En dan kunnen we weer verder met het schip. Helaas het plaatje vergeten van het roer. Dit komt nog goed.
Maar we hebben ook niet echt veel gedaan........ Op de een of andere wijze ben ik de laatste paar dagen druk met van alles maar doe ik eigenlijk niets. Komt ook omdat ik nogal aan het stoeien ben geweest met de software van de nieuwe mobiel. Kan soms best lastig zijn.
Maar goed wel wat gedaan. Ben dus ook aan het vijlen geweest, en de boegspriet, nog in ruwe vorm, past er iig in. Wilde ik graag omdat ik nu dit nog netjes kan bijwerken. Strakst zal dit lastig gaan. Het is een dryfit en straks dus geen boegspriet voor een tijdje.
De kraanbalken afgewerkt. Volgens de bouwbeschrijving moest dit zo. Ik dacht dat dar een soort van katrol in zou zitten. Helaas heb ik geen andere referentie foto's kunnen vinden dan dat dit dus zoals hier getoond is. Dit is dus echt alleen aan de hand van modelbouwfoto's.
Mja. Dit zou dus de slee moeten worden voor de kanonnen die op de boeg staan opgesteld. Dit zie ik niet echt zitten. (Dit zou dus echt verboden moeten worden om dit zo af te leveren.
Sigaren kistjes hout. overal handig voor. Eerst netjes en heel voorzichtig uitzagen. Dan de binnenkant nog veel meer voorzichtig uitzagen. En dan eerst op het dek lijmen. Om het iets platter te kunnen schuren. Anders is het zo gebroken.
Lijkt mij toch mooier dan dit exemplaar. Gewoon gestandst denk ik en dan nog gelaagd uit een slechte kwaliteit hout.
Zoals ik al schreef, heel voorzichtig uitzagen. Dat is gelukt. Niet gebroken en niet al te veel gesplinterd.
De lijsten voor de luikopeningen gemaakt. Wel even in het verstek. Hier nog nat van het lijmen. En gelijk ook maar de binnenkanten van de luiken zwart geschilderd. Dit omdat het daar zo'n rommeltje was. Normaal zou je dit eerst even netjes maken voordat de huidlagen er op komt. Maar dat zat er al op, en er is een direct zicht naar binnen. Dit leek mij nu even de mooiste optie.
Dan moet het glijrailtje hier komen. Maar ben even gestopt hiermee. Dit ivm de oogjes. Kreeg hoofdpijn van het consentreren. En de handjes gingen daardoor trillen.
En het volgende vraagstuk waar ik weer even over ga nadenken. Dit is dus niet een echt goed passend onderdeel. Zelf zit ik te denken aan milliput. Dus misschien hebben jullie een beter alternatief.
Volgende updat het roer dat er aan zit. En wie weet wat al niet nog meer.
Verbeterpunten altijd welkom.