Hoofdsponsor

1/35 Napoleonic cafe 1/35. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Man, man, man, je liet ons wel even op een droogje staan.
Wat een kroegbaas ben jij zeg,
Neem maar gauw die mooie deerne aan :)
Vloer ziet er goed uit!
Beyond schreef dat er ook wel strooi op werd gestrooid maar dat klopt volgens mij niet.
Ze rookte toen ook pijp en die werd uitgeklopt tegen de hak van de laars en kwam op de vloer.
Volgens mij hadden ze daarna geen kroeg meer ......... :)

Ja @ verbeek het heeft even geduurd ik weet het,maar ik heb de laatste tijd veel pijn aan de rug en dit maakt het wat moeilijk.
Ben al enkele weken thuis daarmee.
Maar ik ben ook ondertussen aan een ander dio begonnen,op schaal 1/72.
Zal daarvan straks ook enkele foto's posten.

Mooie vorderingen man.
Ik wip zo nu en dan ook eens binnen om te kijken wanneer ik er ene kan drinken want het interieur ziet er veel belovend uit.

Ik heb alles dat al klaar is voorlopig even gemonteerd en dit is het resultaat.
De binnenkant van de muren moeten later wel nog wat verwering krijgen.

attachment.jpg

....Beyond schreef dat er ook wel strooi op werd gestrooid maar dat klopt volgens mij niet.
Ze rookte toen ook pijp en die werd uitgeklopt tegen de hak van de laars en kwam op de vloer.
Volgens mij hadden ze daarna geen kroeg meer ......... :)

Dat zou inderdaad een gevaarlijke situatie zijn :O
Wellicht werd het dan enkel in huizen gedaan? (Waar niet gerookt werd...:8 )

Vloer ziet er goed uit hoor, wat zand er op zou echter niet misstaan ;)

Ha Beyond.
In boerderijen in ieder geval wel.
Daar leefde de dieren met de mensen, zeker in de winter.
Aan een kant van de kamer het gezin en aan de andere kant de beesten.

Bedankt iedereen voor de positieve commentaar, :$ ik doe mijn best met alles wat ik hier op het forum zie en opneem van anderen,want buiten mijn grote dio van de slag bij Waterloo 1/72 is dit mijn eerste dio dat ik maak op 1/32.
@ Beyond - de vloer word zeker nog aangepakt hoor met wat zand,evenals de muren wat meer verweren.;)
Net nog wat accesoires toegekomen...zie nieuw gekocht...:D

Met die muren moet je het niet te nauw nemen, die werden destijds gewoon ingesmeerd met leem en dat was verre van glad zoals de huidige bezetting, vergeet ook niet dat in die tijd een huis rechtstreeks op de grond werd gebouwd zonder waterkering en geen spouwmuren had wat dus resulteerd in serieuse vochtplekken en schimmel op de muren.

Hallo iedereen,
Een tijdje geleden maar hier ben ik nog eens met mijn cafe.
Ik heb eindelijk(na twee maand) mijn figuren ontvangen en heb een paar vragen....:D
Ik denk er aan de figuren te herschilderen daar ik ze niet zo goed geschilderd vindt en ze volgens mij te veel blinken.:unsure:
Ik vindt ook dat het schilderen niet zo goed is afgewerkt.:(
Hier een paar foto's.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zou ik deze herschilderen of niet?:unsure:
Ik heb wel geen ervaring met figuren schilderen op deze grootte(1/32).:worried:
Ik doe nu beroep op de ervaring van de figuurschilders(van de anderen ook natuurlijk) om mij wat goede raad te geven...:D
1e - herschilderen of niet?
2e - zo ja,hoe begin ik daar aan?
3e - helemaal herschilderen of gedeeltelijk bijwerken?
Alle goede raad en ervaring is welkom.
Het zijn metalen figuren.

Groeten,Marnic

euh mark, ik wil reageren, maar weet niet of je blij zal zijn maarre ik zou zeggen dat je best al je figuren best herschildert, wij zullen je ( als je wilt) wel wat tips geven, maar nu zien je figuurtjes er niet uit bij zo'n cool interieur.
welke verf heb je gebruikt en wat voor schaal is dit?

grt nicolas

Dag Nicolas,
Geen probleem hoor want ik heb deze figuren zo gekocht.
Ik vind ook dat ze vreselijk zijn,daarom mijn vraag om te herschilderen of niet.
Het is schaal 1/32,maar welke verf weet ik jammer genoeg niet.

Mark, geef je figuren een Aceton bad. Gesloten glas (confituurpot of iets dergelijk) een nacht laten inwerken eventueel met een koperenborsteltje helpen.
voor al de zekerheid begin met 1 figuur om verassingen uit te sluiten.
ik denk dat ze met humbrol of een andere lakverf geschildert ? zijn.
bijwerken heeft geen zin het doet gewoon afbreuk van het geen je al gemaakt hebt.

We zullen je wel tips en tricks geven voor het schilderen.

Grtx Jan

haha, klopt jan, heb dit ook eens gedaan en het resultaat was dat mijn gezichtje een "lichte" vervorming kreeg!
dus beste marc begin met èèn figuurtje zoals jan het zegt.
en welke verf ga je gebruiken?

grt nicolas

Jan en Nicolas,het is Marnic en geen Marc...:D:laugh:,maar geen probleem hoor.;)
Jan,ik zal er ééntje in een bokaaltje met aceton steken vandaag om te proberen.
Hoe lang moet deze er in blijven?:worried:
Nicolas,ik schilder met verf van vallejo.

oeps!!!!:wacko: marnic sorry voor de naamwisseling!wacko

dat is acryl verf , daar kan onze vriend jan u het best mee helpen maar zal het ook opvolgen.
wacht af als alle verf eraf is en zal waarschijnlijk inderdaad humbrol op liggen en het kon niet slechter de "blinkende pottekes"!;)

grt nicolas

oeps!!! sorry marnic voor de naamverwisseling!!!!:wacko::wacko::wacko:
inderdaad wacht af als de verf er af is en zal waarschijnlijk inderdaad met humbrol geborsteld zijn en het kon niet slechter de " blinkende pottekes"!!!;)

grt nicolas

Marnic, Humbrol verf is zeer hard en eenmaal droog moeilijk te verwijderen. (alle e-mailverfen eigenlijk)
Je kan beginnen met een ganse nacht, het is mogelijk dat de figuren uitelkaar vallen als ze uit onderdelen bestaan maar dit is het kleinste probleem.
De verf eraf krijgen is waarschijnlijk het lastigste.

Grtx Jan

Zelf ben ik geen ervaren figuurschilder maar in uw geval zou ik ze ook herschilderen. De contrast is groot ten opzichte van je prachtige werk tot nu toe en zou een afbreuk hiervan zijn. Ook al heb je geen ervaring net als ik moet je het zo bekijken slechter kan niet. Heb al een paar kleine figuren eens geprobeerd en het valt mee hoor enkel het gezicht is moeilijk goed te krijgen maar met tips van onze collega bouwers hier komt het zeker goed. Ik heb door topics te lezen al veel goede tips gekregen.
Zie hier een figuur 1/16. Is misschien niet perfect maar ben toch tevreden van het resultaat als leek.

TIGERI104_zpsbcb97148.jpg

Als ik dit als leek kan kun jij dit zeker ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan