van een paar minuten werk, dus viel alleszins mee.
@marc w: die correctie was echt niet zo moeilijk hoor. Ene lipje zat vastgelijmd aan ander lipje. Lossnijden met mesje,
bijknippen bijwerken door een dun strookje af te knippen, passen, ook aan andere kant stukje afknippen, dan blijkt het te passen en terug verlijmen. Zo'n kleine ingreep en het ziet er veel beter uit, doordat het niet meer storend is.
58. Elke keer als er een subassembly klaar is, zal ik een update plaatsen. Nu is het chassis in ruwbouw klaar, het zijn 17 onderdeeltjes.
De volgende opstelling gebruik ik om het chassis te richten, winkelhaak en gewicht (in dit geval de ponsset):
59. En dan de dwarsbalken er steeds tussenschuiven:
Omdat je in deze situatie de tabjes niet van binnenuit kunt aandrukken, kunnen die het beste 'verend' half naar buiten geklapt worden, zodat ze zichzelf een beetje vast zetten tegen de chassisbalken.
60. Zo staat het recht. Het is wel zo dat het chassis later nog wel wat zou kunnen worden bijgesteld (beetje duwen en trekken) op het moment dat cabine en opbouw worden geplaatst, maar ideaal is dat niet omdat er dan ongewenste krachten op die onderdelen komen te staan. En het is dus niet nodig.
61. Nu met de blik op bovenzijde. Hierop worden dus cabine en opbouw bevestigd. Maar eerst de volgende subassembly, het motorblok.
Totaal aantal onderdeeltjes: 149.
Totaal bestede tijd: 42 uur