Allen dank voor de fijne woorden. Dat doet een mens goed. Maar nu weer even on topic.
Ik heb het dekhuis gemaakt. Nu zat er op het dek nog een tweetal spanten waar het dekhuis van samengesteld moest worden. Dit heb ik dus niet gedaan. Dit vond ik niet mooi. En moest het dus maar zelf gaan knuteselen. Zo gezegd zo gedaan. Zie de foto's.
Het dekhuisje wordt van fineer notenhout samengesteld. Dan om de stevigheid te verkrijgen dit eerst met houtlijm maar op een blaadje dun karton gelijmd. Straks wanneer alles er op zit en goed stevig is geworden door de uitharding van de lijm zal ik het karton er achter vandaan wegkrabben met een schraper.
Daar zou dan het raam opgelijmd moeten worden. Dit wilde ik niet gebruiken. En vond dit dus echt niet mooi.
Dus de omtrek van het raam bepaald en deze overgenomen op het schot voor het dekhuis. Dan alles netjes uitgesneden. En natuurlijk bekleed met fineer als raamkozijn. Maar we zijn er nog niet.
En dan natuurlijk een middenstijltje er tussen.
En het kruisje is nu compleet. Als dit gelakt is ziet dit er als een echt raampje uit. Dan moet het natuurlijk wel eerst helemaal af en en goed geschuurd worden. Natuurlijk moet de andere kant nog even afgemaakt worden. Ik heb zoals jullie zien ook nog een tweetal potlootstreepjes er op staan. deze zijn voor de maat van de deur.
Dit is het resultaat van de raampjes zoals ze er allemaal uit moeten komen te zien.
En daar moet het dan komen. De schotten waar dit tegenaan komt te zitten zouden eigenlijk moeten blijven zitten. Ik zal deze echter weg gaan halen en de binnenzijde van de romp zwart gaan schilderen om zo tot een mooier resultaat te komen. Een raam is in mijn beleving open.
Om een lang verhaal wat korter te maken, het geheel met meer wanden gedaan en zo de eerste zijden al aan elkaar gelijmd.
De deurzijde van het dekhuisje. Als je goed kijkt zie je dat het niet haaks is. De deurzijde is schuin naar achteren gericht. Dit is volgens de tekening zo de bedoeling. Dus heb ik dat maar zo gedaan.
Vervolg nieuw antwoord.