For reference purpose only
Er zijn intussen terug wat werken achter de boeg... en aan de boeg
Twee sinkholes (aan beide kanten 1) op een onderdeel dat toch wel vlak in het gezichtsveld komt
En ook een naad die moeilijk te vermijden was...
Aangezien er tussen beide romphelften ook nog steeds een naad zichtbaar bleef, heb ik hier een styreen strip op gekleefd.
De boeg heeft ook zijn anker en bevestigingen gekregen.
Het anker zelf hangt nog niet vast aan het schip, enkel aan het touw.
Ik wacht nog even af waar ik het kan hangen zonder in de weg te zitten van iets dat nog moet komen...
Aan de reddingssloep is ook al gestart. Deze ligt nu waar de bouwplannen dit voorzien, maar ik heb andere (bouw-) plannen
Aan de achtersteven is ook gestart met wat werken.
Er is, naar het voorbeeld van Ptér zijn
Santa Maria, een reling geplaatst op het bovendek.
Het leek mij veel logischer als daar een beveiliging zou staan.
Tot zover de update.
Nu
,de vragen die mij bezig houden.
Ik ben al iets verder gaan kijken op de bouwplannen, en voor de bevestiging van de zeilen raak ik een beetje in de war
Op bovenstaande tekening zie je links dat het zeil opgehouden wordt door een opening in de mast.
Op de rechter tekening zie je dat er rond de vlaggemast (?
) wordt gegaan...
Dan zie je de volgende tekening, en daar heb je dan een totaal andere bevestiging, waar verder nergens uitleg over wordt gegeven...
Is de bevestiging rond de vlaggemast een tijdelijke?
En moeten alle touwen bovenaan dan samen gehouden worden door rond de mast te binden?
Verder nog wat vragen over het oprollen van de zeilen
*Wordt het zeil in de richting van de rode pijl opgetrokken?
*Wordt het zeil in de vorm van de rode lijn geplooid zoals op de tweede tekening?
*Als de zeilen opgerold zijn, waar worden deze dan bevestigd? Zijn de cirkels ongeveer op die plaatsen?
Het is nog niet voor onmiddellijk, maar het komt toch dichterbij...
Intussen al wat met de bemanning bezig geweest
Ik hoor graag hoe ik binnenkort verder moet...