Bedankt om mee te denken Amazone
Je voorstel is inderdaad misschien een optie?
Hoewel het nog steeds te dik zal zijn denk ik?
Mocht ik dit schip zo gemaakt hebben zonder figuren, dan zou ik deze gewoon gebruiken denk ik (zou er waarschijnlijk niet echt op gelet hebben
)
Echter met de figuren er bij valt het wel op hoe groot deze zijn...
Ik ga binnenkort naar een beurs, en daar zoek ik naar I -styreen van 1mm. Ik denk dat ik daarmee redelijk makkelijk de onderdelen min of meer kan namaken, maar dan kleiner en fijner
In de tussentijd niet getreurd, er is nog genoeg werk tot ik de onderdelen voor de tuigage kan scratshen.
Er moet nog 1 zeil aan zijn ra vastgenaaid worden, het kleur van het dek is mij iets te donker, ik denk er over na om deze nog iets lichter te maken
en de zeilen moeten nog wat bijgekleurd worden..
Daar ben ik nog voor aan het testen, momenteel zijn alle testen te donker uitgevallen.
Het is niet makkelijk testen
De zeilen zijn gemaakt van 1 laagje van dubbel lagig tissue papier.
Van het moment dat dit in contact komt met vocht is het zeer fragiel. Pas na (een lange) droging is het terug vast te nemen en is de kleur duidelijk zichtbaar. Daar ik mijn zeilen opgerold wil weergeven, denk ik er over na om deze eerst op te rollen, en dan pas in te kleuren, en als laatste de zeilen te verzadigen met CA lijm, zodat alles hard wordt. De test met de CA lijm is wel geslaagd trouwens
Oh, en er moet natuurlijk ook nog een bemanning geschilderd worden
Ook Erwin en Marc bedankt voor de aangename woorden
Marc, heb je toevallig geen voorbeelden van details die nog kunnen toegevoegd worden?
Daar ik niets af weet van (zeil-)schepen is het ook niet makkelijk om te weten wat er allemaal op een dek aanwezig kan zijn...
Ik heb nog wel enkele details voor bij de figuren die er gaan opkomen, maar die zijn niet zo zeer specifiek voor op een zeilschip.
Tips zijn meer dan welkom, wat mij lukt om na te maken maakt kans om er op te komen