Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Droop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Jawadde Droop. Dat wordt hoe langer hoe realistischer.
Wederom een knap staaltje van veroudering en gebruiktheid (of hoe zeg je dat...:O ).
Ben eens benieuwd naar dienen Heinz... 't Kan er alleen maar echter mee worden.

Mark

Merci mannen.

Ondertussen hebben we een foto te pakken gekregen van de schuldige die achteraan op Erika geschoten heeft:

ea582c2daa83.jpg

Vrouwen hé! :@:tongue:

@ Guy: Merci'kes. ^^

@ René: Het idee van die opgelapte ketel is heel zeker niet slecht maar je moet weten dat ik met die doorzeefde emmer het geheel een komische noot wou geven. Zo'n tank is anders op zich al zo'n ernstig iets dat ik iets moést doen om dat serieuze een beetje af te zwakken.
Daarom dat ik nu die emmer niet kan gaan 'oplappen' hé. Anders moet ik 'm achteraf nog eens gaan doorzeven. :laugh::laugh:

Droop

HAHAHAHA schitterend!!

Droop man, die kogelgaten zijn schitterend...
Ik ben geen tank-freak maar dit ziet er ronduit perfect uit. Kan zo doorgaan voor een echte tank. :D

Ja Droop, ge moet er ook niet achter zoeken hé!!!!:laugh::laugh::laugh::laugh:
Fantastische smurf (allez slumpf hé, smurf is iets anders in het Duits:8:8 )...

Mark

Duske in detail...

Een woordje uitleg over de figuur 'Hauptmann Duske':

In tegenstelling tot de meeste andere figuren die ik gebruik, is deze Hauptmann er geen die rechtstreeks uit de doos komt.
Je zal deze dus niet vinden in de handel.
De Hauptmann bestaat uit onderdelen komende van allerlei andere 1/6 action figures:

567.jpg

568.jpg

Panzeruniform & schoenen: Johann Meiling
Schouderstukken en Schirmmütze: Ernst von Bauer (2de uitgave)
Body: Jurgen Kleinheinz
Hoofd: Timo Duca (ouder model)
Handen met handschoenen: FJ officier
Verrekijker: Hans Leiter
Hoofdtelefoon & keelmicrofoon: Fritz Weber (Orange Box)
Shirt/ polo: Heer Feldgendarmerie

569.jpg

Droop

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag zat ik terug maar een keer met m'n neus in de boeken.
Men weet nooit of je soms ergens nog een leuk detail tegen het lijf loopt dat je aan je model wilt gaan toevoegen.
En ja hoor, toen ik de onderstaande foto zag was het bingo:

572.jpg
Die letter 'J' intrigeerde me wel maar toen ik begon te lezen bleek die 'J' een 'I' te zijn.

Wat bleek nu? De Rommelkiste van die Tiger op de foto bleek een exemplaar te zijn dat uit de Instantsetzung komt.
Met andere woorden, die bak komt uit de reparatie-afdeling van de Duitse Wehrmacht. Daarom dat die 'J' er op geschilderd was.

Wel, Erika heeft ook al het een en ander meegemaakt (denk maar aan die kogelinslagen in d'r kont) en ook zij heeft een vernieuwde Rommelkiste gekregen:

570.jpg

571.jpg

Terug een leuk detail dat ik op nog geen enkel ander Tigermodel ben tegengekomen maar waarom die kerels uit de Werkstatt een 'I' als een 'J' schrijven is me nog steeds een raadsel gebleven. :D

Droop

Mooi detail. :) Super hoe je keer op keer je Tiger realistischer weet te maken!

Ze waren uitgeschoten met hun verfborstel en hebben er dan maar een J van gemaakt. :)

Kan je al iets meer melden over je volgend 1:6 project? Worden ze al terug gemaakt?

Bedankt Zillion.

Ik ben nog steeds aan 't wachten op nieuws uit het 1/6 Walhalla: Armortek. :8

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Het antwoord is ondertussen op een ander forum gegeven:

Peter Dierckx zei:
Droopke,

dat is inderdaad weer een leuk detail. Om je vraag te beantwoorden waarom een I als J geschreven werd is omdat dit in oud handschrift is (werd trouwens door de Duitsers vanaf 1941 verboden omdat dit een "Joods" handschrift zou zijn (natuurlijk dom, maar ja...)). Ben even gaan neuzen op het internet en heb een mooi overzichtje gevonden.

Script1.png

Nog eens bedankt, Peter!!

Dat is inderdaad een mooi bord Droop!

En dit project klaar.......
Er komt vast en zeker weer een vervolg......daar ben ik zeker van.
Volgens mij komt Erika nooit gereed en is er altijd wel wat te doen aan haar:tongue:

Fred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan