Hoi Erwin, natuurlijk is het fijn om te lezen dat mensen mooi vinden waarmee je bezig bent, maar echt iets leren doe je maar wanneer anderen hun kijk op de zaak verschaffen, vooral wanneer die kritisch is. Dankzij André z'n opmerking heb ik de motorkap wat herwerkt, niks speciaals, maar het was wel extra ervaring die ik opdeed inzake dergelijke weatheringstechniek.
Ik weet niet waar het idee vandaan komt, maar op een forum moet het toch mogelijk zijn om advies, tips, inzichten etc. te geven, zonder het gevoel te krijgen dat je op iemands tenen gaat staan ? Ik zie advies niet als een aanval op mijn kunnen, waarom zou ik ? Alles wat ik kan heb ik immers van derden die hun ervaring doorgaven via magazines, forums, Youtube filmpjes...
...dus ik kan ertegen en uiteindelijk is toch elke bouwer de eindredacteur.
Maar ik pas voor de ventielen al is dat maar een klein werkje. Een voertuig met ventielen op de banden dat slecht geschilderd werd trekt ook op geen hol.
Ik hou er niet van om te prutsen met lijm aan een 99% afgewerkt model. Mijn Dodge heeft evenmin ventielen en toch werd die dit jaar erg gewaardeerd, geen haan die ernaar kraaide.
De details van deze kit zijn bovendien soms wat onvolledig, dus het (afwezige) rubber rond de lichtjes laat ik ook zo.
Vergeet niet dat ik dit project ben gestart na een lange periode van twijfels over al dan niet stoppen met de hobby. Plezier moest dus het doel zijn : lekker straightforward een roestbakje bouwen en het vervolgens schilderen en weatheren.
De Spaanse School, inderdaad dat is wat, maar wij hier zijn Belgen en Nederlanders en onze profs moeten niet onderdoen voor de tot Goden gebombardeerde internationale bouwers. Wij hebben in de Lage Landen namen die ronken tot aan de andere kant van de planeet en het is hoog tijd dat we daar eens trots op zijn.