Merci mannen.
Het was nooit in me opgekomen om te Tiger te vergelijken met de Thunderbird I.
-------------------------------------------------------------------
Vandaag zat ik weer wat in m'n Tigerboeken te neuzen en toen botste ik op een foto die me wel een beetje raar deed opkijken.
Wat bleek nu? Bij de s.Pz.Abt.502 (waarbij ook Erika is ingedeeld) bleek er een tank te zijn die naast z'n Rommelkiste nog een metalen mand had waar men allerlei spullen kon insteken.
Daar ik dit nog bij geen enkel andere Tiger had gezien, vond ik het een origineel idee om m'n Erika dan ook maar van zo'n mand te voorzien.
Hier zien we dan de bewuste Tiger van de '502' mét zo'n metalen mand links naast de Rommelkiste.
Gelukkig had ik nog wat metalen gaas in overschot zodat ik onmiddellijk aan het werk kon:
In no time was de mand klaar, geweatherd en aan de Tiger bevestigd waarna ik ze daarna nog enkel met wat 'accessoires' hoefde te vullen.
Een voorhamer, draadtang, schop, enkele assen voor de rupsen en wat vodden maakten het geheel af.
Eerlijk gezegd ben ik wel tevreden van het resultaat en ik durf wedden dat Erika het eerste Tiger-model is die met zo'n mand aan z'n toren rondrijdt.
Origneel, niet? Maar het strookt wél met de werkelijkheid.
Droop