@dancooper en
@Camaro69 dank voor jullie reacties. Ikzelf heb er geen problemen meer mee dat ik het niet binnen de termijn heb gered, ik werk het inderdaad liever wat mooier af.
210. Het polijsten wordt op sommige plekken lastig en dat vergt enige flexibiliteit.
211. Het onderste deel van de lift heb ik zoveel mogelijk op korrel 1.500 geschuurd. Behoorlijk karwei; ik wacht voor de rest bezorging van de nieuwe polijstspullen af.
212. De ladder noem ik inmiddels 'stairway to hell'. Ze kost zó veel tijd, niet normaal. Had ik alles bijgewerkt en klaar om te primen... prime ik, (te) korte check; niets aan de hand. Laagje aluminium eroverheen... wat zie ik? Overal krassen. Diep van binnen wist ik het wel eigenlijk. Samenvattende conclusie: bij dieper gelegen delen NIET schrapen met een mesje, want je krijgt gegarandeerd krassen op ongewenste plekken.
213. Korrel 400 gebruikt om de krassen weg te werken; grotendeels op tandenborstel en waar ik niet bij kwam: op maat geknipt stukje schuurpapier.
214. Na talloze uren was ik bijna tevreden met het resultaat. Niet perfect, maar toonbaar.
215. Op sommige plekken zaten nog irritante krassen / deukjes. Die heb ik gemarkeerd en aangepakt door schuren of nog een laagje primer & microfiller op te doen.
216. Ik zet Karmijn nog 's achter de airbrush om te proberen een detail van de ladder te spuiten. Ze kan het nog.
217. Alle sporten worden met de hand geschilderd (Vallejo Model Air 71.054, onverdund). Hier de onderzijde van de ladder; let niet op de krassen hier, die zijn straks uit het zicht.
218. De houten balk wordt Vallejo Model Air houtkleur geschilderd in de basis, daarop wat olieverf nerfjes.
219. Simpel werkje, gewoon met de kwast over het onderdeel gaan in de lengterichting net zolang totdat het eruit ziet als hout.
220. Lang nagedacht over wat dit kan betekenen. Uiteindelijk denk ik dat deze gradenboog moet worden uitgeknipt met decal carrier en al. Zo heb ik het gedaan en ik heb het gewoon vastgelijmd aan de ondergrond (die veel smaller is dan de decal; wat overeen komt met de foto van de echte ladderwagen op de doos).
221. Nog niet alle details van dit ladderdeel zijn toegevoegd.
222. Dit is het verschil tussen 'ver schoongemaakt' en 'geschilderd'.
223. Op verzoek van Pascal, aan het eind van de groepsbouwperiode, een foto van de stand van zaken nu. Niet hiervoor ter sprake gekomen: ik heb 2 van de 3 onderdelen van de 3e ladder schoongemaakt.
Deze laatste sectie kostte 18 uur. Dat maakt het totaal aantal binnen de groepsbouw tijd bestede uren 183. Verdeeld over 5 weken, is dat dus 36,6 uur per week. Ik ben alom tevreden over mijn inspanning.
Totaal: 183 uur