@Grijze Wolf Dank voor je reactie. Ik ben dan wel benieuwd wat het misplaatste deel van je reactie was geweest
Het is grappig dat je zegt dat ik een fanaat ben in het afwerken, en het is dus ook maar goed dat ik eens een model op snelle wijze gebouwd heb, want normaal gesproken zou ik het strakker willen maken. Maar het zijn zoals altijd waarschijnlijk details die op de foto's niet duidelijk worden. Hoewel ik wel moet zeggen dat ik tevreden ben over de manier waarop het (na het wit) ging. Echter, ik heb mezelf als fait accompli gesteld dat ik het nu eenmaal moest doen met wat zich in de doos bevond. 280 onderdelen of zo... in de transponeringstabel van Miniart gegooid, zou hun kit waarschijnlijk zo'n 4.000 onderdeeltjes tellen (lol). Was een bevrijdende ervaring.
205. Na een aantal polijst-tips van Ron (zie vanaf
hier) kon ik niet wachten die eens in de praktijk te brengen.
En ik ben verheugd jullie mede te delen dat het me tot op grote hoogte is gelukt. Met een 'maar'.
Na korrel 1.000:
Na 2.000:
Na 4.000:
Aan het eind van korrel 6.000 bleef deze kras erin zitten. Geen idee hoe die er is gekomen, op de vorige foto's is hij niet te zien. Foutje? Ik moest in elk geval terug naar korrel 4.000, anders had ik me wel een ongeluk kunnen boenen. En eigenlijk had ik, achteraf gezien, beter terug gekund naar 2.000 even (ene richting), dan 4.000 (andere richting) om weer terug te komen bij de juiste 6.000-schuurrichting. Leermomentje.
Na 6.000:
[URL='https://flic.kr/p/2o5AzQP']
Dan kort 12.000:
Na Novus 2... hij glanst goed maar er zijn nog steeds krasjes te zien.
Meguiar's helpt niet echt:
Daarna nog eens Novus 2 geprobeerd, maar dat hielp niet veel.
(P.s. vinden jullie het niet knap dat er niks is afgebroken?
)
Nu ik een beetje kan polijsten, overweeg ik om morgen een sollicitatiebrief te gaan sturen naar een autospuitbedrijf, voor de functie polijster. Wat denken jullie, lijkt het jullie verstandig dat ik in de brief vermeld dat ik over het in beeld gebrachte stukje, een paar vierkante centimeter, 3,5 uur heb gedaan?
Afijn, weer wat vragen voor
@Ron, hopelijk word je niet moe-er van me dan gewoonlijk:
- Welk polijstmiddel gebruik je na korrel 12.000 schuurpapier?
- Polijst je handmatig, of gebruik je een multitool?
- Hoe krijg je de babybilletjes-vlekkeloze glans?
- Vind jij het prettig werken om 'halve stappen' te doen? Dus bijv. van korrel 4.000 naar 6.000? Of ga je liever meteen door van 4.000 naar 8.000 bijvoorbeeld?
- Is polijsten een kwestie van wennen c.q. gaat het op den duur sneller?
Totaal: 160 uur