Hoofdsponsor

1/24 Mercedes-Benz 300 SLR " zilveren pijl " [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Knappe update dat je ons laat zien Marc!

Lijkt me een fijn en geduldig werkje die bougiekabels plaatsen , in ieder geval met de nodige zorg uitgevoerd :)
 
@Roy en al mijn collega bouwers ik heb dus de info bekomen van Mercedes twee grote foto's van het chassis met motor erin geweldig zuivere beelden waarop ik duidelijk kan zien dat er toch nog wat het een en ander moet aangepast worden dan nog de technische fiche met daarbij een hele uitleg over de SLR prachtig , ik heb direct mijn dank betuigd en enkele fotokes meegestuurd van mijn Mercedeske
Ik ga proberen ze op het forum te zetten ik weet nietnof ik dit kan maar straks komt mijn schoonbroer en dan zal hij het wel kunnen want op pc gebeuren ben ik maar een heel klein ventje hoor :wall: :))
Marc
 
Ik heb het toch klaar gekregen ik dacht dat de foto's te groot waren en kreeg ze eerst niet open met photo-shop maar het is toch gelukt
kijk maar

attachment.jpg

attachment.jpg

mooie zuivere beelden die ik enorm kan uitvergroten voor enkele details
 
Ik zei het je toch Marc, de klassieke Mercedes-afdeling bestaat uit mensen met passie voor hun vak en zijn graag bereid die passie met jou te delen als je de moeite neemt om een beleefde vraag te stellen. Topfoto's (met de fotonummers rechtsonder in beeld) die je eventueel nog zou kunnen uitprinten en voor het gerede model kunt leggen in de vitrinekast.

En wat een blok he :wow:
 
Ja dat kan ik doen , en Roy die tank links voor dat is allemaal olie deze heeft ook een soort droge carter , en je ziet hier duidelijk de koelvinnen op de gigantische remtrommels , de remmen zijn groter dan de velgen ook kan je op de foto duidelijk zien dat het geschilderde velgen zijn en niet verchroomd zoals Revell dat doet
Links naast de radiator zit een gigantische oliekoeler dat moet toch enorm lang duren eer dat die motor op bedrijfstemperatuur is want zo is het schadelijk voor slijtage een motor die niet op bedrijfstemp is
Ik moet nu mijn kleurkeuze toch wel herzien hoor ik ben verder gegaan op de Revell aanwijzingen maar daar klopt het een en ander niet van
 
Ja en een flinke oliekoeler ook nog. Ik geloof dat sommige auto's een net zo grote waterkoeler (radiateur) hebben als deze oliekoeler. Echt mooi om te zien :)

De meeste auto's hebben niet eens een oliekoeler.

Goed dat je de tijd neemt en gaat voor het realisme, dat kan ik altijd erg waarderen in een bouw!
 
Ik ben er nog eens met weeral verdere gedane zaken
de knoppen op het instrumenten bord moesten in kleurtjes gezet worden volgens het bouwplan en dat trok op niks , dus ben ik weer in mijn foto's gaan kijken en daar zag ik dat het in feite gewoon chrome trekknopjes waren , ik heb het geprobeerd na te maken en het is nog aardig gelukt zelfs de contactsleutel heb ik ook gemaakt , ter verduidelijking ge neemt speldjes en knipt er gewoon de kopjes van af boort op de plaats waar die onozele bultjes staan en steek er de kopjes in en lijm ze vast

attachment.jpg

attachment.jpg

nu de contactsleutel hetzelfde principe behalve dat er een opstaande platte kant moet zijn dus dat kopje tussen de scharnier kant van een punttang geklemd en plat geknepen en dat ziet er dan zo uit

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


ook heb ik een darm nagemaakt omdat die op de motor nergens te bespeuren valt daarom maken we het zelf , neem een stukje afplaktape van tamiya ( ik heb een plat stuk glas van een fotokadertje ) kleef het op een stuk glas en snij de gewenste breedte af schilder dat stukje zwart en ondertussen terwijl de verf droogt snij ik een stukje van mijn chroomtape af en daarvan snij ik een heel fijn reepje af ter breedte van een bride ( slangklem ) en kleef dat op de juiste plaats aan beide zijde van het stukje tape en dan krijgen we dit

attachment.jpg

attachment.jpg

voila dat was het weeral voor nu morgen weeral meer hoop ik
Marc
 
Kijk dit zijn nu updates waar ik van kan genieten, Marc op z'n best! Aan de slag met materialen waar alleen een modelbouwer in hart en nieren scratchbenodigdheden in ziet. Erg inventief en goed uitgevoerd.

Ik vind daarnaast, dat je wel heel erg precies begint te worden Marc. Gaan je ogen er langzaam op vooruit of hoe moet ik dat zien? :D

Een update als deze zie ik veel liever dan eentje waar veel meer gebeurd is maar waarbij het slordiger is uitgevoerd (bijv. je ziet nog gietnaden of ejector pin holes zitten) of men niet uitlegt wat men doet of hoe.
 
Beste Roy mijn gaan integendeel achteruit zoals bij iedere ouder wordende mens maar de info die ik langs alle kanten krijg die helpen mij veel meer vooruit dan dat zoals ik vroeger passief een modelbouwer was dan deed ik al wel zulke dingen ofwel waren ze dan te groot of het trok op niks en echt waar zonder flauwe kul te verkopen er is 1 iemand die mij echt daarin een schop onder mijn kont heeft gegeven en die ken jij beter dan ik , die persoon heeft mij lang geleden eens laten inzien dat bv een bougiekabel van de juiste dikte ( op schaal ) moet zijn en niet zomaar van het trekt erop en reken het eens uit hoe dik dat in het echt er dan wel zou zijn daar op dat moment ben ik wakker geschoten en de resultaten al zeg ik het zelf bewijzen dit , en daar zal ik steeds dankbaar voor zijn


:You_Rock_Emoticon:

Marc
 
Die knoppen vind ik zeer mooi gevonden, om deze beter te scratshen dan dit is haast niet mogelijk.
Ook de sleutel vind ik subliem gevonden ;)
 
Marc ik ben minstens zo blij dat je zo blij bent bij mijn inbreng toen. Tegelijkertijd denk ik dat als ik het niet was geweest, iemand anders wel de gevoelige snaar had geraakt. Het is immers duidelijk dat je er plezier in hebt om zo los te gaan op een kit, en dat was er vroeger of later toch wel uitgekomen.
 
Ok Roy maar op dit moment ben jij dat ( gelukkig ) ik krijg nog wel tips van andere mensen dat wel deze zijn soms ook heel bruikbaar en soms ga ik ze gewoon stelen ;) bij de collega's en ze dan op mijn manier gebruiken en soms komt er bij mij ook iets binnen enn dat deel ik dan weer graag met de collega's
Marc
 
Die speldekoppen worden ook heel vaak gebruikt bij rally wagens. Die zitten aan de voorbumper vaak helemaal vol met die dingen.
Je sleutel is knap gemaakt.
Als ik even kritisch mag zijn, ga je die randjes rond je trekknoppen nog wat bij stippen? De rode kleur komt er nog wat doorheen namelijk.
Verder niks op aan te merken.
 
Ja ik moet nog alles goed nakijken want door al die veranderingen hier en daar zal ik veel moeten retoucheren
Marc
 
Prachtige foto's die je van Mercedes gekregen hebt Marc. Je hebt nog wat werk voor de boeg maar dat zal voor jouw geen probleem zijn denk ik.
 
Erwin dat wel , maar ik wil deze toch weer iets beter maken , iedere bouw ietsje beter. Vroeger kon me dat allemaal niet schelen als het maar rap in elkaar zat die tijd is voorbij ten eerste het word een dure hobby en ten tweede ik heb er meer pret aan om iets ineen te steken waar ik me heel lang mee bezig kan houden
grt Marc
 
Ik laat jullie maar eventjes zien hoe ver ik al sta het chassis zit zo boed als ineen de cockpit ook de motor buiten wat schilderwerken ik zie al een beetje licht op het einde van de tunnel^^^^^^

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

Als jullie nog iets zien wat niet juist is laat het me gerust weten dan kan ik nog ingrijpen
Marc
 
Marc dat ziet er al fantastico uit he......mooi gedaan...ik kijk gewoon uit naar het vervolg;););)
 
Beste vrienden ik denk dat het weer tijd is voor een up-date na een tijdje van stil zwijgen maar niet van stil zitten , heb ik een nest van draadjes en leidingetjes geplaatst , persoonlijk ben ik content maar als ik eerlijk mag zijn vind ik dat het redelijk grof afgewerkt is maar ja ik zit er met mijn neus bovenop en dat zie je dan door een vergrootbril en dan merk je alles op hetzelfde als met de foto's daar zie je de kleinste foutjes , maar normaal gezien valt het goed mee , ik moet ook nog bekennen dat dit voor mij de eerste keer is dat geprobeerd heb om zo natuur getrouw te werken van de enkele beelden die ik heb
oordeel zelf alle leidingen zijn zelf gemaakt van messing of isolatie van zeer dunne draden

Hier ziet u de olietank die opzij van de auto hangt en vandaar gaat er een leiding naar de oliekoeler

attachment.jpg

en hier ziet u vanaf de injectiepomp een leiding die naar de benzine filter gaat

attachment.jpg

attachment.jpg

de retourleiding van de koeler heb ik ook al gelegd deze heb ik bevestigd zoals ook op een foto te zien is met isolatietape hebben ze dat rond een buis van het chassis bevestigd daarvoor heb ik weer beroep gedaan op de afplaktape van Tamiya een stukje op een glasplaat gekleefd en dat lichtgrijs geschilderd en als dat goed droog is dan daar reepjes vanaf gesneden en zo isolatietape geïmiteerd vind ik goed gelukt , achteraan zie je tegen het schutbord een klein potje hangen ik denk dat het voor de remvloeistof is daar heb ik draad voor gebruikt van 0,4mm om twee zwarte leidingen te maken die ook op de afbeeldingen staan , ook op een buis van het chassis loopt een witte draad denkelijk elektriciteit voor de stroomverdelers die helemaal onderaan liggen waarvan in het midden die bundel draden over de motor in het midden gaan ook het kleine potje van de koelvloeistof moesten twee buisjes naar onder lopen een soort ontluchtingsbuisjes die gaan dan naar de dikke waterdarm of buis vooraan onder
Van de benzine filter vertrekken ook nog twee benzine leidingen en vanaf de pomp vertrek ook nog een leiding daar ben ik nog mee bezig
zo dat was het en ik hoop dat het u kan bekoren anders hoor ik het wel zeker
groetjes Marc






attachment.jpg
 
Terug
Bovenaan