Hoofdsponsor

1/35 Opel Admiral Cabriolet, Staff Car ('39 [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag een hele dag alleen thuis geweest en dus tijd genomen om de Admiral nog eens onder de loep te nemen. André's mening heb ik naar waarde geschat en ik ben onieuw in de foto's gedoken om me helemaal suf te gapen naar stro en stof op barnfind cars. Daarna heb ik de motorkap wat herwerkt door meer gebruik te maken van fijnere vezels, om het bijna verstofte stro mee te simuleren. Allez, een hoop blabla en niet eens een fatsoenlijke foto die toont wat het exact is...morgen met beter licht hoop ik een goed fotoke te schieten.

Dit werd mijn uitgangspunt (wat fijner stro, en tamelijk wat stof, zij het niet zo uniform) :

DSCF00072.jpg
ONLY for reference purposes.

Tot morgen dan ! G.

Guy, ik ga André eens volgen. Ik zit al een hele tijd met zo iets van "zou ik het hem nu zeggen of niet" maar ik ga het toch doen, misschien wat laat maar toch...
Ik mis een heel fijn streepje donkerbruin of zwart tussen de achterlichten en de spatborden dat de rubberen dichting (de caoutchouc) tussen beide moet voorstellen.
En nu men toch van "soupappen" gesproken heeft, sorry, maar op zo een prachtig model moeten ze er gewoon op staan. Als je dat er nog bij doet kan je zeker concurreren met de Spaanse school en geloof mij, jouw werk is dat zeker waard.
Als je de verslagen bekijkt van grote beurzen in de USA, Spanje, Portugal, Euromilitaire, Tsjechië en de rest van Europa dan mag jouw model zeker en vast niet op de foto's ontbreken. Ik meen dit echt.
Hoed af man, ik doe het je niet na. Respect.

Hoi Erwin, natuurlijk is het fijn om te lezen dat mensen mooi vinden waarmee je bezig bent, maar echt iets leren doe je maar wanneer anderen hun kijk op de zaak verschaffen, vooral wanneer die kritisch is. Dankzij André z'n opmerking heb ik de motorkap wat herwerkt, niks speciaals, maar het was wel extra ervaring die ik opdeed inzake dergelijke weatheringstechniek.
Ik weet niet waar het idee vandaan komt, maar op een forum moet het toch mogelijk zijn om advies, tips, inzichten etc. te geven, zonder het gevoel te krijgen dat je op iemands tenen gaat staan ? Ik zie advies niet als een aanval op mijn kunnen, waarom zou ik ? Alles wat ik kan heb ik immers van derden die hun ervaring doorgaven via magazines, forums, Youtube filmpjes...

...dus ik kan ertegen en uiteindelijk is toch elke bouwer de eindredacteur.

:nowink:Maar ik pas voor de ventielen al is dat maar een klein werkje. Een voertuig met ventielen op de banden dat slecht geschilderd werd trekt ook op geen hol.
Ik hou er niet van om te prutsen met lijm aan een 99% afgewerkt model. Mijn Dodge heeft evenmin ventielen en toch werd die dit jaar erg gewaardeerd, geen haan die ernaar kraaide.
:nowink:De details van deze kit zijn bovendien soms wat onvolledig, dus het (afwezige) rubber rond de lichtjes laat ik ook zo.
Vergeet niet dat ik dit project ben gestart na een lange periode van twijfels over al dan niet stoppen met de hobby. Plezier moest dus het doel zijn : lekker straightforward een roestbakje bouwen en het vervolgens schilderen en weatheren.

De Spaanse School, inderdaad dat is wat, maar wij hier zijn Belgen en Nederlanders en onze profs moeten niet onderdoen voor de tot Goden gebombardeerde internationale bouwers. Wij hebben in de Lage Landen namen die ronken tot aan de andere kant van de planeet en het is hoog tijd dat we daar eens trots op zijn.;)

Laatst bewerkt:
Kan ik je alleen maar in volgen G.
Vooral :
Vergeet niet dat ik dit project ben gestart na een lange periode van twijfels over al dan niet stoppen met de hobby.
Zo kan ik ook verstaan dat je :
Ik hou er niet van om te prutsen met lijm aan een 99% afgewerkt model
zegt. Dit is altijd riskant...
Maar ik heb ook begrip voor de reacties van André en Erwin. Je kan altijd beter en meer en je leert altijd maar bij door het te doen.
Je laatste bemerking :
De Spaanse School, inderdaad dat is wat, maar wij hier zijn Belgen en Nederlanders en onze profs moeten niet onderdoen voor de tot Goden gebombardeerde internationale bouwers. Wij hebben in de Lage Landen namen die ronken tot aan de andere kant van de planeet en het is hoog tijd dat we daar eens trots op zijn
vind ik echter het meest van toepassing, want bij die ronkende namen hoort de jouwe zeker bij.

Mark

Hoi Guy, knap werk met de verwering en stro kan er op zoveel manieren op liggen dat er niet een vaste standaard is en het gaat er om wat jij leuk vindt lijkt me, lekker strooien en dan heb je een juweeltje ;)
Veel plezier!!
Grt Johanna

Hey,

Guy, je werk is zeer goed te noemen en indd, je mag gerust één van de 'grote' genoemd worden, maar ik vind dat er teveel 'reclame' wordt rondgemaakt, zoals je zelf zegt, de 'goden' van de modelbouw, het is maar hoe je de boel verkoopt. Indereen werkt zijn modellen af zoals hij / zij het wil en naar zijn kunnen, da's het uitgangspunt. Op sommige fora/beurzen/wedstrijden stel ik mezelf de vraag hoe men de realiteit wil bekijken.....
Niet te min, ik vind dit een zeer geslaagd model dat je nu maakt en zie deze al staan in een of andere stal.... ;)

Ik volg deze topic al van in het begin en het is echt een lust voor het oog hoe realistisch het is.
Ik moet wel Swaken gelijk geven dat elk zijn model bouwt naar keuze en naar vermogen, per slot is het een hobby en moet het leuk blijven.
Het is echter wel leuk om te zien hoe sommigen de realiteit zo goed kunnen benaderen en dit stimuleert beginners zoals ik om het ook te proberen.
In elk geval GUnit doe zo verder, heb al veel opgestoken van uw uitleg en foto's waarvoor dank.

Hoi Mark, we mogen best chauvinistisch zijn, op wereldniveau kennen ze ons van ons bier en onze modelbouw :):

Bedankt voor het binnen springen Johanna, en nogmaals gefeliciteerd met je ongelooflijk sterke diorama !Applaus

Swaken, we kunnen zeker een apart topic wijden aan zo'n onderwerp want er is enorm veel over te zeggen.

Buzzy, dat doet mij veel plezier !

Update 29 :

Ik heb de motorkap opnieuw geSTROoid en bestofd !:)

Een foto van de Opel nu :

57-2.jpg

ps. bedankt voor de tip André.

Er volgen eindfoto's maar ik heb daarvoor echt een beetje goed daglicht nodig, zodat ik niet moet "knoeien" aan de foto's.

Groeten van Guy.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is bijna niet te geloven, maar het is gewoonweg nog stukken beter...
Ik zou hier nu niet(s) meer aan veranderen G. (ik hou wel in gedachten dat hij nog in zijn definitieve set-up moet komen)

Gewoonweg prachtig...

Mark

De tip van Churchill kwam op het goede moment he Mark, ik realiseerde me dat minder meestal meer is.

In het diorama ga ik twee geroeste/stoffige fietsen tegen z'n flank parkeren, maar eerst wil ik proberen m'n boerenkar (betreurenswaardige molding) te assembleren en te corrigeren waar nodig.

Groeten en tot later !

Duidelijk een gevalletje van less is more ;)

Ik ga al uitkijken naar het diorama ook duurt dit nog wel even voordat dat gereed is.

Hoi Guy,

Ja man, ik kan niet meer zeggen dat ge er bonk opzit met dit resultaat.
Het is echt een verbetering.........top ;)

Cheers,
André

Ron, het totaalproject gaat nog wel wat tijd in beslag nemen ja.

Beyond, geweldige animatie ! Bedankt !

André, op m'n volgende project, de strokar, kan ik wel meer spul stapelen, dus kan ik me eens uitleven.

Dit is echt een pracht zoals eerder al gezegd.
Zoals ik in uw ander topic vermeld blijf ik het op de voet volgen.
Ik leer steeds nieuwe en interessante dingen bij en uw resultaten zijn verbluffend.
Conclusie: top forum met verschillende topbouwers.

Buzzy, ik ben zelf ook erg blij met het resultaat, alles ging uiteindelijk vrij goed vooruit en ik had eindelijk eens het karakter om sommige dingen te laten voor wat ze zijn, gebrek of niet. Plezier was the key en die heb ik hier teruggevonden met deze eerder goedkope kit.

Dat is het voornaamste. Het is een hobby en moet leuk blijven. Als er verplichtingen aan te pas komen is de fun er af.
Het belangrijkste is dat men er plezier aan beleefd en dat men zelf tevreden is van het resultaat.
Jij bent in elk geval goed bezig, ben er van overtuigd dat vele collega bouwers ook tevreden zijn van uw resultaten.
Ik in elk geval wel, zal nog wat moeten oefenen om zo een resultaat te bekomen.:You_Rock_Emoticon:

Buzzy, daar gaan we alles aan doen makker, samen kunnen we hier op het forum veel bereiken.

Wat u daar zegt is waar. Op dit forum is geen concurrentie alleen vriendschap en elkaar helpen. Dat is het leuke en de sterkte van dit forum.

Ja G,
wat moet ge hier nog op zeggen.
Is gewoon weer een schitterend model dat je hier neerzet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan