Zoals beloofd de foto,s.
Beter laat dan nooit zullen we maar schrijven. Het mooie weer deed de tuin doen roepen. Helaas moet daar weer veel aan gebeuren. Deze maar helemaal leeg geschept. Dus nu alleen nog maar lege grond en een beetje stenen,,,,,,,, en een paar blaren.
Maar goed, wat hadden we ook al weer gedaan? De huidlatjes die er opzaten door de vorige eigenaar helemaal terug geschuurd. Dan konden we de verschansing gaan beplakken. Die foto's staan in de vorige post. Dus daar hoef ik gelukkig niet meer op terug te komen. Maar om een lang verhaal kort te houden. Het scheepje heb ik niet in de olie gezet. Puur omdat ik bij het aanbrengen van de houten latjes, die van notenhout zijn, een allergische reactie kreeg. Wat is nu het punt. Ik heb een huisstof allergie. Deze latjes hebben dus heeeeeeel lang bij iemand op zolder liggen stoffen, daarna lekker gaan snijden er schuren aan die latjes. En jawel bingo. Alles dicht. Dus scheepsbeplanking met hindernissen. Ik had geen ander hout op voorraad en wilde eigenlijk ook niets nieuws aanschaffen. En maar gewoon doorgegaan. De latjes zijn verlijmd volgens de spanmethode. Dus doormiddel van een wigje geklemd aan de romp zodat ik er geen spijkers in heb hoeven slaan. En dan vervolgens vast gelijmd met sneldrogende houtlijm. Dit vervolgens met een fohn gedroogd. Zodat ik lekker kon doorwerken om zo snel als het kan de boel te kunnen fixeren. En geen allergie last meer heb.
En dan nu de pica's
De romp begint nu aardig vol te worden met latjes.
En dan moet het er zo uit gaan zien. De romp wordt tot aan het einde van de kiel doorbeplankt, maar wel laten we een halve centimer over die niet beplankt gaat worden dit blijft vrij.
De spiegel. Dit is echt een bagger spiegel. Slecht vorm gegeven. En heeft weinig detail. Niet echt leuk dus. Moest nog maar eens gaan bezien hoe en wat we hiermee zullen gaan doen. Het is gesoldeerd en in de witte primer gespoten. Omdat de kwaliteit zo slecht is ga ik het eerst maar eens proberen te schilderen. Kleuren naar eigen inzicht. Er is geen kleurenschema van bekend.En de voorbeelden die ik ken zijn allemaal met een messing/gouden kleur egaal. Dus zo uit de doos.