Hoofdsponsor

Mercury comet 67 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja die doe ik idd ook,tjah zoals ik zei he al doende leert men.straks gewoon herdoen en dat komt netjes in orde he lollol
 
Zo dat is het voor vanavond want het is niet makkelijk om mooi te krijgen,Nog 1 stukje en ben klaar met bmf te zetten.

attachment.jpg

attachment.jpg

De bmf laat zich makkelijk vormen op de rechte stukken,in de bochten is een andere zaak.Maar dat is omdat ik gewoonweg onervaren ben in dit materiaal.
Na uren eraan te werken vond ik dat ik moet stoppen omdat mijn ogen op den duur pijn doen omdat ik me zodanig focus op de detaillering van de te doene raamlijsten.Eenmaal dit allemaal achter de rug is kan ik uiteindelijk de binnenkant gaan verven en dan eindelijk de deuren en body definitief gaan aflakken.
Er rest me enkel wat kleine details af te werken tijdens het drogen van de eindlak dus die doe ik snel even nog.Dan uiteindelijk kan ik alles gaan samenbouwen,dus deuren en deksels plaatsen,body over de wagen heen zetten en dan is alles af.ik schat nog een dikke week om het goed te doen.

Zoals jullie weten is het voor mij de eerste keer dat ik spuitwerk lever en BMF zet.Daarom ben ik best wel trots op wat ik al heb gepresteerd bij deze toch wel schitterende wagen,ook figuren schilderen....nooit gedaan dus ik denk dat dit op zich niet slecht is voor de eerste keer.
Dank zei onze collega Dirk huisman aka mind9 was ik in staat figuren te verven want hij stuurde die naar me op ,dank zei ons aller Droop aka Luc was ik in staat de motor zo gedetailleerd te bouwen want de goede man stuurde kabeltjes op,dank jullie eigenlijk allemaal voor de goede tips en raadgevingen die ik kreeg tijdens deze bouw.Ik wil ook nog Dominiek aka Exserco danken want hij verkocht me deze enorm mooie kit.

Mensen ik ben echt dankbaar dat ik leren mag uit jullie goede raad en verwijzingen.
Zo dat gezegd zijnde sluit ik af met de melding dat ik morgen de eerste laklaag ga spuiten.
Tot morgen mensen..... enfin eigenlijk is het tot later op de dag want het is reeds twee uur he;)
Patje(die toch wel in alle bescheidenheid trots is).
 
Hey Fred,dank je wel man.Ik mag het hopen dat hij mooi gaat ogen ook want er zit heel wat werk in.Ik schat nog een tiental dagen eer die af is.
Patje.
 
bmf zit er mooi op Patje geheel ziet er ook goed uit zal heel mooi zijn als hij in de lak staat.
En he geen dank he doe het graag.

Gr
Dirk
 
Ik deed zojuist de eerste laag op de twee deuren en het ziet er veel belovend uit,benieuwd wat het word eenmaal alle lagen zijn gespoten.Op de bus staat hoogglanslak maar ik merk op dat de glans er niet helemaal is,is dit nu omdat dit de eerste laag is? kan zijn maar wacht af eenmaal het droog is.
De lak moet om helemaal uitgehard te zijn 18 uur drogen dus dat word enkele dagen werk he,ondertussen doe ik gewoon verder aan de andere kleine werkjes.
Ik toon vanavond de deuren eens kunnen jullie zelf oordelen.
Patje.
 
Ik doe meestal als ik met BMF werkt eerst de hoeken met een stukje BMF en dan pas de lange stukken.
Voordeel hiervan is dat zo`n klein stukje BMF zich beter laat bewerken dan een lang stuk.
Misschien heb je hier wat aan voor je volgende model.
 
Als je vernist moet je doorwerken hoor.

Stoflaagje erop enkele minuten later 1 of 2 echte vernislagen erop. Gedaan!
Indien niet goed,schades herstellen ,licht schuren met schuurpadje en opnieuw in de vernis.

Niet teveel naar die amerikaanse autofilmpjes kijken,zo spoten ze hier in Europa 20 jaar terug.
filmpjes? doe ik zelfs niet Marc.Het komt wel goed hoor dat is zeker.Gelukkig heb ik de nodige materialen in huis om te schuren als het nodig is.
 
Amaai dat moet een secuur werk geweest zijn. Ik kende het uiteraard niet "BMF"... het resultaat vind ik werkelijk heel mooi. Ben stiekem wel jaloers op al die ervaring hier. Ik kijk uit naar de volgende update!
 
Ik deed zojuist de eerste laag op de twee deuren en het ziet er veel belovend uit,benieuwd wat het word eenmaal alle lagen zijn gespoten.Op de bus staat hoogglanslak maar ik merk op dat de glans er niet helemaal is,is dit nu omdat dit de eerste laag is? kan zijn maar wacht af eenmaal het droog is.
De lak moet om helemaal uitgehard te zijn 18 uur drogen dus dat word enkele dagen werk he,ondertussen doe ik gewoon verder aan de andere kleine werkjes.
Ik toon vanavond de deuren eens kunnen jullie zelf oordelen.
Patje.

Patje, Camaro zei me dat hij 4 a 5 lagen vernis spuit met gewoon telkens tussen elke laag ongeveer 10min. Dat is wat ik heb gedaan bij mn Charger. (tenminste toen ik de juiste lak gebruikte lol, met matte kan je heeeeel lang wachten tot het blinkt) En amigo, aub laat me nu toch weer niet uren wachten op een foto'ke van't resultaat ;)
 
en een extra tip als je buiten spuit en zet um niet in de felle zon om te drogen , anders gaat de boel trekken ..
 
Hoi maatjes,ja sorry zenne twas schoon weer dus zijn we wezen wandelen he met de kids en mijn oudste zoon.
Foto's daar komt schot in want ik plaats er vanavond al.Wat de body betreft die ga ik herspuiten want er zitten te veel korrels op,dat blijkt nu na drie dagen droogtijd,helaas het is nie anders dus de BMF moet er weer af en het hele ding schuren en herspuiten.Maar voor ik dan weer BMF doe zet ik een laag of twee blanke lak en dan de bmf dr op.Zo ik ga nu wa eten en tot vanavond mannen en vrouwen.
 
Inderdaad Peterke dat komt goed daar heb je gelijk in.vanavond doe ik al de schuurwerken en de herspuitjob dus morgen doe ik de bmf en de laklagen.
Patje.
 
Spijtig om te lezen Patje.
De glans komt er pas echt in na een paar lagen.
De nevellagen gaan nooit echt glanzen.
Pas bij de natte lagen ga je de glans goed zien verschijnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan