@Sam: jazeker er bestaat een serie detailsets voor dat type. Zie
deze Scalemates-pagina en kijk onder 'related products'. Het slechte nieuws is, dat dit soort aftermarketsets niet alleen vrij duur is maar ook moeilijk te verkrijgen. Ze worden in beperkte oplage verkocht en vaak worden ze vrij snel uitverkocht en komt er geen hernieuwde uitgave. Bij de Acu-Stion sets zie ik online bijna niets (meer) te koop staan, op een enkele uitzondering na bij Hobbylink Japan (hlj.com) maar daar is het nu ook uitverkocht. Toevallig zijn deze sets in december 2015 uitgekomen dus niet zo heel lang geleden. Ik zou de site van Hobbylink Japan in de gaten houden om te kijken of ze nog iets binnen krijgen.
Zie bijvoorbeeld hier:
Funnel
Dataplaatje
Als ik het goed zie, kun je op de site van Acu-Stion zelf de volledige set nog aanschaffen, maar de bestelmethode is niet automatisch dus ik laat het aan jouw goede oordeel over. Zie
deze pagina.
Het zijn in totaal 6 setjes:
- Dataplaatje;
- Mechanische onderdelen;
- Gashendel;
- Carburateurs;
- Luchttoevoer en gas-plaatjes;
- Luchtkleppenset;
- Good Year decal set.
Het geheel staat te koop voor 9970 yen (86 euro) plus verzendkosten plus invoerkosten. Zoals gezegd, als je hier bovengemiddelde interesse in hebt zou ik overwegen om daar niet te lang mee te wachten.
Hier vind je een handleiding tot deze bouw. Helaas niet gratis, kost een euro of 15, maar je kunt een aantal plaatjes met tekst gratis bekijken dus wie weet kun je daar al iets mee.
@Kurt: dank voor het volgen! Elke keer dat je me complimenten geeft over de BMW, instigeert me dat om die te nuanceren. Zelf vind ik dat ik er meer uit had kunnen halen, maar gelet op mijn beperkte ervaring met automodelbouw mag ik niet te veel klagen. Ik ben van plan meer geduld in de McLaren te stoppen en als iets niet goed genoeg is, gaat het gewoon opnieuw.
Welke Red Bull heeft je bijzondere aandacht, en welke schaal wil je doen? Tamiya bouwt ze vooral in 1/20 en 1/12, maar er zijn ook andere merken.
Wat betreft melding van onvolledigheden, fouten of lelijkheden, laat je volledig gaan want alleen dan kom ik tot een zo goed mogelijke bouw. Ik heb tot nu toe nog geen bouwverslag geschreven waar geen reacties in stonden die de bouw rechtstreeks hebben beïnvloed.