Als beginnend bouwer wil ik toch iets toevoegen. Gedetailleerd of niet. Ik ben een jaar geleden met deze hobby begonnen. En ik lees heel veel, ondertussen weet ik, daar ben ik al een van de weinige, welke site ook, de vraag wordt voor de honderdste keer gesteld. Als beginneling loop ik tegen dezelfde vragen aan. Nu zoek ik zelf verder, daar gaat al iets verkeerd bij de aanschaf van kits. Dab zijn er ook bouwers, die meer van Kwantiteit dan kwaliteit houden, maar ieder zijn eigen keuze.
Op deze site, iets van 3 maanden....
Dan de kits, ik verteleerlijk Airfix is tot nu toe een kit die ik maakte toen ik 8 jaar was met een tube velpon. Bijna 50 jaar later kom ik er nu achter dat er betere kwaliteit is, van het zelfde merk. Nu ben ik dus zo ver dat ik eens in het assortiment van Airfix ga kijken.
Verder als beginnend bouwer, ik probeer goede kits te vinden, artikel Heller is zijn naam bouw, aan het verbeteren, met de 2 van de laatste kits vindt ik dat niet. Toch gaan sommige (beroeps) bouwers met dezelfde kit naar een beurs en veranderen het verslag achteraf. Met 1 kit heb ik met dezelfde snelheid zitten bouwen. Ga ik Guido niet vertellen. Voor mij ook een reden om eigenlijk de boel in de hoek te gooien. Als die geschreven had , dat sommige dingen in zijn verslag, naderhand afbraken, had ik het eerlijk gevonden. Dus de verbeterde Heller valt af.
De ontwikkeling van mij als beginnend, als iemand mij verteld moet je zo en niet anders doen, ja die heeft 40 jaar meer bouwervaring, ook zijn er anderen die weer anders aansturen, ik denk dan is het van mij puberaal gedrag, eerst zelf weten wat er fout gaat. Dan kom ik bij Tamiya. Is prijzig, veel discussies.
Kom ik bij verf terecht, een humbrol en revel is meteen slecht. Tuurlijk dat is mij ook verkocht bij de eerste kit. Als ik hier bij sommige lees, is die het meest geschikt. Of toch weer niet.
Dan kom ik bij de echte Revel, ik lees hier veel, en overal zie ik Revel.de boven aan staan. Dan ga ik me afvragen, als iemand verstand heeft van een kit maken, die hier wordt gepromoot. Een nieuwe kit, ik doe veel wijsheid, dus die van revel moet ik hebben.
Lees ik berichten leef me in, en kom erachter, dat waar revel staat, revel een wanpresttie levert, wast betreft, afwerking. Ik heb wel verstand van treins en trams. Wat een auto betreft, kan je mij van alles wijsmaken. Dan kom ik weer terug bij Guido, toen ik het ijzerdraad, aanschafte om bougie kabels te maken, had ik al, mijn pincet is magnetisch, waarom ijzerdraad???Uit mijn ervaring of kennis uit micro elektronica weet ik al dat een aanraking met een vingers statische elektriciteit veroorzaakt. Ondertussen nog de nodige berichten tegen gekomen, verlichting in bouwen, een led met een 9V batterij.
Conclusie ik schrijf hier nog niet heel lang, lees veel, constant Revel in beeld die dus slechte kits verkoopt niet gedetailleerd en fout.
Tot hier lukt het nog, dan wil ik gaan spuiten, ik heb dus een kit van 100 euro van revel, bv de krupp titan. Blijkt niets van te kloppen, dan ga ik naar ASA almere rennen om direct 500 euro te besteden aan een spuitsetje. Nu ben ik heel gemeen, het item beginnen met bouwen, heb ik wel doorgelezen en wat nodig, dat staat er al 5 jaar ofzo, ben ik vreemd want ik lees oude items.
Nu zijn er PC en veel meer naslagwerk. Dus foto's als referentie () een windsor kwast, wel duur in mijn ogen, en hoe schoon maken, wat blijkt.....modelbouw is nep, en het is hoe te verkopen
Dat brengt me bij het volgend, ik heb eindelijk een goede kit, bv van Meng. Ga ik bouwen, volg ik verslagen van 4 andere bouwers, die de tracks niet bouwen, maar direct, een upfate kit aanschaffen.
Om het verhaal in te korten, zal ik zo schrijven, je wordt verliefd op een meisje, als je samen iets heb, dat moet ze totaal veranderd worden met Botox. De blijdschap van de doos open maken en bekijken is dus weg. het is alleen kiezen wat er in de prullenbak gaat...
Als je wel beseft, ik ben met mijn 11 of zo kitje sinds een jaar bezig.
En ik schrijf dit, en ben helemaal uit mijn comfortzone. Dan is mijn gedachte, oei degene die modelbouwers was 70 jaar geleden, totaal verkeerd bezig. Heb zo.n kitje gekregen, 100% asbest. Met resin een masker, toch had die meneer plezier in het boiuwen
Nogmaals ik volg!!