Hallo Marc, hallo Roy,
Zeker wel, in één keer goed, Hans Rinsma inderdaad, kennelijk ben ik ook een beetje bekend ;-) al komt dat niet door de modelbouw.
Zoals gezegd ben ik zwaar onder de indruk van de kwaliteit van wat ik hier op het forum tegen kwam.
Beste Roy, wat geweldig veel research zit achter dit project, ik vind het meer dan indrukwekkend wat hier gepresenteerd wordt, niet alleen bouwtechnisch op schaal maar wat mij vooral aansprak is het onderzoek naar de details en afmetingen.
Niets wordt aan het toeval overgelaten of door gemakzucht maar zo gelaten, opmerkelijk hoe alles uitgelegd wordt in beeld en tekst.
Toen ik door toeval op de thread kwam vond ik dat zeker met jouw Roy contact moest zoeken want als een modelbouwer zo precies werkt verdiend dit alle lof en hulp.
Op modelbouw gebied kan ik natuurlijk niets op dit forum toevoegen, wel bezit ik twee Mercedes-Benz LG3000 Kfz.384 in slechte staat maar in schaal 1 op 1.
Graag wil ik je uitnodigen om de auto's te komen bekijken wanneer je dat zou willen al is dat nu niet echt gemakkelijk door het virus, bovendien woon ik in het noorden van Nederland.
Wel kan ik misschien hier en daar wat behulpzaam zijn met details, afmetingen, dat zal niet een probleem zijn.
Naast deze LG3000 Kfz.384 Luftwaffe tankwagen bezit een Mercedes-Benz LG3000 Antennenabstimmittelwagen van de rijdende Soldatensender Martha.
Natuurlijk wens ik je verder veel succes bij de bouw en wil je bedanken dat wij het alles kunnen volgen, groeten Hans
Wat ontzettend vriendelijk, om je aan te melden eigenlijk om iemand anders (=mij) van dienste te kunnen zijn! Dank allereerst voor je vriendelijke woorden, waarvan ik niet goed kan inschatten of ze verdiend zijn. Ik vind het vooral een heel erg
leuk project. En als iets plezier geeft, motiveert dat de creativiteit, het enthousiasme en de inzet, bij mij althans.
Ik wil allereerst graag je uitnodiging van harte aannemen! Momenteel ben ik bezig met de bouw van een écht oud voertuig (haha), de Miniart dubbeldekker bus van vóór WWI. Daarna ga ik verder met het werk aan de Delage 15-S-8 Grand Prix-wagen; en als ik daar weer even genoeg van heb, ga ik zoals het er nu naar uit ziet verder met de Mercedes-Benz. Daar stond ik op het punt om te gaan photo etchen (was bezig met het tekenen van het blok in CAD) en daar had ik eigenlijk best veel zin in, maar daar kwam weer een afgesproken groepsbouw tussendoor etc. etc.
Ik denk dat als ik weer toe kom aan het Mercedes-Benzproject, de corona-crisis grotendeels voorbij zal zijn. Dan neem ik graag je uitnodiging aan om je Kfz. 384-'s te komen bekijken; ik vroeg me al af wat de huidige status was. Gelukkig heb je ze nog! Ik dacht op een gegeven moment gelezen te hebben dat je ze in de verkoop had, maar misschien ben ik daar abuis en vergis ik me met een ander project. Heb je concrete restauratieplannen? Je hebt een keihard chassis en een nagenoeg intacte donorauto toch?
Alle gekheid op een stokje, ik ben gewoon keihard jaloers op wat je daar hebt staan.
Graag zou ik iets terugdoen, maar ik weet niet goed wat. Ik heb ter inzage en kopiëren het originele instructieboekje van het algemene LG3000-type en ik heb de reserve-onderdelenlijst van de OM 67/3 motor, maar ik neem aan dat je beide ook al wel hebt. Daarnaast heb ik een verzameling foto's, verzameld online, maar ook die zul je merendeels zelf ook wel hebben want volgens mij heb ik een groot deel al via jou, op andere fora geplaatst.
Ik denk dat je in het bezit bent van ten minste de helft van het aantal nog overgebleven Kfz.384'en wereldwijd, of druk ik me nu onvoorzichtig uit? Om heel eerlijk te zijn, dacht ik dat jij de enige twee nog bestaande (voor zover bekend) hebt... maar ook daarover zul je vast en zeker meer weten dan ik