Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Droop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn reactie nog Droop, bangelijk vriend ! Die zwartwit foto's dat is gewoon kicken !!!

Bedankt Guy. :)

----------------------------------------------------------------------------

Update

Daar m'n animatronics nog niet zijn geleverd, heb ik me dan maar op iets anders gestort: de koppelringen van de mondingsrem.
Ik vind het wel jammer dat Armortek dit item niet bij z'n modellen levert. Voor de prijs die men er voor moet neerleggen zou dit wel mogen.
Enfin, niets aan te doen en dan heb ik er maar zelf eentje gemaakt. Met behulp van de draaibank was dit natuurlijk een fluitje van een eurocentje:

418.jpg
Uit 2 aluminium pijpjes heb ik dan de 3 stukken gedraaid die ik nodig heb: 2 afluitringen en een verbindingspijp.

419.jpg
Hier zien we dan de voorste ring op de verbindingspijp zitten.

420.jpg
Toen de stukken gespoten waren hoefde ik ze enkel in de mondingsrem te bevestigen.

421.jpg
Daarna werd dan het geheel met de achterste ring vast gezet.

422.jpg
En als we nu in de loop kijken dan krijgen we een veel realistischer beeld van het geheel.
Natuurlijk moet alles nog z'n verwering krijgen. ;)

Wordt vervolgd,

Droop

Laatst bewerkt door een moderator:
Kleine update, die bij mij een vraag oproept, wat was het voordeel van die mondingsrem?

Knap stukje draaiwerk Luc. Met verwering zal het er inderdaad nog beter uitzien.
Ook ik zit echter met de vraag van René, wat was het voordeel van die mondingsrem ?

Mark

De mondingsrem is een onderdeel van een vuurwapen dat ervoor zorgt dat de terugslag die optreedt enigszins wordt verminderd. Dit gebeurt door in voorwaartse richting vrijkomende kruitgassen aan te wenden om de loop van het wapen een voorwaartse impuls te geven. Deze impuls resulteert niet in een voorwaartse beweging, maar doet wel de achterwaartse beweging voor een deel teniet.

Een mondingsrem is onder meer aanwezig op bepaalde artillerie-wapens.

Bij een automatisch geweer, zoals een AK-47, is de mondingsrem is een gebogen stukje aan de voorkant van de loop.
Bron: Wikipedia

dag luc,
het conisch draaien lukt al aardig zie ik,
bouw ze maatje,
groetjes,ronny

Merci mannen.

Wat de mondingsrem betreft zie ik dat Beyond hier al op gereageerd heeft. ;)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update

De koppelringen zijn nu van een wash voorzien en zien er al helemaal anders uit:

423.jpg

424.jpg

Droop

THX Beyond, Droop, terugslag dempen zoals bij de AK was ik op de hoogte maar dat die dwarse kanalen het zelfde effect hadden niet, weeral wat bijgeleerd :-)

@ Bart & Guy: bedankt mannen. :)

Update

425.jpg

426.jpg

427.jpg

En niet alleen Stefan is benieuwd, ook ik wil nu wel 's zien hoe 'mijn kleine ventjes' er uitzien en vooral: hoe ze bewegen.
Dus ik kan haast niet wachten tot ik de video van Churchill Creations te zien krijg.
Als alles dan naar mijn wensen is, dan worden de animatronics naar mij verzonden en kunnen Bobby en Stefan beginnen met het monteren ervan.

Wordt vervolgd,

Droop

Beetje late reactie. Heel mooi filmpke Luc.

Hebt ge veel poetswerk gehad na het rijden in de sneeuw ? En zijt ge niet bang voor roest of vocht aan de wielen en tracks ? Of kan dat helemaal geen kwaad ?

Bedankt Selderken. ;)

De Tiger heeft na het filmen wel enkele uren letterlijk staan ontdooien.
Het water liep als een beekje van de heftafel op de grond.
Op den duur werd het zo zelfs erg dat ik er een emmer heb moeten onder plaatsen. :laugh::laugh:

En dan stond Yves' Tiger hier ook nog uit te druppen. De garage leek op den duur op een zwembad. :laugh:

Dat roesten valt nogal mee omdat de onderkant van de tank, de wielen en zelfs de rupsen uit aluminium gemaakt zijn.
De stalen onderdelen die dan wel kunnen gaan roesten liggen allemaal hoger geplaatst. Buiten het bereik van de sneeuw.
Enkele de pinnen die de rupsen aan elkaar houden zijn uit staal vervaardigd en die hebben uiteraard een lading sneeuw te verwerken gekregen.
Maar gelukkig had ik die toevallig de week ervoor een WD40-bad gegeven zodat het water/de sneeuw daarop geen pak had.

Het scheelt ook dat de garage (waar de Tiger z'n standplaats heeft) met het huis mee verwarmd wordt. ;)

Droop

Niet klagen over een beetje roest hé..... ge zit daar eerst uren te verweren om hem er oud te laten uitzien, en als moeder natuur een handje helpt.....

Maar, 't is en blijft een schoon machien, Luc'ske.

Dat was weer een schone vertoning, en inderdaad een realistische manier van verweren ;)

Meine Herren, ich danke Ihnen.

---------------------------------------------------

Update

Tatarataaaaaaa!!!

Hier ben ik dan met het filmpje van de animatronics.

Zoals jullie zullen zien zijn ze nu volledig geprogrammeerd:

De linker figuur wordt dan de tankcommandant met z'n verrekijker in beide handen.
De rechter is dan de lader die dan in z'n linker hand een kaart zal vasthouden en met de andere dan een doel aanwijst.

Veel kijkplezier met die kleine Männer. :laugh:

Droop

PS: zoals jullie nu wel al weten moeten jullie op de foto klikken om de film te kunnen bekijken. ;)

Knap Luc, maar met IE9 kan ik je wochen schau niet meer zien op dit forum, wel op het andere forum en hier met Chrome ? :huh:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan