Dank mannen.
De klei leent zich heel erg voor het schetsen en ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik nog met potlood bezig ben.
Er zit geen druk op omdat je opeens sneller moet werken ivm harden en je kan zo eens wat proberen.
Het kopje was erg intensief gedeelte en nu werk ik ietsje losser ( had ik wel verdiend dacht ik zo). Normaal zou ik ieder deeltje, lapje stuk voor stuk aangezet hebben, tot in detail uitwerken maar deze keer doe ik het anders.
Eigenlijk van ruw naar verfijnd toe. Dat heeft als nadeel dat je het figuur niet overal fijn kan vastpakken en wel eens iets in de weg zit.
Het voordeel is dat je tot in de slotfase voor het afbakken nog controle hebt over zaken die iets verlengd of verschoven moeten.
Ik zit zelfs te denken om nog een stukje structuur ( á la Guy zijn zandzakjes) in de parka aan te brengen maar vraag me af welk esthetisch nut dit dient.
Als uitgangspunt laat ik deze torso zo gehalveerd van onderen, heel misschien een klein drieluikje met de ammopouches in de parka gedrukt die de onderste contour net even onderbreekt. De rifle doet dit ook al maar zorgt op zichzelf voor een kleine gulden snede.
Is eigenlijk voor fase 2 van deze buste, namelijk éentje met de cape.
Die wil ik wat onheilspellend laten hangen, de buste 'zweeft' dan meer en de schilder die ik ook ben gaat zich hier helemaal op uitleven.
Je krijgt dan gigantische contrasten van het licht óp de cape en het iets introvertere subject dat huist in de cape. Dán komt het sinistere van de sniper pas naar boven...
nog eventjes aanpoten dus maar me dinkt dat ik een doel heb
vrinden,
René