Hoofdsponsor

1/35 Opel Admiral Cabriolet, Staff Car ('39 [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig, als ik dit zie krijg ik direct zin om van mijn computer naar men hobbytafel te lopen en aan het bouwen te gaan:laugh:

Amai hoor mannen, ik loop hier te zweven van contentement !

Tja ik weet het, nog geen echte update momenteel omdat ik druk aan het zoeken ben naar de ideale methode om de auto van neergedwarreld hooi/stro te voorzien.

Het moet een methode zijn waarbij ik mijn auto niet in de waagschaal smijt en hem dus zou verknoeien, Microscale transparante lijm verdund met water is de oplossing, de substantie kan zelfs na droging weer netjes weggehaald worden met een borsteltje en wat water.

De vezels die ik ga gebruiken worden vezels van het type die ik gebruikt heb voor de balen, maar dan in meer gevarieerde lengte en wederom bijgekleurd met de airbrush.

Waarschijnlijk ga ik wel voor een strokleurtje gaan ! Hiervoor heb ik een goede reden :

De achtergrond van de schuur wordt een plankenconstructie met spleten (zie referentiefoto's eerder in mijn topic). Achter deze planken ga ik licht aanbrengen welk in strepen over mijn diorama moet vallen, echt invallend licht dus.

Ik heb getest wat dan het mooist is, hooikleur of strokleur met dat licht erop...en de winnaar is dan stro omdat het op de motorkap bijna goudkleurig tintelt.

De balen die ik ondertussen gemaakt heb worden simpelweg strobalen door ze in strokleuren te spuiten, en ik ga me niet druk maken omdat de vezels dan niet perfect qua dikte zouden zijn, ik verwed mijn eigen pluimen erop dat geen haan ernaar zal kraaien als het dio ooit af is.

Den artiest mag aanspraak maken op een vleugje dichterlijke vrijheid en die ga ik hierbij claimen !:wavey:

Die lichtinval is wel goed gevonden. Ge zult om het gewenste effect te bekomen,dat je in gedachten hebt, je dio binnenin de "barn" wel licht/tamelijk moeten verduisteren, daar er minimum toch 1 zijde van je dio zal open zijn om de binnenkant te bekijken.
Om eerlijk te zijn Guy, als je zulk invallend licht doorheen spleten en kieren ziet, heeft dat eigenlijk een blauwachtige schijn, niet ? om dan nog te zwijgen over de stofdeeltjes die je erdoorheen ziet zweven. Misschien eens proberen :8;)

Zoals Wim al schreef hé G, volhouden aan die "dichterlijke" vrijheid...:);)
Knap werk makker ('k kan er geen genoeg van krijgen om dat te zeggen en er naar te kijken)

Mark

Ja Guy, idd... hooi of stro, het maakt weinig uit... ik wilde enkel maar ter info het verschil tussen beide aantonen maar op je dio gaat niemand het verschil zien hoor... maak jij maar rustig gebruik van je "dichterlijke vrijheid", we kijken allemaal uit naar het eindresultaat! :D

Dank mannen, voor het accepteren van de dichterlijke vrijheid waar ik achteraf gezien niet eens beroep op hoef te doen. De vezels die ik gebruikt heb, voldoen prima om stro te imiteren. Hieronder de blabla en enkele foto's.

Update 28 :

Eerst met de vezels in huis vallen, ik deed testjes met onderstaand assortiment en de rechtse kwamen in aanmerking.

55-2.jpg

Natuurlijk heb ik deze vezels nog verder qua kleur op punt gezet met de airbrush en een strokleurtje. Dit was het resultaat.

56-2.jpg

En dan ben ik aan de slag gegaan met verdunde houtlijm en het 'stro', veel geduld, een pincet en mijn Optivisor.

Na deze werken volgde nog een stevige vleug stof en dit is het resultaat.

48-3.jpg

51-2.jpg

49-3.jpg

52-4.jpg

50-2.jpg

Nu laat ik het gedane bezinken, morgen weer wat fatsoenlijk daglicht hopelijk om puntjes op de i te zetten indien nodig.

Vriendelijke groet van G.

Laatst bewerkt:
Telkens als je denkt dat het niet beter kan komt G met een update ... thumbs up!

Komaan seg... wat ga je nog allemaal uit je hoge hoed toveren?:D
Het wordt hoe langer hoe realistischer... btw: wat zijn dat voor vezels en waar heb je die gehaald?

Dat dat een modelleke is, dat maakt ge mij niet wijs !

Dat is een 1/1 voertuig die bij Uw oom in de schuur staat. Barnfind, m'n kl****, ons in het ootje nemen,ja. ;)

Nee, serieus nu. Prachtig werk, Guy.

Ik vermoed dat je vezels van Woodland Scenic stammen ?
@Walesha : Een Amerikaans merk dat zich voornamelijk toespits op de scenery van treinmodelbouw.

Je voertuig is een streling voor het oog.

Groeten Rik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan