Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Debart: idd maatje zo is dat he en dat is ondertussen al gebeurt het herspuiten.
Hier enkele foto's weer he;)

attachment.jpg
even zonder deksels ,dus motor goed zichtbaar
attachment.jpg
en nu met deksels.
attachment.jpg
goed gelukt nu he:)
attachment.jpg
de neus van de wagen mag er ook zijn he.Grill en ornament plaatje werden ge dry bruched.
attachment.jpg
In de koplampen komen lensjes die ik kocht bij burglar onze moderator.
attachment.jpg
nu moet ge kijken he,hierzie ons simona die netjes zit te wachten op "dad"
attachment.jpg
later komt er waarschijnlijk een frisdrank flesje in haar hand of zo iets in die aard.
Zo dat was het weer voor vandaag en ga ermee stoppen.Tot morgen mensen en slaapwel.
Patje ;)

Maatje (al schijnt dat woordje voor onze noorderburen nogal gay te klinken), hoe meer ik je werk zie, hoe meer ik ook weer eens een classic car wil bouwen, al zou dat al heel lang geleden zijn om eerlijk te zijn. ..... al stond ik zo'n 23 jaar geleden in twijfel tussen tween aankopen ; een meubelset om alleen te gaan wonen of een op te knappen 1965 VW Kever... noodgedwongen toch maar de meubelset gekocht, een mens heeft tenslotte toch meubels nodig hé. Niet dat een Kever te vergelijken is met zo'n stoere Musclecar natuurlijk hé. Maar ze zou alvast wel meer waard geweest zijn tegenwoordig dan die stapel spaanderplaat waartoe die set ondertussen gereduceerd is.

Ik denk dat waneer je een stevige bonk van een motor in een kever legt mist juiste aanpassingen van chassis en de assen en remmen dat je best een vergelijkende wagen zou kunnen hebben.Natuurlijk dan ook wat aan het koetswerk gaan veranderen he lollol side skirts en zo van dat moois

Patje gaat goed wel spijtig dat de lak eerst niet goed ging.
Ik zie wel een hoop bruikbare tips hier ik zelf zweer bij mijn oventje.
Patje je lak is toch goed gekomen geweldig je schiet ook al aardig op.

Gr
Dirk

Patje, dit wordt echt een hele mooie nostalgische auto.
Je laat je ook niet ontmoedigen door een tegenslag(je) gelukkig.
Ga zo door!

Inderdaad Wim,na het euvel gewoon knop op neutraal gezet en carrosserie herschuurt met 2000 van korrel.Helemaal herspoten en na half uurtje was die al droog dus dat liep lekker he.Vandaag doe ik de wijzeplaat in de wagen helemaal af plus ook de pedalen.Nog kleine trim afwerkingen binnenin en de wagen mag gelakt worden voor de eerste maal.Als deze laag droog is doe ik decals(zijn er slechts twee) en eindlagen dr op.Figuurtjes zijn bijna klaar en het loopt goed nu dus geen problemen meer.
Patje.

Bij nader inzien Jelle doe ik dat niet en doe ik eerst decals erop zetten met sol en dan pas lakken he.
Was van plan een eerste laagje te nevelen erover.

Ik heb wat verder kunnen doen aan het interieur en plaatste de pedalen en zette het meterbord netje vast.Ik deed nog een matte vernis over de stoelen en dat is het.Stuur en handgrepen en zo deed ik ook ondertussen.aan de deuren deed ik de handgrepen ook ondertussen in zilver.moet enkel nog het hele kleine slotje doen.
Als dit allemaal achter de rug is plaats ik deuren om aan te passen en kan ik dan uiteindelijk de bmf gaan herdoen.Zo ik ga weer aan het werk nu.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Je ziet idd een witte plek op een van de zetels ja,dat is zogenaamd gemorste shake of zo he van de dochter simona.;)

Goede avond,ik zet nog eens wat foto's van een kleine maar niet onbelangrijke update.
De kop en staart verlichting.

attachment.jpg
vastgezet met houtlijm!!
attachment.jpg
Dit zijn lensjes die ik kocht bij Burglar.Ook met houtlijm vastgezet.
attachment.jpg
niet zo erg scherp vooraan maar de laatste koplamp zie je goed.
attachment.jpg
Ik vind het zeer geslaagd en ben er dik tevreden mee,zo en nu weer verder gaan doen.
Patje.

Nog snel even deze!!!!

attachment.jpg
Er worden nog gaatjes geboord en pennetjes in gestoken om de scharnieren stabiel te houden.
Patje. Ook deze twee wil ik jullie niet onthouden.
attachment.jpg
deurtje toe!!!
attachment.jpg
En hier dan deurtje open he;)
zo nu de tweede doen.
Patje.

Laatst bewerkt:
Ik heb snel nog gaatjes geboord en ga deze nu van pennen voorzien.

attachment.jpg

Idd de foto is gepoogd te verscherpen met cs3 maar nog niet erg mooi dus.
Geen probleem morgen maak ik gewoon een nieuwe overdag.en voor nu slaapt ze allemaal en tot later op de dag.
Patje.

Euhm Marc wat je zegt klopt niet hoor het is de reactie op het bewerken van de foto dat je ziet maatje wees gerust het is wel degelijk goed gedekt geworden.

Dat spuiten in kruisverband ja dat is idd wel de goede methode ,wees gerust het komt echt wel goed hier ;)

Snel nog even dit,een foto of twee van de complete plaatsing van de scharnieren.
Zo meteen de carrosserie erover,deurtjes eraan en decals plaatsen.is de enige manier om deze op de juiste plaats te krijgen he;)

attachment.jpg

attachment.jpg

Gaat goed Patje en ja soms als je een foto scherper wil maken dan gaat het mis ik denk soms ook weleens dat het komt om dat ik niet zoveel ervaring heb met Photoshop Paintshop gaat mij beter af (heb het ook weer geinstaleerd).
Die detail van die milkshake vind ik wel tof.

Gr
Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan