hey allemaal, het heeft wat langer geduurd deze x maar af en toe is het al eens te mooi weer om binnen te blijven.
Maar er zijn weer heel wat kleine dingen gebeurd waarvan de meeste meer tijd in beslag nemen dan ze groot zijn
Handvaten voor de rolluiken zijn geprint en gemonteerd net zoals de koppelingen voor de blus/aanzuig leidingen.
Maar de kleine maat gaan we overdoen met de rezin printer.
Het plaatje waarop ze gemonteerd zijn doet eveneens dienst als deksel voor het lood compartiment ( voor als we gaan rijden op ruwer terrein en geen water mee nemen)
Achter aan zit de trekhaak op zijn plaats, als ik nog een veel tijd heb wil ik nog een aanhanger met varende zodiac gaan bouwen( gaat nog wel enkel jaren duren vrees ik)
De basis voor de achterlichten en gaten voor de leds zijn geboord alsook nog wat doorvoergaten voor bedrading naar het elektronica compartiment.
Onder de bak lopen eveneens nog enkele kabelgoten om de bekabeling straks netjes weg te moffelen.
Blijft enkel nog over, hoe we de bak op het chassis gaan vastzetten en de blusmonitor voor we kleur gaan kunnen aanbrengen.
deze laatste is ondertussen uit de printer en kunnen we gaan testen en daarna monteren.
toch nog een hele opsomming van gedane werkjes.
Een iets minder leuke vaststelling is dat de zwarte verf van het chassis niet hecht op de primer.
Foutje van mij om nog een oude half lege bus verf te gebruiken die ik nog ergens had gevonden zonder te testen
schilderwerk van het chassis gaat dus nog eens over gedaan dienen te worden.
Naast de waterpomp die in een eerdere post al eens te zien was is ondertussen ook de 2de besteld en zijn beide pompen even getest.
Beide voldoen, de grotere geeft wat meer debiet zoals vermeld in de specificaties en spuit een dikke 0.5m verder dan de kleine pomp. respectievelijk 2.5m a 3m met een spuitgat van 1mm en 1.5m a 1m met een spuitgat van 2mm.
De kleine pomp pompte op 1.5minuut 1L water weg met een spuitgat van 1mm.
Dat word dan straks tussen de 4 en 5min continu water spuiten. Meer dan water genoeg dus want continu spuiten ga ik echt niet gebruiken
De grotere pomp heb ik niet meer verder getest vermits de kleinere pomp voldoet aan mijn verwachtingen en minder plaats inneemt.
rest er nog wat foto materiaal om mijn verhaal te staven.
tot later, Marc