Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Droop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Om het geheel nog wat af te werken heb ik me een beetje bezig gehouden met het gieten van betonnen drakentanden :laugh::laugh: :

511.jpg

512.jpg

513.jpg

514.jpg

515.jpg

516.jpg

517.jpg

519.jpg

520.jpg

521.jpg

Droop

@ Mark: merci'kes maatje. :laugh:

@ Michel: die drakentanden stonden in verschillende rijen achter elkaar opgesteld. Op die manier was het voor een tank onmogelijk om daar overheen te gaan crossen. In no time zouden z'n rupsen dan voltooid verleden tijd geweest zijn en zou hij met de onderkant op die dingen blijven steken. ^^

10.gif

Droop

Hey Luc,knap gedaan met die draketanden ;) en wederom mooie foto's met leuk comment :P
Normaal kom ik af op 29 April,het geeft niks dat het 2uur rijden is vanuit Ruddervoorde........ik wil TEIGETJE in ACTIE zien!

Groetjes Filip(Tiger-fan)

@ Tom: Dat heb je goed gezien hoor. Da's Siegfried z'n lijn. :laugh:
Zoals je kan zien werden die drakentanden in verschillende rijen achter elkaar geplaatst. Op die manier was er voor de tanks geen doorkomen aan.

@ Filip: Als we daar in de mogelijkheid zijn, dan mag je Erika zelf eens bedienen. ;) No problemo. ^^

Droop

Ik heb gisteren de Tiger nog eens in de tuin losgelaten en dan van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog enkele foto's van de 150 kg wegende dame te nemen:

1007.jpg

1006.jpg

1003.jpg

1005.jpg

1002.jpg

1004.jpg

1001.jpg

1000.jpg

Droop

Ja, hallo, goed dat je eerst de foto's van je wegwijzers en de draken tanden had laten zien...:O:P
Ik dacht eerst dat je weer oude authentieke foto's had geplaatst.:wub:
Knap werk Droop, nog van dat...;)

Mark

Dit is inderdaad precies of je wordt terug in de tijd gesmeten. Zeg droop volgens mij kan je met je vloot wel een life actie-filmpje draaien. Een goed scenario erop en je hebt een kortfilm à la Thunderbirds :D

Merci mannen. ^^
Het was nooit in me opgekomen om te Tiger te vergelijken met de Thunderbird I. :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

-------------------------------------------------------------------

Vandaag zat ik weer wat in m'n Tigerboeken te neuzen en toen botste ik op een foto die me wel een beetje raar deed opkijken.

Wat bleek nu? Bij de s.Pz.Abt.502 (waarbij ook Erika is ingedeeld) bleek er een tank te zijn die naast z'n Rommelkiste nog een metalen mand had waar men allerlei spullen kon insteken.
Daar ik dit nog bij geen enkel andere Tiger had gezien, vond ik het een origineel idee om m'n Erika dan ook maar van zo'n mand te voorzien.

522.jpg
Hier zien we dan de bewuste Tiger van de '502' mét zo'n metalen mand links naast de Rommelkiste.

Gelukkig had ik nog wat metalen gaas in overschot zodat ik onmiddellijk aan het werk kon:

523.jpg
In no time was de mand klaar, geweatherd en aan de Tiger bevestigd waarna ik ze daarna nog enkel met wat 'accessoires' hoefde te vullen.
Een voorhamer, draadtang, schop, enkele assen voor de rupsen en wat vodden maakten het geheel af.

524.jpg
Eerlijk gezegd ben ik wel tevreden van het resultaat en ik durf wedden dat Erika het eerste Tiger-model is die met zo'n mand aan z'n toren rondrijdt.
Origneel, niet? Maar het strookt wél met de werkelijkheid. ;)

Droop

Mooi hoor, zeer "echt" die foto's!

En wat zeg je dan tegen je vrouw? Schat, ik ga het gras even afrijden op mijn diorama? :):

@ Beyond: als de Tiger zich op z'n 'diorama' verplaatst, dan is het gras al vanzelf afgereden. :laugh::laugh::laugh::laugh:

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Om nog eens op m'n laatste foto's terug te komen:

Als er mensen zijn die soms foto's weten op het www waar er een Tiger staat afgebeeld die ook zo'n metalen mandje aan z'n toren, tégen de Rommelkiste heeft hangen, dan hou ik me ten zeerste aanbevolen.

524.jpg

523.jpg

Dit is nu eens iets wat me ten zeerste intrigeert omdat ik in m'n boeken maar één zo'n voorbeeld gevonden heb (Tiger 331).

Met dank.

Droop

Luc,
Net als bij jou lijkt me dit een eigen fabrikaat, niet iets dat standaard op een Tiger thuis hoorde.
Zou dit niet ook zoiets kunnen zijn? (Dus iemand van de bemanningsleden die dit zelf had gefabriceerd... modelbouw avant la lettre en dan nog op 1/1:laugh:^^ )
Zo komt het mij althans over. trouwens nog eens bedankt voor je aanrader over de Tiger boeken, ze zijn al van pas gekomen.
Heb er deze week nog twee besteld, wanneer ik ze binnen krijg kijk ik ze na en laat je daar zeker nog iets van weten.

Mark

Droop ik bekeek zojuist de zwart wit foto's,ik moet zeggen dat ik erg moeilijk onderscheid kan maken tussen de realiteit en de model foto's.Zo echt lijkt het dus.
Alvast mijn complimenten man ;)

@ Patje: merci maatje. ^^

@ Mark: Ik heb ook al zo'n flauw vermoeden dat dit zoiets zou kunnen zijn, Mark.
Bij BTB zijn we ook al naarstig op zoek naar andere voorbeelden maar we komen steeds bij die ene Tiger uit: de 331.
Nou ja, nu zijn ze al met twee die zo'n mandje hebben: de 1/1 331 én de 1/6 213. :laugh::laugh::laugh::laugh:

Dat zijn prachtige boeken hé? Ik dacht wel dat die van pas zouden komen.
Ik kijk al uit naar je twee nieuwe aanwinsten, Mark. ^^

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan