Hoofdsponsor

1/24 Mercedes-Benz 300 SLR " zilveren pijl " [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
En toch klopt dit voor deze wagen.
Als je goed op de foto kijkt zie je de pedalen aan de rechter kant.

attachment.jpg
 
Ik zie het Jelle maar hoe kun je nu in godsnaam mee rijden ? Bij mijn model gaat dat niet hoor daar kan je dan gewoon niet aan of de cpiloot moet het gas pedaal bedienen
Op de foto is die console veel lager maar zit je als piloot toch heel schuin dat moet zeer ongemakkelijk zitten
Marc
 
Ik denk door een blok onder je schoen te binden.
Of hij is gemaakt voor mensen met een langer rechter been. :D
Gemakkelijk rijden moet dit inderdaad niet zijn.
 
Zalige stoelen die kleur is en Schot in de roos,wel zonde dat body niet goed gelukt is maar de leidingen op het motorblok zien er topi uit...
 
Aha, dank zij die foto begin ik het te begrijpen (denk ik).
Die Mercedes kon je niet in zonder het stuur af te nemen en eens je er in zat was het stuur zo laag en ter hoogte van je onderbuik zodat je niet vrij je benen kan bewegen zoals bij een gewone wagen. Bijgevolg zal de bestuurder met zijn benen open moeten rijden hebben waarbij het onmogelijk is om de rechtervoet iets anders te laten doen dan gas geven of remmen en het tevens onmogelijk is om met de linker en rechtervoet tegelijkertijd te remmen en gas te geven zoals soms kon gebeuren. Meen zelfs dat dit vroeger aangeleerd werd bij achtervolgingstechnieken en bochtenwerk.
Trouwens die koppelingspedaal ziet er mij ook geen gewoon pedaaltje uit.
 
Ik zie het Jelle maar hoe kun je nu in godsnaam mee rijden ? Bij mijn model gaat dat niet hoor daar kan je dan gewoon niet aan of de cpiloot moet het gas pedaal bedienen
Op de foto is die console veel lager maar zit je als piloot toch heel schuin dat moet zeer ongemakkelijk zitten
Marc
 
De tunnel zit in het echt inderdaad een stuk lager dan bij je model.
Maar denk niet dat dit het eerste model is waar er zo een foutjes inzitten
en ook niet het laatste.
Voor de rest wel goed werk aan je interieur.
 
Mannen bedankt voor de uitleg , alhoewel,ik deze gekend ik was toen nog heel klein , wist ik dat niet van die pedalen in ieder geval moet deze wagen zeer lastig te besturen zijn , ik heb verleden week nog een filmpje gezien met Shumi die heeft er nog mee gereden
En dat remmen en tussengas geven heb ik ook nog gedaan in de tijd dat wij raceden op circuit van Zolder dat moest om uw versnellingsbak te sparen en dan deden we dat ook op straat om indruk te maken denk ik
Marc
 
Amai Coach, toppie motor alsook de zetels,serieus gedetailleerd bezig maat...!!
Dit smaakt naar meer...

Grtz yves,
 
@ Yves ja met de decals van de zetel heb serieus moeten vechten hoor , dit is wel de eerste keer dat ik zo met zo grote decals werk en dan komt er nog eens bij dat ze al uitgeknipt had en zo dus voor 1 zetel tweemaal de rug gebruikt had dus kwam ik tekort voor de andere zetel maar ik heb het kunnen recht trekken en ge ziet er bijna niks van
Ja ik vind het ook goed gelukt ben er echt tevreden mee , mijn body is ook terug gespoten en ziet er ook prachtig uit , en dan ga ik me nu weer concentreren op de motor want daar is nog wel wat werk aan
Marc
 
beste bouwers ik ben er weer met een up-date van hetgeen ik vandaag gedaan heb serieus frutselwerk maar het loont zich kijk maar naar een paar beelden
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

een stuk van de voorkant van de cockpit



attachment.jpg

attachment.jpg

en dit is de versnellingsbak en benzinetank

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

zo dit is het voor nu straks misschien nog als ik zin heb

Marc
 
Mooie update weer.

Trouwens, als ik zo kijk op de tweede foto, lijkt het chassis helemaal scheef te staan.
Kan ook gezichtsbedrog zijn natuurlijk maar gezien de klachten die ik al gehoord heb over deze kit, zou het me niet verbazen.
 
Cedric ik heb er nog niks van gemerkt het zal wel gezichtsbedrog zijn want de chassis lag schuin omhoog op een blad papier
Marc
 
Dat ziet er allemaal zeer breekbaar uit :ohmy:
Voorzichtig met de werken tot alles iets steviger aan elkaar hangt ;)
 
Ik weet het maar hoe verder ik ga hoe steviger het word natuurlijk blijft hij zeer breekbaar zo fijn
Marc
 
vandaag beste vrienden heb ik nog wat verder kunnen doen aan de motor; het was wel een heel secuur werkje want ik heb de bougiekabels geplaatst die ik zelf gescratcht heb van een stukje spreu en heel fijne koperdraadjes , in de spreu heb ik 16 gaatjes geboord en daar dan 16 draadjes in gekleefd daarna zwarte primer opgezet en gevernist en meer dan een week laten drogen , hier ziet u ze liggen die dikke zwarte kabel of wat het ook moge zijn , zou in werkelijkheid de 16 bougiekabels zijn die van onder vooraan aan de motor vertrekken en zo over de motor naar boven lopen om in een haakse buis te komen en daar dan 16 keer uitkomen dus twee bougies per cilinder
Ik zal alle beelden achter elkaar vertonen omdat ze per ongeluk door elkaar geraakt zijn dus hier ziet u de bewuste kabelgeleiding in het midden

attachment.jpg

hier een eerste zelf geplooide injectieleiding

attachment.jpg

attachment.jpg

dan hier de bougiekabels

attachment.jpg

attachment.jpg

dan weer injectieleidingen die zoals het in het echt ook zo liggen en ik door een verkeerde foto verkeerde leidingen had gemaakt en daardoor opnieuw moest beginnen ook op de volgende foto's zie je duidelijk de bougiekabels lopen

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dit is echt goed geslaagd Marc. Al die kabels die zo op elkaar moeten lijken en parallel moeten liggen... begin er maar aan! Complimenten :)
 
Terug
Bovenaan